Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:02:10 GMT

مرحله دوم طرح تپش در بندرعباس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۴۰۳

مرحله دوم طرح تپش در بندرعباس آغاز شد

ایسنا/هرمزگان مرحله دوم طرح تپش یا تفکیک زباله با اضافه شدن ۱۰ خودروی ویژه حمل جمع آوری پسماند در بندرعباس آغاز شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از اجرای این طرح را جداسازی پسماند تر و خشک از یکدیگر در منازل، جمع آوری به موقع زباله‌ها در شهر و حذف مخازن زباله در محلات اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیل موحدی‌نژاد افزود: روزانه ۴۰۰ تن زباله‌تر در محلات جمع آوری می‌شود که هزینه جمع آوری آن ماهانه چهار و نیم میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم مقرر شد طرح تپش را به معنای تفکیک پسماند شهری در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی اجرای طرح تپش تفکیک زباله از مبدأ است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: موضوع ضروری در این طرح، هماهنگی بین چند مجموعه درون شهرداری بندرعباس شامل خود شهرداری، پیمانکار تفکیک، پیمانکار تنظیف و هماهنگی بین بخشی در مناطق است.

موحدی نژاد با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ما صرفه‌جویی در منابع و پرداخت حداقل هزینه برای جمع‌آوری زباله است، بیان کرد: هزینه‌ای که امروز شهرداری‌ها برای جمع‌آوری زباله پرداخت می‌کنند، بسیار زیاد است و در صورت صرفه‌جویی می‌توانیم این هزینه را در جهت توسعه شهر استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تفکیک زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات

حمیده خدنگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در پی بررسی وضعیت محیط زیستی شهرستان از ابتدای فروردین امسال توسط کارشناسان این اداره تاکنون تعداد ۱۴ مرکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات شناسایی شده است.

وی افزود: فعالیت آلاینده این واحد‌ها در زمینه جمع‌آوری غیر اصولی تفکیک زباله و ضایعات بدون رعایت اصول بهداشتی و محیط زیست بوده و فعالیت آلاینده این واحدها، علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست، تهدیدی جدی علیه بهداشت و سلامت عموم مردم است.

خدنگی در پایان تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت ضوابط و مقررات جاری ملاک عمل محیط زیست توسط واحد‌های مذکور، پیگیری لازم به منظور رفع آلایندگی تا حصول نتیجه مثبت انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات