Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@22:54:19 GMT

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۳۲۲

به گزارش ایلنا، در نخستین مرحله از رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ مراحل گسترش و استقرار سامانه های پدافندی حاضر در رزمایش با تاکید بر واکنش سریع نیرو های مدافع و توانایی جابجایی سریع سامانه های موشکی، راداری و توپخانه ای پس از انجام عملیات ،برقراری ارتباط امن و چند لایه میان سامانه های پدافندی،ارتباط مناسب میان تجهیزات و نیرو های عمل کننده  و شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برای اتخاذ تصمیم دفاعی متناسب با تهدید،اقدامات مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل برای استتار و اختفای سامانه ها و تجهیزات و فریب دشمن از مهمترین اقدامات انجام شده در  مرحله نخست این رزمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام پرواز های اطلاعاتی و شناسایی با سرنشین و بدون سرنشین در منطقه عمومی رزمایش،تهاجم هواپیماهای شکاری به منطقه رزمایش و انجام اقدام تاکتیکی و دفاعی هواپایه بر علیه هواگردهای مهاجم تحت هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

همچنین انجام عملیات سوختگیری هوایی بر فراز منطقه رزمایش با هدایت افسران کنترل شکاری پدافند هوایی، تمرین مراحل دفاع هوایی شامل کشف، شناسایی، رهگیری، درگیری و اصابت الکترونیکی سامانه های پدافند هوایی در این مرحله از رزمایش تمرین شد.

استقرار سامانه های فرماندهی و کنترل متحرک فکور،سامانه های راداری بومی معراج، فتح-۲، سامانه های تاکتیکی اطلاعات و شناسایی، سامانه های جنگ الکترونیک و شبکه دیده بانی بصری نیروی پدافند هوایی ارتش از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان