Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید دموکرات‌ها را مریض و هار توصیف کرد.

این اقدام کاخ سفید پس از آن رخ داد که دموکرات‌ها از پیشرفت در روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید

سی ان ان تلاش دارد بایدن را نماد عفلانیت و تدبیر و درمقابل، نتانیاهو را نماد یک بازیگر افراطی نشان دهد. هر چند جزء دوم این گزاره صحیح است، اما در این معادله نباید کمترین تفاوتی میان دو سیاستمدار ارشد آمریکایی و صهیونیستی قائل شد. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم-شبکه سی ان ان از ابتدای وقوع جنگ غزه، تحلیلهای گمراه کننده و در عین حال هدفمندی را در خصوص این جنگ نابرابر ارائه داده است. یکی از خطوط خبری اصلی و کلان سی ان ان، ناظر بر تفکیک و تمایز میان بایدن و نتانیاهو و قائل شدن نوعی عقلانیت راهبردی و تاکتیکی برای آمریکاست.

به عبارت بهتر، سی ان ان تلاش دارد بایدن را نماد عفلانیت و تدبیر و درمقابل، نتانیاهو را نماد یک بازیگر افراطی نشان دهد. هر چند جزء دوم این گزاره صحیح است، اما در این معادله نباید کمترین تفاوتی میان دو سیاستمدار ارشد آمریکایی و صهیونیستی قائل شد. بایدن و نتانیاهو هر دو بازیگران اصلی و مستقیم نسل کشی غزه محسوب می شوند و اساسا واشنگتن عهده دار مدیریت میدان و فرامتن این جنگ خانمانسوز به شمار می آید.

سی ان ان در یکی از تازه ترین گزارشهای خود در این خصوص می نویسد:

"واشنگتن هم اکنون بر راه‌های جدید جلوگیری از افزایش تنش‌ها و در عین حال فاصله گرفتن از اقدام اسرائیل متمرکز است و کاخ سفید در روزهای اخیر به صراحت اعلام کرده که با هیچ اقدام تهاجمی اسرائیل علیه ایران همراهی نخواهد کرد.با این وجود این موضوع قطعی است که در صورت انتقام بزرگ ایران، نیروهای نظامی ایالات متحده برای دفاع از اسرائیل فراخوانده خواهند شد. بنابراین، بایدن ممکن است به یک درگیری نظامی در منطقه کشیده شود و با پیامدهای سیاسی بسیار سنگین آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر مواجه شود."

صورتبندی ماجرا این چنین است که بایدن در حال حاضر هم بهای سنگینی را در میان رای‌دهندگان مترقی، جوان و عرب آمریکایی به خاطر حمایتش از اسرائیل پرداخته که می‌تواند پیامدهای جدی آن در سبد رای او در ایالت‌های خاکستری ظاهر شود. مضافاً اینکه هرگونه افزایش قیمت نفت ناشی از عدم اطمینان از آینده خاورمیانه نیز می‌تواند قیمت بنزین را بالا ببرد و هزینه سیاسی دردناکی را به رئیس جمهور آمریکا تحمیل کند.

فراتر از آن، آمریکا نسبت به ناتوانی و استیصال مطلق خود در برابر ایران (در صورت ورود مستقیم و علنی به صحنه نبرد) واقف است. در چنین شرایطی آنچه منجر به توقف آمریکا در نقطه کنونی شده، نه عقلانیت راهبردی در کاخ سفید، بلکه ناتوانی و استیصال مقامات پنتاگون، سنتکام و دولت آمریکاست.

لازم به ذکر است که تفکیک میان واشنگتن -تل آویو، طی ماههای اخیر تبدیل به یک خط خبری و تحلیلی در آمریکا شده که اساساً واقعیتی ندارد. تصویب بسته اخیر کنگره آمریکا در حمایت از جنگ طلبی رژیم اشغالگر قدس و وتوی چندین باره قطعنامه های آتش بس دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا و کارشکنی های واشنگتن در مذاکرات آتش‌بس در قاهره و دوحه، جملگی بیانگر آن است که به لحاظ ماهوی، راهبردی و حتی تاکتیکی کمترین تفاوتی میان واشنگتن و تل آویو و متعاقبا بایدن و نتانیاهو وجود ندارد.

در این آوردگاه، باید میان کلید واژگان استیصال و عقلانیت تمایز ایجاد کرد و اسیر آدرسها و سیگنالهای اغواگرایانه سی ان ان و دیگر رسانه های غربی نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند
  • کاخ سفید: داستان خورده شدن دایی جو بایدن را مسخره نکنید!
  • کاخ سفید: خورده شدن دایی جو بایدن را مسخره نکنید!