Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@20:00:39 GMT

«دیابت»؛ عامل پررنگ مرگ و میر

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۰۸۴

«دیابت»؛ عامل پررنگ مرگ و میر

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد دیابت سومین عامل مرگ و میر در برونئی از سال ۲۰۱۲ است.

آخرین ارقام حکایت از آن دارد، دیابت باعث ۱۰.۱ درصد از مرگ و میر در کشور برونئی در سال ۲۰۱۷ شد.

ایشام، وزیر امور خارجه این کشور می‌گوید: سازمان ملی تحقیقات بهداشت و درمان و وضعیت تغذیه در سال ۲۰۱۱ گزارش داده است که حدود ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد از جمعیت برونئی دیابتی بودند. در همین حال، یکی دیگر از بررسی‌های جمعیتی بیماری‌های غیر واگیر (NCDs) و عوامل خطر در این کشور نشان می‌دهد که ۹.۹ درصد از شهروندان برونئی از قند خون بالایی برخوردار هستند.

وزیر امور خارجه برونئی خاطر افزود: «آنچه باید بدانیم این است که دیابت همچنین می‌تواند باعث بیماری‌های غیر واگیر دیگر مانند نارسایی کلیه و بیماری قلبی شود».

وی گفت: دیابت عامل اصلی نارسایی کلیه است، جایی که بیماران به درمان دیالیز نیاز دارند. در برونئی، تخمین زده می‌شود ۸۰۰ بیمار که تحت عمل جراحی کلیه قرار دارند، نیاز به همودیالیز دارند.

بیماری کرونر قلبی نیز دومین قاتل مردم در این کشور است که بیشتر آن‌ها در اثر دیابت ایجاد شده و روز به روز با افزایش آمار این دسته از بیماران مواجه هستیم.

برونئی با نام رسمی کشور برونئی سرای صلح، کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن بندر سری بگاوان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین دیابت برونئی مرگ و میر قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس

امتداد - معاونین مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه ای اعلام داشته اند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس در حال انجام است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی اظهار داشت: این بانک حرکت خود را به سمت بانکداری هوشمند در بستر خدمات دیجیتال آغاز نموده است، هدف این است که خدمات در بستر دیجیتال به بانکداری هوشمند منتج شود. تحول دیجیتال به عنوان نیاز ضروری کسب و کارها محسوب می‌شود تا بتوانند برای مشتریان ارزش افزوده ایجاد کنند.
وی افزود: ورود به عرصه بانکداری دیجیتال بر اساس تدابیر هوشمندانه مدیر عامل و بر حسب ضرورت ها و تحولات حوزه های کسب و کار است، این که شجاعانه و با تدبیر وارد این عرصه شده ایم قابل تحسین است، گرچه ورود به عرصه های نوین، سختی‌ها، مشکلات و آزمون و خطا را نیز به همراه دارد، اما پس از دوره ای دستاوردهای بسیار درخشان قابل حصول است.
میرزاخانی تصریح نمود: جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی به عنوان سه گروه‌ مشتریان تاثیر گذار در عصر دیجیتال مطرح هستند، بازاریابان دربانکداری هزاره سوم بیشتر روی این سه گروه تمرکزمی کنند این سه بخش یک ویژگی شاخص مشترک دارند که آن‌ها را به هم‌ متصل می‌کند.جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی تاثیرگذارترین بخش‌های ((اجتماع در عصر دیجیتال)) هستند.
در ادامه شهرام بخشا معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات گفت: مدیر عامل بانک، تحول دیجیتال را به عنوان محور تحول بانک در نظر گرفته اند. بر این اساس سامانه تی تی پلاس در سال گذشته رونمایی گردید و به مرور امکانات و بخشهای متنوع بانکداری به آن افزوده شد. افتتاح حساب غیر حضوری، تشخیص هویت آنلاین، پرداخت تسهیلات آنلاین، سفته الکترونیک در این سامانه تعبیه شد، انواع پرداخت های الکترونیک که مورد نیاز شهروندان است دراین سامانه وجود دارد و سامانه با سایر اپلیکیشن ها کاملا قابل رقایت است و حتی مزیت ها و ویژگی های ممتازی نیز دارد.
بخشا افزود: مطابق رهنمودهای مدیر عامل برنامه این است تا پایان اردیبهشت شرایطی فراهم گردد تا بانک توسعه تعاون کلیه تسهیلات خرد را از طریق سامانه تی تی پلاس پرداخت نماید. این برنامه بسیار مهم و تحول آفرین است. با این اقدام مهم فصلی جدید در خدمات بانک توسعه تعاون آغاز می گردد و این اقدام و پروژه گامی مهم برای ادامه روند تحول دیجیتال بانک است. در صدد هستیم تا این مرحله را با حداکثر تحقق اهداف کمی و کیفی رقم بزنیم. همه واحدهای ستادی و استانی برای مجموعه متنوع اقدامات هماهنگ و همسو شده اند.
وی تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار پرونده تسهیلاتی مورد بررسی قرار گرفته و پرداخت شده است. حدود ۹۴ درصد تسهیلات زیر سه میلیارد ریال بوده است. بنابراین حجم عملیات مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات از طریق تی تی پلاس بسیار بالا است که با برنامه و تدابیر متنوع و تقویت زیرساخت ها و فراهم سازی الزامات در پی تحقق این هدف مهم هستیم.
سید امیر حسین موسوی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور حقوقی و نظارت در ادامه گفت: انتقال عملیات بانکی از حضوری به غیر حضوری و در بستر آنلاین مستلزم رعایت الزامات حقوقی فراوانی است که امور حقوقی بانک همگام با قواعد و چارچوب های نوین، فعالانه در این عرصه ها ورود کرده و زمینه را برای ورود کم ریسک بانک به این حیطه مهیا نموده است.
موسوی افزود: فرآیندهای نظارت و بازرسی نیز با تغییر ریلی که از عملیات بانکی شعبه ای به عملیات بانکی بر بستر دیجیتال صورت می گیرد قابلیت تطبیق دارد، فرآیندهای دیجیتال از شفافیت بالاتری برخوردار است و نظارت عالیه بر پرونده های متنوع از طریق شبکه انجام خواهد شد.
در این جلسه صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب گفت: استانها در موضوع جذب ۷۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید تلاش فراوانی داشتند. در طول دو هفته پایانی سال به طور طبیعی ورودی و خروجی داشتم، البته با تلاش همکاران مجموعا جذب ۷۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید صورت گرفت. همکاران اثبات نمودند که واجد دانش، تجربه و تخصص فروان هستند و در طرحها و اقدامات مهم با بکارگیری ظرفیت های متنوع و تقویت ارتباط با مشتریان و رعایت مراتب مشتری مداری می توانند دستاوردهای مهمی را حاصل نمایند.
رحمانپور افزود: در برنامه ارتقای منابع بانک از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال به فراتر از ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال ضرورت دارد همکاری، هماهنگی و همسویی و مشارکت همه استانها را داشته باشیم، لذا تکالیف و اهدافی برای استانها در نظر گرفته شده است.
ممکن است اهداف ابلاغی برای برخی استانها با توجه به شرایط استان و نیز رقابت شدید شبکه بانکی تا حدودی دشوار باشد، اما برای تحقق هدف کلی بانک نیازمند اقدامات اساسی هستیم.
در این جلسه که با حضور احمد محمدی مدیر امور اعتباری و تعدادی از روسای ادارات ستادی و مدیران ارشد شرکت سمات برگزار شد، علی وفایی-مدیر شعب استان تهران ، علیرضا اکبری-مدیر شعب استان مازندران مهدی درستی-مدیر شعب استان آذربایجان غربی فرهاد شیراوند-مدیر شعب استان همدان، سید علیرضا حسینی معصوم-مدیر شعب استان مرکزی سید علمدار شایان-مدیر شعب استان بوشهر، ایرج طاهرخانی-مدیر شعب استان قزوین مطالب کاربردی را در رابطه با سامانه تی تی پلاس مطرح کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها