Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود محمدی فوق تخصص جراحی قفسه سینه  و جراحی توراكس عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جراحی‌های زیبایی چاقی، اظهار کرد: امروزه چاقی به عنوان یک زیبایی و بیماری تلقی می‌شود. چاقی عوارض زیادی به همراد  دارد ؛ مانند قلبی عروقی، تنفسی، مفاصلی و اختلال در دستگاه گوارش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: درمان‌هایی که برای چاقی انجام می‌شوند یکسری مراحل دارند.  باید در مراحل اولیه فرد مبتلا حتما از لحاظ بیماری‌های متابولیک باید بررسی شود و به یک متخصص مراجعه کند تا از لحاظ کارکرد و عملکرد تیروئید و کبد،  بقیه قسمت‌ها کاملا بررسی شود. افراد در صورتی که مشکل خاص‌تری داشته باشند، می‌توانند درمان مناسب با آن بیماری را دریافت کنند.

محمدی بیان کرد: قدم اول در درمان چاقی معمولا با یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی هوازی شروع می‌شود؛  توصیه می‌شود این عملکردها هم زیر نظر یک متخصص صورت بگیرد، قدم دوم استفاده از روش‌های دیگری است که در رأس آنها اقدامات جراحی هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: جان شیرین ۱۳ درصد از ایرانیان در جام تلخ دیابت/ نقش خانواده در پیشگیری

او اظهار کرد: یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متأسفانه دیده شده است بعد از۳ تا  ۴ سال این نوع روش‌های جراحی قابل برگشت خواهند بود، گاهی اوقات ممکن است کاهش وزن فرد موردنظر متوقف شود؛ بای‌پس یا مینی بای‌پس معده علاوه بر کاهش حجم که کمتر از اسلیو معده است، قسمتی از روده از مسیر جذب خود خارج می‌شود، یعنی قسمت اعظم جذب معده دیگر کار نخواهد کرد. طبعا مواد غذایی مصرف شده بدون جذب شدن دفع خواهند شد.

محمدی بیان کرد: عوارض اسلیو معده ممکن است موجب عدم توانایی در غذا خوردن، لخته یا آمبولی شدن در فرد شود، عوارض بای‌پس معده این است که جذب مواد غذایی با اختلال زیادی صورت می‌گیرد و ممکن است فرد بیمار دچار سوءجذب شود یا مواد مغذی بدن فورا دفع شود. این نوع افراد نیاز دارند تا مدت‌های طولانی از مکمل‌های خوراکی استفاده کنند.

او ادامه داد: این نوع جراحی‌ها عوارض زیادی دارند اما بیمارانی که چاق هستند، ممکن است وزن آنها ثابت بماند و تغییری نکند؛ خطرات چاقی گاهی بیشتر از جراحی فرد را درگیربیماری های خطرناکی  خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بیمار بخواهد کاندیدای جراحی شود، باید BMI آن فرد بالای ۴۰ باشد یا بیمارانی که مشکلات کبدی، گوارشی، قلبی عروقی داشته باشند باید فورا  مورد جراحی قرار بگیرند تا از مانع مرگ زود هنگام آن ها شویم. زیرا منافع این نوع جراحی‌ها از عوارض آنها بیشتر است.

انتهای پیام/

 

جراحی لاغری عوارض دارد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم 3 روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن

 رژیم سه روزه به گونه‌ای طراحی شده است که میزان مصرف کالری را محدود می‌کند. یعنی میزان مصرف کربوهیدرات برای بازه زمانی ۷۲ ساعت کاهش می‌یابد. به جای آن، می‌توانید مصرف پروتئین را افزایش دهید. برخی از منابع پروتئینی مفید شامل گوشت، ماهی یا مرغ هستند. رژیم‌های کوتاه مدت و سریع همیشه نتیجه بخش نیستند.

 در برخی موارد، این رژیم‌ها با عوارض متعددی همراه هستند و آسیب‌های گوناگونی به بدن وارد می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است باعث کاهش انرژی بدن، گیجی و سوء تغذیه شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره رژیم سه روزه با ۴.۵ کیلو کاهش وزن توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

آیا رژیم ۳ روزه حقیقت دارد و سالم است؟

همانطور که گفته شد، رژیم سه روزه در دسته رژیم‌های سریع قرار می‌گیرد. اغلب متخصصان تغذیه معتقد هستند، رژیم‌های لاغری سریع نتایج پایداری ندارند و در اغلب موارد به بدن آسیب می‌زنند. ابداع کنندگان این رژیم غذایی معتقد هستند، می‌توان در بازه زمانی ۷۲ ساعت ۳ تا ۴ کیلو کاهش وزن داشت، اما این مسئله زمانی امکان‌پذیر است که بسیاری از مواد غذایی و گروه‌های مغذی مورد نیاز بدن حذف شود.

 جدا از این مسئله، کالری مصرفی روزانه باید تا حد زیادی کاهش یابد. این مسئله شما را در معرض بروز بسیاری از بیماری‌ها قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب این رژیم غذایی، با متخصصان تغذیه مشورت کنید. زیرا ممکن است رژیم‌های سه روزه با شرایط جسمانی شما سازگاری نداشته باشند. 

فواید رژیم لاغری 3 روزه ۴.۵ کیلو 

به گزارش فیت کلاب، اگرچه رژیم سه روزه با چهار و نیم کیلو کاهش وزن چندان توصیه نمی‌شود، ولی ممکن است دارای برخی مزایا باشد. توجه داشته باشید که این رژیم‌های سریع، برای بازه زمانی کوتاه مدت مناسب هستند و به هیچ وجه به عنوان یک راه حل برای کاهش وزن دائمی شناخته نمی‌شوند. برخی از مهم‌ترین مزایای این رژیم غذایی، شامل موارد زیر هستند: 

لاغری سریع 

اگر به دنبال یک تکنیک مناسب برای لاغری سریع هستید و قصد دارید در بازه زمانی کوتاهی به وزن ایده‌آل خود برسید، رژیم سه روزه گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود. این مسئله بیشتر برای افرادی مناسب است که اضافه وزن شدیدی دارند و باید برای جراحی لاغری آماده شوند.

 در چنین شرایطی، لازم است حداقل دو الی سه کیلو کاهش وزن داشته باشید. کاهش شدید کالری دریافتی و کاهش مصرف کربوهیدرات، در نهایت منجر به لاغری سریع در بازه زمانی کوتاه مدت می‌شود.

ایجاد انگیزه 

اگرچه رژیم سه روزه گروه‌های مغذی مورد نیاز بدن شما را حذف می‌کند، اما برای ایجاد انگیزه مناسب است. این رژیم لاغری شما را ترغیب می‌کند تا برنامه‌های کاهش وزن را دنبال کنید و انگیزه بیشتری برای لاغر شدن داشته باشید. در ابتدا می‌توانید رژیم سه روزه را انتخاب کنید. بعد از مدتی، باید رژیم‌های غذایی دائمی را دنبال کنید و تحت نظر متخصصان تغذیه قرار بگیرید.

افزایش متابولیسم بدن

رژیم‌های لاغری سریع در دراز مدت نتیجه معکوس دارند و باعث کاهش متابولیسم بدن می‌شوند. اما متابولیسم و سوخت و ساز بدن را در بازه زمانی کوتاه مدت افزایش می‌دهند. محدود کردن مصرف کالری و افزایش مصرف پروتئین، باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می‌شود و به تجزیه چربی‌ها کمک می‌کند.

ساده و راحت 

از دیگر مزایای رژیم سه روزه با ۴.۵ کیلو کاهش وزن، این است که به راحتی اجرا می‌شود و پیچیدگی خاصی ندارد. منوی این رژیم غذایی کاملاً ساده است و شامل چند ماده غذایی معمولی می‌باشد. علاوه بر این، نیازی نیست قوانین رژیم را برای بازه زمانی طولانی مدت دنبال کنید. زیرا این رژیم‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه نیز قابل اجرا هستند.

معایب رژیم ۳ روزه با چهار و نیم کیلو کاهش وزن

اگرچه رژیم سه روزه دارای برخی مزایا است، اما با معایبی نیز همراه می‌باشد. اغلب مزایای این رژیم نیز موقتی هستند. این رژیم باعث بروز مشکلات سلامتی می‌شود و انرژی بدن را کاهش می‌دهد. یعنی ممکن است احساس خستگی شدیدی داشته باشید. این مسئله برای افرادی که دغدغه‌های شغلی متعددی دارند، چندان مناسب نیست. 

علاوه بر این، احتمال بازگشت وزن بسیار زیاد است. این رژیم‌های غذایی ممکن است باعث ناامیدی شما شوند. زیرا بعد از گذشت ۷۲ ساعت، احتمال بازگشت وزن وجود دارد یا ممکن است تغییری مشاهده نشود. مهم‌ترین مشکل رژیم غذایی با محدودیت بالا، این است که شما را به سمت عادات غذایی نامناسب مثل پرخوری شدید سوق می‌دهد. 

اصول و نکات مهم رژیم 3 روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن

به طور کلی، رژیم سه روزه چندان مناسب نیست و یک روش موقت برای لاغری است. با این حال برای اینکه نتایج بهتری از رژیم‌های غذایی دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم به اصول و نکات زیر توجه داشته باشید: 

متنوع بودن غذاها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، متنوع بودن غذاها هستند. اگر غذاها متنوع نباشند، به سرعت دلسرد خواهید شد. بنابراین بهتر است اغلب گروه‌های غذایی را به رژیم خود اضافه کنید. 

مصرف مایعات 

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات، مصرف مایعات و آب است. آب نه تنها به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند، بلکه تاثیر بسیار زیادی بر افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن دارد. بنابراین بهتر است به اندازه کافی آب مصرف کنید. ترجیحاً می‌توانید مایعات طبیعی مثل آبمیوه‌های غیر صنعتی نیز مصرف کنید.

میزان کاهش کالری 

اغلب رژیم‌های غذایی سریع بر پایه محدودیت کالری مصرفی هستند. بنابراین باید از همان ابتدا میزان کاهش کالری را مشخص کنید. به عنوان مثال مصرف روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری طی روز برای افراد بزرگسال، به هیچ وجه منطقی نیست. البته کاهش مصرف کالری برای بازه زمانی کوتاه مدت مانعی ندارد. اما نباید برای بازه زمانی طولانی ادامه پیدا کند.

تنظیم اندازه غذا 

میزان غذایی که در هر وعده مصرف می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. به جای اینکه سه وعده غذایی اصلی مصرف کنید، تعداد وعده‌های غذایی را به ۵ یا ۶ وعده افزایش دهید. به این ترتیب، می‌توانید در هر وعده مقدار بسیار کمی غذا مصرف کنید. این مسئله به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند.

جذب مواد مغذی

باید توجه داشته باشید که مواد مغذی در رژیم لاغری شما گنجانده شوند. برخی از مهم‌ترین مواد مغذی شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین هستند. کمبود مواد مغذی شما را در معرض بسیاری از بیماری‌ها قرار خواهد داد.

ورزش کردن

در کنار رژیم‌های لاغری، باید فعالیت‌های ورزشی انجام دهید. بهتر است به صورت روزانه ورزش کنید تا سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسید. فعالیت‌های بدنی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و به پایداری نتایج کاهش وزن کمک می‌کنند.

مشاوره با متخصص تغذیه

یکی از مهم‌ترین نکات این است که با متخصصان تغذیه مشورت کنید. قبل از اینکه یک رژیم سه روزه با ۴.۵ کیلو کاهش وزن را انتخاب کنید، بهتر است اطلاعاتی درباره ویژگی‌های رژیم غذایی یا مزایا و معایب آن به دست آورید. متخصصان تغذیه، به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات کاملی از این رژیم‌های غذایی داشته باشید.

نمونه رژیم ۳ روزه 

برنامه‌های غذایی رایگانی که در اینترنت موجود هستند، به هیچ وجه با شرایط جسمانی شما سازگاری ندارند. بنابراین بهتر است از دنبال کردن این رژیم‌های غذایی خودداری کنید. با این حال برای اینکه درک بهتری از رژیم سه روزه با ۴.۵ کیلو کاهش وزن داشته باشید، در ادامه نمونه این رژیم را به شما معرفی می‌کنیم: 

1.روز ۱ رژیم لاغری 3 روزه صبحانه: قهوه سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک یک دوم گریپ فروت  1 تکه نان تست (برشته) و 1 قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی ناهار: نیمی از یک تن ماهی 1 تکه نان برشته قهوه سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک شام: حدوداً 90 گرم گوشت قرمز یا سفید 1 فنجان لوبیا 1 فنجان هویج 1 عدد سیب 1 فنجان بستنی وانیلی 2.روز ۲ رژیم لاغری 3 روزه صبحانه : قهوه  سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک 1 عدد تخم مرغ نیمی از یک موز 1 تکه نان برشته ناهار : 1 قالب پنیر خانگی یا 1 عدد تن ماهی 8 عدد کلوچه شام : 2 ورق کالباس گوشت 1 فنجان بروکلی یا کلم نصف فنجان هویج نصف 1 عدد موز نصف فنجان بستنی وانیلی 3.روز ۳ رژیم لاغری 3 روزه صبحانه : قهوه سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک 5 عدد کلوچه حدود 30 گرم پنیر خانگی 1 عدد سیب ناهار : قهوه سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک 1 عدد تخم مرغ آب پز 1 تکه نان برشته شام : 1 عدد تن ماهی 1 فنجان هویج 1 فنجان گل کلم 1 فنجان خربزه یا هندوانه نصف فنجان بستنی وانیلی سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره رژیم سه روزه با ۴.۵ کیلو کاهش وزن توضیح داده شد. اخیراً رژیم‌های غذایی لاغری سریع طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها رژیم سه روزه است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این رژیم‌ها، این است که به سرعت بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارند. این رژیم‌های غذایی علاوه برداشتن مزایا، دارای معایب متعددی همراه هستند.

 زیرا میزان مصرف کالری و مواد مغذی را محدود می‌کنند. در نتیجه بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی در دسترس بدن قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به جای انتخاب رژیم‌های غذایی سریع و غیر استاندارد، رژیم‌های مناسب را انتخاب کنید. برای دنبال کردن رژیم‌های غذایی مناسب، بهتر است با متخصصان تغذیه مشورت کنید. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رژیم بگیرید و لاغر بمانید
  • انواع بی‌خوابی و ۴ روش برای درمان آنها را بشناسید
  • انواع بی‌خوابی با ۴ روش برای درمان
  • رابطه بین چاقی و افسردگی چگونه است؟
  • توزیع ۱۰ میلیارد تومان قبض عوارض در تهران | جایزه خوش حسابی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • انواع بی‌خوابی را بشناسید/ ۴ روش برای درمان
  • علائم هشداردهنده بیماری کرون/ عوارض سخت و عجیب این بیماری
  • ببینید | روزه بگیریم تا لاغر شویم؟
  • خام و پخته هویج لاغر می‌کند
  • رژیم 3 روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن