Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا سیم چی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به تراز بالای علمی کشور در سطح دنیا، اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در ارتباطات علمی بین‌الملل حتی در شرایط تحریم بسیار مطلوب عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات مراکز علمی کشور تلاش کرده‌اند از این موقعیت موجود نهایت بهره‌برداری را کنند و کمک‌هایی از جامعه بین‌المللی دریافت و اقدامات مطلوب در این سطح ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیم چی با بیان اینکه تحریم‌ها خواسته یا ناخواسته روی روابط کشور تاثیرگذار است، تصریح کرد: رفت و آمد اساتید بین‌المللی با وجود قوانین وضع شده توسط آمریکا دچار مشکل شده است و برخی دانشمندان برای ورود به کشور بی میل هستند.

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در ادامه تصریح کرد: دولت تدابیر بسیار مطلوبی در خصوص دیپلماسی علمی اتخاذ کرده است؛ به عنوان مثال برای حضور دانشمندان بین‌المللی اقدامات بسیاری اعم از تسهیل ویزا انجام داده است تا ارتباطات باقی بماند.

سیم چی افزود: فرصت‌های مطالعاتی اساتید و دانشجویان و اخذ ویزا برای برخی کشورها به دلیل مشکلات ارزی تضعیف شده است. اما با تمام این موضوعات جامعه علمی در حال فعالیت مطلوب در عرصه بین‌الملل است. زیرا باور داریم علم با همبستگی با جامعه جهانی ماهیت خود را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تسهیلات بسیار زیادی برای حضور در جوامع بین‌امللی ایجاد کرده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در اخذ ویزای دانشمندان خارج کشور حمایت‌های بسیار خوبی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد. اما شرایط جهانی تغییر کرد و باعث شد برنامه‌ریزی‌های دولت نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: باور جامعه علمی این است که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها همانند ۴۰ سال گذشته با توجه به تمام مسائل می‌توانند راه پیشرفت خود را پیدا کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیپلماسی وزارت امور خارجه دانشگاه صنعتی شریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیپلماسی وزارت امور خارجه دانشگاه صنعتی شریف وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیپلماسی وزارت امور خارجه دانشگاه صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف عجیب دانشمندان درباره انرژی تاریک

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند، انرژی تاریک ممکن است ضعیف‌تر شود و این موضوع نشان می‌دهد که جهان دچار تحولی بزرگ می‌شود.

کشف انرژی تاریک در حال تکامل به اندازه کشف انبساط پرشتاب خود کیهان انقلابی خواهد بود، اگر تایید شود.

«مدل استاندارد» کنونی کیهان، تاریخچه و تکامل آن، مدل ماده تاریک سرد لامبدا-سی‌دی‌ام (LCDM) نامیده می‌شود، اما برتری این مدل، که در آن لامبدا نشان‌دهنده ثابت کیهانی و انرژی تاریک است، اکنون ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. به این دلیل که مشاهدات جدید کیهان نشان داده است که انرژی تاریک، نیرویی که باعث می‌شود جهان ما سریع‌تر و سریع‌تر منبسط شود، به نظر در حال ضعیف شدن است. شاید این به خودی خود مهم به نظر نرسد، اما این یافته در واقع پتانسیل ایجاد اولین تغییر پارادایم بزرگ در کیهان شناسی را از زمان کشف انبساط شتابان جهان دارد و حتی می‌تواند نشان دهد که جهان با یک «شکاف بزرگ» یا «لرزش بزرگ» به پایان نمی‌رسد، بلکه ممکن است صرفا در مقیاس یک «خراش بزرگ» باشد. بیشتر در مورد آن به زودی، ابتدا اجازه دهید به این نتایج شگفت انگیز شیرجه بزنیم

این اطلاعات از تصویری از داده‌های سال اول ابزار طیف‌سنجی انرژی تاریک (DESI)، که برشی از نقشه سه بعدی بزرگ‌تری را که در طول بررسی پنج ساله خود توسعه دادا به دست آمده است.

به گفته دانشمندان، اگر انرژی تاریک به اندازه‌ای ضعیف شود که نتواند از پایان سریع کیهان جلوگیری کند، می‌توان باور داشت که یک روزی کیهان به شکلی منطبق با نظریه خاصی از پایان دارای تراژدیک  پایان می‌یابد.

هنوز بسیاری از جوانب این پدیده تاریک نامعلوم است و دانشمندان در تلاش هستند تا این معمای پیچیده را حل کنند. اگر انرژی تاریک طبق یافته‌ها در حال ضعیف شدن باشد، پیامد‌های بسیار مهمی برای کیهان به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • کشف عجیب دانشمندان درباره انرژی تاریک