Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ایران زمین سرزمین شگفتی هاست و مناطق بیشماری از کشورمان راز‌هایی را در دل خود پنهان کرده اند که دیدنی و شنیدنی هستند.

ما در این گزارش به سراغ روستایی رفتیم که به باور برخی موجودات عجیب الخلقه‌ای در شکاف‌های کوه این منطقه زندگی می‌کند؛ این موجود نوعی مار چهل دم است؛ این مار چهل دم جانداری است که در کوه آلان سفلی زندگی می‌کند و با توجه به نظر صاحبنظران گونه‌ای قفقازی از راسته سوسماران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موجودات در ساعت‌های گرم روز به صورت دسته جمعی برای آفتاب گیری از شکاف کوه بیرون می‌آیند و با مشاهده انسان‌ها به یکباره به شکاف‌ها بر می‌گردند. این امر موجب بیرون ماندن دسته جمعی دم‌ها و پا‌های آن‌ها و پنهان شدن سرهایشان می‌شود.

شاید به همین دلیل است که بعضی از اهالی روستای آلان سفلی می گویند، هر زمان که برای مشاهده مار چهل دم مسافت زیادی را تا قله کوه آلان سفلی طی می‌کنند، فقط موفق به دیدن دم‌هایی بلند و باریک می‌شوند که از شکاف‌ها بیرون زده اند.

گفتنی است روستای آلان سفلی در ۵۹کیلومتری شمال غرب کبودرآهنگ و در مسیر گل تپه به بیجار قرار گرفته است. این روستا در شمال غربی استان همدان واقع شده و رود شور همدان از آن عبور می‌کند.

پیشنهاد ما به افرادی که مسیرشان به روستای آلان سفلی می‌خورد این است که با احترام گذاشتن به فرهنگ مردم این منطقه و رعایت قوانین طبیعت لحظات زیبایی را برای خود و اهالی منطقه رقم بزنند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران زمین گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ بخر دیگه‌!

«رونان شاولوف» خاخام صهیونیست گفته است؛ نمی‌دانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم‌؟! دوره‌ای هم نیست که معجزه‌ای بشود و دریا شکاف بردارد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت‌: «رونان شاولوف» خاخام صهیونیست گفته است؛ نمی‌دانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم‌؟! دوره‌ای هم نیست که معجزه‌ای بشود و دریا شکاف بردارد!

گفتم‌: منظورش چیست‌؟

گفت‌: منظورش شکافتن دریا با دعای حضرت موسی علیه‌السلام به دوازده بخش و عبور بنی اسرائیل و غرق شدن لشکریان فرعون است‌.

گفتم‌: صهیونیست‌ها پیروان همان فرعون هستند و مانند او کودک می‌کشند، سینه زنان را می‌شکافند و از انجام هیچ جنایتی رویگردان نیستند. بنابراین اگر معجزه‌ای رخ بدهد و دریا شکاف بردارد پیروان امروز فرعون یعنی همین صهیونیست‌های پلید و خبیث غرق می‌شوند.

گفت‌: یکی از مخالفان نتانیاهو با اشاره به شرایط هولناک رژیم صهیونیستی خطاب به او نوشته «‌با وجود این همه نشانه از موقعیت اسفناکی که داریم چرا هنوز نمی‌خواهید واقعیت کنونی را درک کنید»؟!

گفتم: به یارو گفتند؛ اگر یکی بهت گفت «‌یابو»! باهاش درگیر شو. اگر دیگری هم گفت یابو بهش فحش بده ولی اگر سومی هم گفت یابو، دیگه برو یک پالون برای خودت بخر!

دیگر خبرها

  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند (فیلم)
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی