Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم تعارض شهرک سازی در اراضی اشغالی کرانه باختری با قوانین بین المللی را به شدت رد و محکوم کرد.

اخبار سیاسی - وی این اظهارات را تاکیدی مجدد بر شراکت آمریکا در اشغال سرزمین فلسطین و جنایت‌های این رژیم در فلسطین و نیز اشغال و نقض حاکمیت کشورهای همسایه فلسطین توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با اشاره به اینکه اقدامات و اظهارات آمریکایی‌ها در خصوص فلسطین نقض صریح قوانین بین المللی است، گفت: مجامع بین الملی در مخالفت و مقابله با آن باید تحرک داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است.

وی به پمپئو توصیه کرد: بهتر است خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند که صاحبان قدرت خود را فراتر از حقوق و قوانین بین المللی می‌دانستند. در قرن بیست و یکم نه آمریکا قدرت فائقه است و نه دیگر کسی نقض قوانین بین المللی توسط صاحبان قدرت را می‌پذیرد.

 منتظر پاسخ آژانس درباره بازرس متخلف هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به کشف و شناسایی مواد خطرناک از بازرسان آژانس، گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از ارائه مستندات لازم به آژانس انرژی بین المللی اتمی درباره فرد متخلف همچنان منتظر پاسخ آنهاست.

 موسوی با تاکید بر اینکه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی طبق توافق و مقررات تعیین شده ادامه دارد، افزود: طبق برنامه ریزی، بازرسان بازدیدهایی از مراکز ما در بخش هسته‌ای دارند که اخیراً یکی از بازرسان آن‌ها زمانی که وارد سایت مربوطه می‌شد مواد خطرناکی از وی شناسایی شد.

وی گفت: طبق سوابقی که از عوامل بیگانه در قالب‌های مختلف از جمله بازرسان آژانس رخ داده است، نیروهای امنیتی حساس‌تر شده اند و این ماده خطرناک را از وی شناسایی کردند.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله موضوع را براساس مستندات به آژانس اعلام کرد و ما منتظر و امیدواریم با پاسخ قانع کننده‌ای از سوی آن‌ها مواجه باشیم.

وی یادآور شد: آژانس باید مقررات جمهوری اسلامی ایران و مراکز مهم و حیاتی ما را رعایت کند و ما حق خود می‌دانیم از مراکز حساس حفاظت کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه وزیر خارجه آمریکا سیدعباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر موسوی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران افزود: علیرغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفند ماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می‌دهد آنها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند اما جمهوری اسلامی ایران مأموریت خود را به خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه صدها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و … در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آنها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

امیر موسوی تصریح کرد: حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می‌کرد همه دست به سینه می‌ایستادند اما اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می‌افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته‌ایم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می‌دهد و این پیامی برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

امیر موسوی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: برگزاری این یادواره‌ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی‌کنند و یاد و نام آنها همیشه زنده است همچنین فرهنگ ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان برکفان این دیار به نیکی یاد می‌کند، گفت: آنها برای دفاع از مال، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

امیر موسوی تصریح کرد: مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه آفرینی‌های زیادی از خود به یادگار گذاشتند و در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه‌ها را به لحاظ جمعیت داشتند و بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات‌های مختلف نیز در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حماسه آفرینی مردم گچساران در تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷ برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و تاریخ این دیار مملو از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرز و بوم دارد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شجاعت و فداکاری، بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد است و تاریخ هر دیار از حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های افراد شجاع و فداکار خود به نیکی یاد می‌کند و با آنکه قبرهای زیادی در مرزهای کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند، نه تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می‌کنند و برای همه نسل‌های آینده قابل احترام هستند.

کد خبر 6088461

دیگر خبرها

  • پیام فرمانده ارتش؛ پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است