Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن سالاریه استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حوزه رباتیک ۲ مسئله مهم وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد، یکی شیوه آموزش به روش نوین و دیگری چند زمینه‌ای شدن حوزه آموزش است، آموزش در حوزه رباتیک در بسیاری از موارد آن تغییر پیدا کرده است و در کشور ماهم باید از آن بهره‌مند شویم هرچند کم و بیش به سوی آن در حال حرکت هستیم، اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: آموزش کلاسیک باید از صحنه آموزش برکنار شود و آموزش نوین در کنار کار عملی داشته باشیم، دراین نوع آموزش مطالبی در کلاس گفته می‌شود و در کنار آن هم فرد مواردی را واقعی تجربه می‌کند و مهارت کافی در آن را کسب می‌کند و در این صورت می‌توانیم بگوییم فرد ارتقا پیدا کرده و در رشته خود مهندس شده است. باید آموزش رباتیک چند زمینه ای شود سالاریه افزود: مسئله دوم چند زمینه‌ای شدن آموزش استت، به عنوان مثال با توجه به نیاز‌های جدید جامعه ترکیب مهندسی برق و مکانیک می‌تواند پاسخگوی آباشد چرا که در سطح کشوری و در سطح بین المللی ما به رشته‌های چند شخصیتی یا چند شاخه‌ای نیاز داریم و رشته رباتیک هم یکی از آن رشته‌ها است.

او گفت: در رشته رباتیک یک رشته تنها نداریم، رشته کامپیوتر، برق، مکانیک و بسیاری رشته‌های مهندسی در کنار هم قرار گرفته اند تا بتوانند یک محصول رباتیکی با هوش مصنوعی بسازند.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در کشور ماهم باید به سمت ۲ مفهوم مهم آموزش با تجربه (با مهارت) و چند زمینه‌ای شدن حرکت کنیم و این حرکت نه تنها در سطح دانشگاه‌ها بلکه باید در سطح آموزش و پرورش یا حتی در حوزه‌های آموزش قبل از دانشگاه باشد چرا که کاملا ضروری است.

سالاریه گفت: ما اینگونه می‌توانیم فرزندانمان را بسیار خلاقانه و خودکفا در زمینه آموزش و مهارت تربیت کنیم و رشد دوچندانی در علم داشته باشیم.

انتهای پیام/ آموزش رباتیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد

 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکزجذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اعلام کرد: هیئت عالی جذب (شورای عالی انقلاب فرهنگی)، فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه آزاد را مورد بازنگری و اصلاح قرار داده است.

در این فرم، به مواردی همچون کیفیت محل تحصیل، معدل مقاطع تحصیلی، دوره پسا دکتری، جوانی، بومی بودن و محصولات پژوهشی اهمیت به سزایی داده شده و از موارد کلی و غیر قابل احصاء پرهیز شده است تا حتی الامکان امتیازات علمی مستند به مدارک معتبر بوده و احتمال سلیقه‌ای بودن آنها به حداقل برسد.

بر اساس این دستورالعمل، فرم خلاصه امتیازدهی علمی در سامانه مهر رضوی بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • عملی شدن شعار سال نیازمند برنامه ای مدون و قابل اجرا است