Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول مدملیل، رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه معمولا هر سال از اواسط شهریورماه کوچ عشایر آغاز می‌شود و تا اواسط مهرماه همان سال ادامه دارد، بیان داشت: هر ساله شهرستان اندیکا میزبان حدود ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری کوچرو از حوزه استان اصفهان در مناطق درون و برون این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درخصوص ارائه خدمات به خانوار‌های عشایری اظهار کرد: اداره امور عشایر این شهرستان اقدام به توزیع علوفه و آب آشامیدنی سالم با تانکر‌های سیار آبرسان می‌کند.

مدملیل ادامه داد: بهسازی و مرمت جاده‌های عشایری و همچنین اعطا تسهیلات در زمینه زنجیره تولید گوشت، خرید علوغه دام از دیگر خدمات ارائه شده به عشایری است که در مناطق عشایری شهرستان اندیکا ساکن می‌شوند.

این مقام مسئول به عشایر توصیه کرد: حتما واکسیناسیون دام‌ها انجام دهند، همچنین به توصیه‌های هواشناسی درخصوص بارش باران و طغیان رودخانه‌ها توجه نمایند تا شاهد حوادث و رخداد‌های ناگوار نباشیم.

به گفته رسول مدملیل، شهرستان اندیکا ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار دارد که بخشی از این جمعیت مربوط به کوچ درون شهری در حوزه‌های ییلاقی شهرستان مثل منطقه لیله، کینو، امامزاده سیخان برهان عالی، دشت آبدار، دشت بی آب و... سکونت می‌کنند و بخشی نیز مربوط به کوچ برون شهری هستند که در مناطق ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان ساکن می‌شوند.

انتهای پیام/گ

کوچ عشایر به خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر که دهیاران شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستایی و عشایری به عنوان یکی از مزیت‌های و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه خدمت عادلانه به روستاییان و گروه عشایر شکل گرفته است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر این است تا کسانی است که بهر دلیل از مزایای بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های باز نشستگی محروم بودند بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: همه دهیاران تلاش کنند تا اطلاع رسانی کامل به ساکنان روستاهای شهرستان جهت استفاده از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایری انجام شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه متوسط پوشش این بیمه در استان ۱۶ درصد است و متوسط عضویت شهرستان ۱۴ درصد است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آمار که صورت گرفته جامعه هدف شهرستان ۲۰ هزار نفر است که تعداد سه هزار نفر آن تحت پوشش بوده و ۱۷ هزار نفر آن در روستاها با اطلاع رسانی باید توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام گیرد تا جهت استفاده از مزایای باز نشستگی در این صندوق عضو شوند.

وی ادامه داد: جهت استفاده بهتر از مزایا بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی نماینده صندوق بیمه در شهرستان و با محوریت بخشداران مرکزی و دلوار برنامه کمی و کیفی آن برای دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستا مشخص کنند.

لطفی اضافه کرد: در شهرستان ۱۷ هزار نفر باقی مانده در طرح بیمه روستایی در تنگستان، نیازاست ظرف یک برنامه ۲ ساله این تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: ۵۰ درصد مادران دارای سه فرزندی در روستاهای شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند و باید تلاش کرد این آمار به ۱۰۰ درصد رسانیده شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: باید تلاش کرد تا در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷ هزار نفر از جمعیت روستایی در سطح شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در ۲ بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع رسانی و تشویق بیشتر روستاییان جهت بهره مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر نشست‌هایی را در چهار دهستان شهرستان برگزار کنند.

کد خبر 6087084

دیگر خبرها

  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا