Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@09:42:55 GMT

سی‌ان‌ان: احتمال استیضاح ترامپ قوت گرفته است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۲۸۰

سی‌ان‌ان: احتمال استیضاح ترامپ قوت گرفته است

یک رسانه آمریکایی گزارش داده دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند اقدام کاخ سفید در جلوگیری از ادای شهادت مقام‌های کاخ سفید در جلسات استماع کمیته اطلاعاتی این مجلس آن‌ها را مأیوس نکرده و آن‌ها فعالانه در حال آماده شدن برای پیشبرد مرحله بعدی استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

چندین منبع در حزب دموکرات به «سی‌ان‌ان» می‌گویند پیش‌بینی می‌کنند در ماه دسامبر تقویم پرمشغله‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای حزب دموکرات ممکن است روز جشن کریسمس در صحن عمومی مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ رأی‌گیری کنند.

طبق این گزارش، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به همراه دو کمیته دیگر در حال تدوین گزارشی محتوی یافته‌های به دست آمده در مرحله تحقیقات درباره استیضاح ترامپ هستند. این گزارش ممکن است به عنوان مبنایی برای آغاز روند استیضاح مورد استفاده قرار گیرد.

نمایندگان دموکرات هنوز در حال بررسی درباره بند‌های قانونی هستند که می‌توانند با استناد به آن‌ها استیضاح ترامپ را آغاز کنند. سی‌ان‌ان نوشته این بند‌ها ممکن است بر اتهاماتی نظیر سوءاستفاده از قدرت، ممانعت در اجرای عدالت، ممانعت در کار کنگره و رشوه متمرکز باشند.

استیضاح رئیس‌جمهور در آمریکا روندی پیچیده دارد. رئیس‌جمهور را به دلیل ارتکاب هر جرم معمولی نمی‌توان استیضاح کرد و طبق بند ۴ ماده ۲ قانون اساسی آمریکا این کار فقط در صورتی مجاز است که او طبق ادله متفن مرتکب جرائم سنگینی مانند «خیانت، ارتشا و سایر تخلفات و جرائم مربوط به افراد عالی‌رتبه» شده باشد.

فرایند کار، از مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد.

در ادامه، مجلس نمایندگان در صورت موافقت با استیضاح از مجلس سنا می‌خواهد دادگاه تشکیل دهد و متهم را محاکمه کند. محکومیت قطعی رئیس‌جمهور که عزل او را در پی خواهد داشت مستلزم آن است که دو سوم سناتور‌ها به این موضوع رأی مثبت دهند و موافق آن باشند.

نمایندگان دموکرات پیش از این، با علم به اینکه در در مجلس سنا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است از آرای کافی برای عزل ترامپ برخوردار نیستند، درباره آغاز استیضاح علیه ترمپ تردید داشتند. آن‌ها به ویژه نگران این بودند که تبرئه ترامپ در سنا آن هم در آستانه آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا می‌تواند خطایی فاحش باشد که ممکن است پیروزی او در این انتخابات را ضمانت کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ استیضاح ترامپ آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، رییس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان بررسی هر چه فوری بسته کمکی به رژیم صهیونیستی شد.

«مایک جانسون» رییس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: ضرورت ایستادن در کنار اسرائیل را درک می کند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قصد دارد در واکنش به حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی، بار دیگر برای تصویب بسته کمکی به تل آویو در مجلس نمایندگان تلاش کند.

به نوشته هیل مشخص نیست که آیا پیشنهاد جانسون شامل کمک به اوکراین و تایوان می شود یا خیر.

جانسون در مصاحبه با فاکس نیوز، با تاکید بر ضرورت حمایت از تل آویو، تلاش های مداوم مجلس نمایندگان برای تصویب بسته های کمکی به این رژیم از اکتبر گذشته و آغاز جنگ در غزه را تشریح کرد.

کد خبر 6079170

دیگر خبرها

  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
  • تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره