Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روند معاملات گروه خودرویی در هفته گذشته به دور از شرایط کلی بازار نبود و در ابتدای هفته شاهد عرضه در اکثر نمادهای خودروساز بودیم ولی درآخر هفته شرایط تعادلی را در این گروه تجربه کردیم. تاریخ انتشار: 00:30 - 01 آذر 1398 - کد خبر: ۵۶۹۴۶۲ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، معاملات بازار سرمایه  شرایط متفاوتی نسبت به هفته های گذشته داشت و با توجه به قطعی اینترنت و شبکه های اجتماعی از اوایل هفته برای چند روز بازار در حالت انتظار و عدم اطمینان به سر می برد و رفته رفته شرایط بهتر شد و در آخرین روز هفته هم شاهد رشد چشمگیر شاخص بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به علاوه گروه خودرویی هم در هفته گذشته به دور از شرایط کلی بازار نبود و در ابتدای هفته شاهد عرضه در اکثر نمادهای خودروساز بودیم ولی درآخر هفته شرایط تعادلی را در این گروه تجربه کردیم.
بررسی دقیق‌تر ۵ نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶ هزار و ۳۵۸ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۱۳۱ سهم اُفت کرد و حجم از ۸۱ میلیون و ۵۵۱ سهم با کاهش به ۴۲ میلیون و ۹۵۳ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با منفی ۴.۱۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان به رشد ۱.۷۴ درصدی رسید.  

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶۴۹ سهم در ابتدای هفته به ۳۹۵ کاهش یافت و حجم از ۶ میلیون و ۳۷۳ سهم با اُفت به ۴ میلیون و ۸۷۲ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند نزولی ۴.۲۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت ۱.۲۴ درصدی رسید.  

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۳ هزار و ۵۷۴ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۹ سهم اُفت کرد و حجم از ۵۶ میلیون و ۷۱ با روند نزولی به ۱۳ میلیون و ۹۲ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۲.۷۸ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رشد ۲.۱۵ درصدی رسید.  

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از ۵ هزار و ۷۸۳ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۳۶۵ سهم کاهش یافت و حجم آن نیز از ۱۱۵ میلیون و یک سهم با اُفت به ۳۷ میلیون و ۹۶۵ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۴.۳۱ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم صعودی ۱.۷۶ درصدی رسید.  

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن در ابتدای هفته ۷۲۶ سهم در پایان هفته با افزایش به رقم ۸۳۹ سهم رسید، همچنین حجم از ۷ میلیون و ۶۷۵ با رشد به ۱۰ میلیون و ۹۴۵ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۰.۳۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رشد ۲.۸۱ درصدی رسید.  
برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

در همین رابطه، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرگزاری میزان بیان کرد: این هفته بازار سهام شرایط متفاوتی نسبت به هفته های گذشته داشت و با توجه به قطعی اینترنت و شبکه های اجتماعی از اوایل هفته برای چند روز بازار در حالت انتظار و عدم اطمینان به سر می برد و رفته رفته شرایط بهتر شد و در آخرین روز هفته هم شاهد رشد چشمگیر شاخص بودیم.

وی در ادامه افزود: البته هنوز جو انتظار و قطعی اینترنت با توجه به تاثیر وجود این عوامل در معاملات معامله گران در بازار حاکم است و بازار شرایط آرامی را در نمادهای بزرگ پشت سر گذاشته و در نمادهای کوچک بیشتر گروه های سهامداری در حال فعالیت هستند به همین خاطر شاخص هم وزن رشد بیشتری نسبت به شاخص کل تجربه کرده است.

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: گروه خودرویی هم در هفته گذشته به دور از شرایط کلی بازار نبود و در ابتدای هفته شاهد عرضه در اکثر نمادهای خودروساز بودیم ولی درآخر هفته شرایط تعادلی را در این گروه تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید: ویراژ گروه خودرویی در جاده تالار شیشه‌ای/ قطعه سازان پیشتاز معاملات شدند+نمودار

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار سرمایه شاخص بورس اخبار اقتصادی معاملات بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس در معاملات روز چهارشنبه حدود ۱۲ هزار واحد افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طی معاملات روز چهارشنبه 8 فروردین ماه 1403 شاخص کل بورس با رشد نیم درصدی حدود 12 هزار واحد افزایش یافت.

در طی معاملات امروز 250 نماد در دامنه مثبت معامله شدند و 15 نماد نیز در صف خرید بودند.

از سوی دیگر 156 نماد نیز در انتهای بازار در دامنه منفی قرار داشته و 2 نماد نیز در صف فروش قرار گرفتند.

ارزش معاملات بورس شاملِ سهام و صندوقها نیز در محدوده 5 هزار میلیارد تومان قرار داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان هفته آرام و پایداردر مهاباد
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر
  • ۱۱۸ ماه کار کنید پژو پارس بخرید؛ خودروی جنجالی در آستانه میلیاردی شدن