Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خواص کرسی گفت: بررسی‌های انجام شده در تجربه پیشینیان استفاده از کرسی علاوه بر گرم کردن افراد فواید زیادی برای بدن دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: با توجه به اینکه در فصل سرما اخلاط در بدن ماندگاری بیشتری دارند؛ به ویژه خلط سرد و‌تر که دفع آن‌ها کمتر انجام می‌شود؛ پس گرم نگهداشتن بدن به ویژه نقاطی، چون پا‌ها که محل ریزش نزله است، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین توصیه می‌شود برای گرم نگه داشتن پا‌ها از جوراب‌های ضخیم استفاده کنند و همچنین برای گرم نگه داشتن کلیه ها از کمربند و یا شال برای بستن آن استفاده کنند

بیشتر بخوانید:فرمول‌های طبیعی برای خداحافظی با سردی پا‌ها

حاج محمد خانی تصریح کرد:برای گرم کردن محیط با توجه به شرایط تأمین وسایل گرمایشی و استفاده بهینه از انرژی‌های جبران ناپذیر بهترین تدبیرش نصب کرسی در منزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد:افراد هنگامی که از کرسی استفاده می‌کنند بدنشان در مسیر گرمارسانی به کلیه قرار می‌گیرید واین کار باعث ریخته شدن اخلاط در پا‌ها می‌شود که به اصطلاح امروزی خون‌رسانی در بدن صورت می‌گیرد. و، چون حرارت کرسی تنظیم شده است؛ سرمای موجود در بدن خارج می‌شود و علاوه بر آن کلیه‌ها به گرمای مورد نیاز برای دفع سموم دست می‌یابد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از کرسی به سیستم جنسی مردان و زنان کمک می‌کند؛ همچنین در مرد‌ها حرارت آرام، کرسی باعث دفع سردی پروستات می‌شود و در تقویت حرکت اسپرم مؤثر است و در زنان احتباس ماده منجمده در تخمدان و رحم جمع شده و سبب عدم تشکیل کیست بلغمی می‌شود وتا حدودی در بازماندن لوله‌های رحمی مؤثر است.

حاج محمد خانی افزود: از فواید دیگر کرسی کمک به پیشگیری از ابتلا به واریس در پاهاست که با گرم نگه داشتن آن دستگاه گوارش و شکم به پیشگیری از یبوست شدید و تخلیه دستگاه گوارشی کمک بسزایی می‌کند.

اوتصریح کرد:استفاده ازاجاق برق یا گاز برای ایجاد حرارت در کرسی باتوجه به خشکی بیش از حد آن، جنس گرمای تولید شده در مقایسه با حرارت چوب و ذغال فواید را به طور کامل به بدن نمی‌رساند؛ ولی تا حدود زیادی مؤثر است.

حاج محمد خانی این نکته را هم اضافه کرد:افراد در هنگام استفاده از کرسی مراقب مسمومیت‌های حاصله از بخار‌های گرمای کرسی مخصوصا زمانی که سر و بدن کامل در زیر پوشش لحاف یا پتوی کرسی است باشند، همچنین لازم و ضروری است که به این نکته توجه کنند.

انتهای پیام//

کرسی فقط برای گرم شدن نیست/از خواصش جا نمانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی اخبار سلامت طب سنتی درمان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم ۲ خرداد برگزار می‌شو

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس در تاریخ ۷ خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی یوسفی در حاشیه جلسه علنی امروز -دوشنبه بیست و هفتم فروردین- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین جلسه مجلس یازدهم چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و در این روز مراسم اختتامیه مجلس یازدهم برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم افزود: آغاز به کار مجلس دوازدهم دوشنبه هفتم خردادماه است که در همان روز مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم بر اساس پروتکل‌ها و مدارک مندرج در آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

بر این اساس، ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هنوز نماینده مورد نظر خود را نشناختند تا در مرحله دوم انتخابات مجلس که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، تکلیف این ۴۴ کرسی مدنظر مشخص شود.

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر»، ۲۱ حوزه برای رقابت نامزدهای مورد نظر آنها در تاریخ مذکور هستند.

کد خبر 744818

دیگر خبرها

  • کشت سماق برای اولین بار در شهرستان اهر
  • تولید لوله های خنک کننده حرارت
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم
  • مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم ۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم ۲ خرداد برگزار می‌شو
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • حضور در المپیک را از دست دادم/ مسببان باید پاسخگو باشند
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند