Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@03:04:11 GMT

۲ محکوم امنیتی آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۶۸۸

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در آستانه ۱۷ ربیع الاول و همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری لیستی بیش از ۳۵۰۰ نفره از محکومان را به جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد.

تفاوت مهم این لیست با سایر عفو‌های صورت گرفته در مناسبت‌های گوناگون از دو جنبه بود ابتدا اینکه عدد بالایی از محکومان برای بهره‌مندی از تخفیف در مجازات در این لیست نامشان گنجانده شده بود و دوم اینکه در بین این افراد ۳۲ محکوم جرایم سیاسی و امنیتی نیز به چشم می‌خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امشب دو تن از محکومان سیاسی و امنیتی که اسمشان در این لیست حضور داشته است به نام‌های عثمان مصطفی پور و محمد نظری از زندان آزاد شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده عثمان مصطفی پور در شهریور ماه سال ٧٠ در منطقه «ترگور» ارومیه بازداشت شد.

براساس آنچه در برخی منابع آمده است عثمان مصطفی پور ابتدا به اتهام معاونت در قتل، نخست به اعدام محکوم شد، اما این حکم در سال ۷۹ به ۱۰ سال حبس تقلیل یافت.

وی در همان سال، در پرونده دوم خود به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

اما دیگر زندانی آزاد شده محمد نظری است این فرد در نهم خرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهرستان بوکان دستگیر شد.

این فرد ابتدا از سوی شعبه رسیدگی کننده به اعدام محکوم شده بود، اما با یک درجه تخفیف مجازات وی به حبس ابد تقلیل یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین محکومان امنیتی آیت الله رئیسی عفو قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: به مناسبت عید سعید فطر پنج نفر از محکومان تعزیرات حکومتی استان با عنایت مقام معظم رهبری مورد عفو و بخشودگی قرار گرفتند. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با دستور ریاست عالی سازمان اسامی افراد اعلامی به این اداره کل ارسال و برای اعمال آن به اجرای احکام تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.  لقمانی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه‌ای با عفو و یا تخفیف مجازات ۲ هزار و ۱۲۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی، و سازمان قضائی نیرو‌های مسلح موافقت کردند که ۱۰۰ نفر از آنان در سازمان تعزیرات حکومتی محکوم شده بودند.

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعداوی از محکومان تعزیرات
  • دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو ۵ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو پنج نفر از محکومان کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات