Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

«برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه گفت که دولت این کشور از اعتراض‌ها در ایران بسیار خشنود است.»

به گزارش فارس هوک در مصاحبه‌ای با «‌بی‌بی‌سی» گفت: «از اعتراض‌هایی که در ایران به وقوع پیوسته‌اند بسیار خشنودیم.»

او در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چطور «در کنار مردم ایران» است گفت: «ما سعی کرده‌ایم از اعتراضات سال‌های گذشته درس بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان، حکومت به مردم اجازه نداد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.»

برایان هوک اضافه کرد: «وقتی من در این سمت قرار گرفتم فناوری‌هایی را در اختیار مردم ایران قرار دادیم تا بتوانند در جریان اعتراضات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ما راه‌های میان‌بر زدن اینترنت را هم به مردم ایران نشان دادیم. حکومت ایران اینترنت را قطع کرد، چون نمی‌خواهد دنیا ببیند مردمش دارند ضدش اعتراض می‌کنند.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ادامه تصریح کرد در جریان ناآرامی‌های اخیر عده‌ای از ابزارهایی که آمریکا فراهم کرده استفاده کرده‌اند. 

او گفت: «این میان‌برهایی که ما در اختیار ایرانی‌ها قرار دادیم به بعضی از ایرانی‌ها امکان داد بتوانند از این ابزار ارتباطی استفاده کنند و دیدیم که ده‌ها هزار ایرانی از این ابزار میان‌بر استفاده کردند: ابزاری که ما در طول یکسال و نیم گذشته کارگزاری کردیم و این اجازه داد که معترضان بتوانند حتی در زمان قطع اینترنت توسط حکومت با هم ارتباط برقرار کنند.»

برایان هوک گفت: «ما بسیار از نحوه ایستادنمان در کنار مردم ایران خرسند هستیم.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار با «مایک پامپئو» درباره ایران جلسه داشته است. 

هوک در ادامه سخنانش گفت: «ما به کارزار فشار حداکثری خودمان ادامه می‌دهیم. این فشارهای ما است که باعث شده این حکومت با دو سوم کسر بودجه مواجه شود.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: برایان هوک اغتشاشات در ایران امور داخلی ایران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود

معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان، اقدام تنبیهی تهران علیه اسرائیل را «دفاع مشروع» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی حکومت سرپرست افغانستان صبح امروز با سیدحسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیات دیپلماتیک همراه وی دیدار و گفتگو کرد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به خلاف آنچه تلاش می‌شود که در رسانه‌ها القا کنند، اقدام ایران یک دفاع مشروع بود و نه یک حمله به رژیم صهیونیستی.

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: کشور‌های مسلمان باید تلاش کنند تا در حرکتی جمعی برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، اقدام عملی انجام دهند.

در ابتدای این دیدار سیدحسن مرتضوی از موضع حکومت سرپرست افغانستان در قبال اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و این موضع شفاف و روشن افغانستان را باعث دلگرمی امت اسلامی دانست.

حکومت سرپرستی افغانستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، این اقدام را «مشروع» دانسته و از جامعه جهانی درخواست کرده بود که مانع اقدامات جنایتکارانه این رژیم در غزه شود.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • چراغ سبز دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای حمله به کنسولگری ایران
  • طبق نص قرآن، حکومت باید از بدزبانی کسی که به او ظلم شده است، بگذرد
  • یادداشت| ملت ایران؛ همچنان تاریخ‌ساز
  • رسانه حکومت طالبان: ایران از اسرائیل انتقام گرفت
  • چرا بعضی سیاستمداران گمان می‌کنند همه چیز مملکت مال آنهاست؟
  • چرا بعضی سیاستمداران با تصور اینکه من آدم خوبی هستم خود را لایق حکومت می دانند و گمان می کنند همه چیز مملکت مال آنهاست؟