Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:40:57 GMT

لطفا کمتر کار کنید!

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۹۵۷

لطفا کمتر کار کنید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تصویری که زمانۀ ما از آدم موفق ساخته است، کسی است که صبح تا شب کار می‌کند تا پول دربیاورد و بعد آن پول را خرج کالا‌های پرزرق و برق و سفر‌های ماجراجویانه و دوباره بیشتر کار کند تا بیشتر پول دربیاورد تا بیشتر خرج کند. این چرخه پایانی ندارد. جایی وجود ندارد که اگر به آن برسی، دیگر بتوانی نفس راحتی بکشی و آرام بگیری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخصۀ زندگی مُدرن آن است که همیشه سر خط باشی، همواره بکوشی حداکثر تجربۀ ممکن را در حداقل زمان ممکن بگنجانی. ولی جایی می‌رسد که این تعقیب دیوانه‌وار، نتیجۀ معکوس می‌دهد. یک عالَم اتفاق با سرعتی زایدالوصف می‌افتند و نمی‌شود پابه‌پای آن‌ها پیش رفت. فیلسوف دانمارکی «سِوِند برینکمن» در کتاب جدیدش «لذت دست کشیدن» توصیۀ مفیدی دارد: دست بکش. سعی نکن همه‌کار بکنی و عوضش کار‌های کمتری بکن. در حقیقت، گاهی بهتر است عقب بمانی که از همان جا که هستی لذت ببری.

برینکمن در پاسخ به سوال «شان ایلینگ» خبرنگار وُکس که زندگی مدرن چه دارد که ما را وادار می‌کند دایم دنبال لذت یا هدف یا تجربۀ بعدی برویم؟ گفت: «باید از زاویۀ فرهنگ مصرف‌زده به این مخمصه نگاه کنیم، فرهنگی که خودمان ساخته‌ایم. فرهنگی که وادارمان می‌کند مُدام بیشتر بخواهیم، بخریم و کار‌های بیشتری بکنیم. امروزه رضایت دست کمی از رذیلت ندارد، چون یعنی به آ‌ن‌چه دارید راضی هستید و لذا دائماً دنبال چیز بعدی نمی‌روید. امروزه زیاد از توسعۀ فردی حرف می‌زنیم، از یک عمر یادگیری و توانایی توسعۀ مداوم شایستگی‌هایمان و این به نظرم بخشی از همان چرخۀ معیوبی است که بیشتر بخواه چیز‌های جدید بخواه و همیشه احساس کن نیاز داری کارهایت را متفاوت یا بهتر انجام بدهی.»

برینکمن درباره این که چرا این مسئله به‌ویژه گریبان‌گیر ثروتمندترین ملت‌هاست؟ می‌گوید: «ما در ثروتمندترین ملت‌ها، فرصت‌ها و امکانات بیشتری داریم تا همۀ امیال‌مان را محقق کنیم. البته حرفم این نیست که زندگی فقیرانه‌تر لزوماً زندگی بهتری است. ولی پژوهش‌هایی در دست است که نشان می‌دهند نتیجه‌گیری قاطعی هم نمی‌شود کرد. از قضا ثروت اضافه، از حدّ مشخصی که بگذرد، شادترتان نمی‌کند. پس وقتی به آن حد رسیدید، دلیلی ندارد که دیوانه‌وار دنبال پول بیشتر بروید. ولی اگر دست و پا بزنید که غذایی پیدا کنید، یا جای مناسبی که بخوابید، بعید است مسئله‌تان زیاد بودن گزینه‌ها باشد.» او در پاسخ به سوال «با کار‌های کمتری‌کردن چه چیزی عایدمان می‌شود؟» می‌گوید: «شانس آن را پیدا می‌کنیم که درگیر فعالیت‌ها و تجربه‌هایی شویم که عمق و معنای وجودی بیشتری دارند. اگر با این ذهنیت زندگی کنیم که چیزی از دست‌مان خواهد رفت، مُدام نگران خواهیم بود که شاید چیز بهتری در انتظارمان باشد و ناچار باید از آن‌چه اکنون می‌کنیم بگذریم تا چیزی بهتر و بیشتر به چنگ‌مان بیاید. بسیاری از مردم این‌گونه در زندگی‌شان پیش می‌روند. ولی اگر یگانه دلیل زندگی‌مان آن باشد که کار‌های بیشتری را تجربه کنیم، چشم بر این واقعیت بسته‌ایم که برخی چیز‌ها بالذات ارزشمند و معنادارند، فقط ارزش ابزاری ندارند، فقط برای رسیدن به چیز دیگری نیستند، بلکه فی‌نفسه ارزشمندند.»

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارکردن کمتر کار کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، غار سنگ شکنان جهرم با نام‌های سنگ اشکن، سنگ شکن، سنگ تراشان و سنگ شکنان در جهرم شناخته می‌شود که در سه کیلومتری این شهرستان قرار دارد.
این غار با برداشت سنگ به وسیله ابزار سنتی سنگ شکنی در طی سالیان زیاد تشکیل شده و به عنوان بزرگترین غار دستکند جهان محسوب می‌شود.
غار سنگ شکنان جهرم ۳۵۰ متر طول و ۱۵۰ متر عرض و بیش از ۱۰۰ ستون سنگی بزرگ و کوچک دارد که هر چه به انتهای غار نزدیک می‌شویم ارتفاع سقف کمتر و در انتهای غار به کمتر از یک متر می‌رسد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه
  • دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فیک بیوتی
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • تصویر کمتر دیده شده از پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول + فیلم
  • امشب؛ پایان مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / لطفاً مثل هفته پیش بازی کنید!
  • لطفاً مثل هفته پیش بازی کنید!
  • پیشنهاد کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به کاظم صدیقی؛ لطفا استعفا دهید