Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@09:51:47 GMT

سموم ۴۰ محصول کشاورزی در قزوین پایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۲۴۴

سموم ۴۰ محصول کشاورزی در قزوین پایش می‌شود

پیمان قجربیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طبق برنامه ای که از سال ۹۳ شروع شد معاونت غذا و دارو دانشگاه و جهاد کشاورزی استان مکلف شدند میزان سموم و آفات را در برخی از محصولات پایش و مطالعه کنند.
وی اضافه کرد:پیش از این ۱۰ استان در این زمینه فعالیت می‌کردند که امسال قزوین نیز به آنها افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قجربیگی ادامه داد: طی این برنامه ۲۵ قلم محصول کشاورزی از قبیل سیب، خیار، گوجه‌ فرنگی، برنج، سبزیجات برگی، پرتقال، کاهو، انگور، خرما، هندوانه، خربزه، نارنگی، گندم، گیلاس و توت فرنگی از نظر میزان باقی مانده سموم و ۱۵ محصول از جمله پیاز، سیب زمینی، کاهو، سبزیجات برگی، هویج، هندوانه، خربزه، گندم و برنج و گوجه فرنگی از نظر میزان نیترات و فلزات سنگین مورد بررسی و آزمون قرار می‌گیرند.
وی گفت:در این طرح استفاده‌ از سموم نامناسب و نامرتبط برای محصول یا استفاده بیش از حد مجاز آفت‌کش‌ها یا کودهای شیمیایی در محصولات، مورد پایش قرار گرفته و نتایج حاصل به منظور بهره‌برداری به نهادهای مربوط ارسال می‌شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:۱۱ معاونت غذا و دارو در سطح کشور برای انجام آزمایش این محصولات از تیرماه تا پایان سال جاری تعیین شده اند و ۱۱ هزار و ۹۹ نمونه محصول را برای کنترل باقی مانده‌های کودهای شیمیایی در راستای اجرای قانون بررسی می‌کنند.
قجربیگی افزود: معاونت غذا و دارو قزوین به عنوان مجری دانشگاه‌های قطب ۶ کشوری همگام با سایر معاونت‌ها از تیرماه اقدام به نمونه‌برداری محصولات و ارسال آن به آزمایشگاه‌های همکار جهت انجام آزمایشهای لازم کرده است.
وی اضافه کرد:این معاونت باید تا پایان سال هزار و ۹ بار نمونه‌برداری جهت بررسی باقی مانده آفت‌کش‌ها و ۶۷۲ بار نمونه‌برداری برای بررسی میزان نیترات و فلزات سنگین را انجام دهد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: نگاهی به آمار سرطان‌ها نشان می‌دهد گرچه ایران از نظر شیوع بیماری نسبت به آمار جهانی بالاتر نیست اما به هرحال سرطان‌های شایع روده و معده با نوع تغذیه ارتباط زیادی دارند از این رو پایش و مطالعه بر روی محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین استان قزوین سموم دفع آفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌ نام وام شهریه دانشجویان

معاونت دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرد: مهلت ثبت درخواست وام شهریه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان برای ثبت درخواست وام شهریه از امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌توانند به سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://refah.swf.ir مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به محدودیت اعتبار، اولویت با دانشجویانی است که زودتر درخواست خود را در سامانه مذکور ثبت کنند.

کد خبر 746090

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ نام وام شهریه دانشجویان
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت