Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند از پرتاب سومین ماهواره رصد زمین در هفته آینده خبر دادند. تاریخ انتشار: 04:31 - 01 آذر 1398 - کد خبر: ۵۶۹۸۴۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کردند: سومین ماهواره رصد زمین هفته آینده ارسال می‌شود.

این ماهواره که «کارتوستات» نام دارد هفته آینده در تاریخ ۲۷ نوامبر به مدار زمین ارسال خواهد شد؛ پیش از این اعلام شده بود CartOSAT-3 در تاریخ ۲۵ نوامبر راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات سازمان فضایی هند در تازه‌ترین بیانیه خود اظهار داشتند: پرتاب ماهواره کارتوستات 3 منوط به شرایط آب و هوایی است و درصورتی که مشکل جوی وجود نداشته باشد، این ماهواره سوار بر یک فروند موشک PSLV-C47 به مدار زمین خواهد رفت.

موشک «PSLV-C47» بیست و یکمین پرواز PSLV در پیکربندی «XL» (با ۶ موتور تسمه جامد) است.

ایسرو (سازمان فضایی هند) گفت: این هفتادوچهارمین مأموریت پرتاب وسایل رصد زمین از SDSC SHAR Sriharikota خواهد بود.

طبق اعلام کارشناسان فضایی این کشور، ماهواره Cartosat-3 یک ماهواره پیشرفته چابک نسل سوم است که از قابلیت تصویربرداری با وضوح بالا برخوردار است. این ماهواره در مدار ۵۰۹ کیلومتری با شیب ۹۷.۵ درجه قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:  منتخب تصاویر فضایی روزهای اخیر از نگاه «اسپیس»

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان تحقیقات فضایی هند شرایط آب و هوایی مدار زمین کشور هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد

 پیرو موافقت علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی مبنی بر ایجاد دریافت آثار با موضوع "عملیات تنبیهی وعده صادق" در سومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برنامه سازان شبکه‌ها و صدای مراکز می‌توانند اثر خودشان را با موضوع "عملیات تنبیهی وعده صادق" در ساختار مستند یا ترکیبی، به مدت حداکثر ۲۰ دقیقه، تا ۱۵ اردیبهشت به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال کنند.

گفتنی است، هر شبکه و مرکز، مجاز به ارسال تنها یک اثر به دبیرخانه سومین جشنواره رادیویی پژواک است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام