Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدمهدی شهریاری» شامگاه پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این هیات طی هفته آینده به مدت ۲ روز در آذربایجان‌غربی حضور خواهد داشت، اظهار داشت: مسئولان، تجار و بازرگانان کشور ویتنام در این سفر با مسئولان ارشد آذربایجان‌غربی دیدار می‌کنند تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دیدار با بازرگانان آذربایجان‌غربی و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی این استان از دیگر برنامه‌های سفر هیات ویتنامی به استان خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازرگانان ویتنامی بیشتر محصول سیب آذربایجان‌غربی را خواستار هستند و باید از این فرصت برای رونق اقتصادی این استان بهره لازم را برد و گام‌های موثری را در این راستا برداشت.

شهریاری اظهار داشت: سفر این هیات تجاری فرصت خوبی است تا طرفین ضمن آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر به تبادل اطلاعات و ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک با یکدیگر بپردازند.

آذربایجان‌غربی در حقیقت دروازه ایران به سمت اروپاست و در امتداد ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای ایران با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری‌ خودمختار نخجوان قرار دارد و از معادن غنی و متنوع، کشاورزی بالفعل و ظرفیت صنعتی بالقوه برخوردار می‌باشد؛ این استان از جمله استان‌های مرزی کشور بوده که دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی است.

ظرفیت تولید بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی از یک سو و موقعیت استراتژیک این استان از سوی دیگر، دولتمردان و به ویژه نماینده عالی دولت را بر آن داشته است تا از طریق صادرات محصولات کشاورزی در مسیر ارزآوری و توسعه روزافزون استان گام بردارند. 

برچسب‌ها ترکیه آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری ویتنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه آذربایجان غربی ویتنام ترکیه آذربایجان غربی ویتنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به اسرائیل سخت می‌گیرند | سازمان ملل بهتر است منحل شود !

به گزارش همشهری آنلاین، «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق انگلیس و عضو پارلمان این کشور با بیان اینکه دیگر هیچ فایده‌ای برای فعالیت سازمان ملل متحد نمی‌بیند، خواستار انحلال این سازمان شد.

او که در دوره نخست‌وزیری «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس بود، گفت سازمان ملل متحد در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نقش مخربی داشته است.

تراس در گفت‌وگو با پادکست «نیوزکست» بی‌بی‌سی گفت: «نمی‌توانم هدفی برای سازمان ملل کنونی متصور شوم. در حال حاضر این سازمان در رسیدگی به مسائل بین‌المللی بسیار ناکارآمد بوده و به‌عنوان‌مثال در مورد اسرائیل، عملاً مخرب عمل کرده است.»

این سیاستمدار انگلیسی با بیان اینکه سازمان ملل کنونی تنها وعده‌گاهی برای دیدار دولت‌های جهان است، گفت: «شورای امنیت سازمان ملل با ساختاری کنونی‌اش، با عضویت روسیه و چین، بی‌شک سودی برای امنیت جهان ندارد. من ائتلاف کشورهای هم‌فکر مانند ناتو را به‌مراتب ترجیح می‌دهم.»

تراس با طرح این ادعا که سیاستمداران انگلیسی نسبت به «اسرائیل»، «تعصب» منفی دارند، از رویکرد ایالات متحده نیز انتقاد کرد و گفت: «فکر می‌کنم آمریکا در حال حاضر بیش از حد از اسرائیل انتقاد می‌کند.»

این در حالی است که به عنوان مثال در حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در دفاع از مواضع این رژیم نقش فعال داشتند؛ حال آنکه حمله ایران در واکنش به حمله پیش‌دستانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران انجام شد.

او در یک گفت‌وگوی طولانی برای تبلیغ کتاب خود با نام «۱۰ سال برای نجات غرب» خواستار قطع دسترسی چین به بازارهای تجاری شد و پیشنهاد داد هر کشوری که با چین همکاری تجاری دارد طرد شود!

تراس با انتقاد از روابط تجاری دولت انگلیس با چین گفت: «فکر می‌کنم ما در روابط تجاری خود با چین بیش از حد آزاد و آسان برخورد می‌کنیم. در دولت دیدم که بسیاری از افراد به فواید اقتصادی کوتاه‌مدت تجارت با چین فکر کرده و هزینه‌های شدید آن را در درازمدت در نظر نمی‌گیرند.»

کد خبر 844979 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه لیز تراس سازمان ملل

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به اسرائیل سخت می‌گیرند | سازمان ملل بهتر است منحل شود !
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • اهتمام جدی توانیر در استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت توسعه تولید پراکنده و انرژی‌های نو
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد
  • از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود