Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  عبدالغفار تخله معاون بهبود تولیدات دامی گلستان گفت: با هدف افزایش دوقلوزایی در گله‌های گوسفند استان طرح اصلاح نژاد در ۱۵ هزار راس گوسفند استان اجرا شد.


عبدالغفار تخله با بیان اینکه جزء سه استان برتر کشور در زمینه اصلاح نژاد دام‌ها هستیم گفت: با ادامه این طرح دانش بنیان و دستیابی به چند قلوزایی هم ذخایر ژنتیکی دام‌های بومی استان حفظ می‌شود و هم سهم تولید گوشت قرمز گلستان به ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخله گفت: اکنون دام‌های اصلاح نژاد شده را به استان‌های دیگر ارسال می‌کنیم و با دامداران استان‌های دیگر نیز برای انجام این طرح مراوده داریم.

 

او ادامه داد: اگر دامداری درخواست اجرای این طرح را برای گله خود داشته باشد می‌تواند  درخواست خود را به جهاد کشاورزی تحویل دهد تا پس از بررسی کارشناسان در صورت مناسب بودن ظرفیت دامداری، جهاد کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان هزینه انجام این کار برای هر راس گوسفند را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر چه ما از اعتبارات داخلی جهاد کشاورزی هم می‌توانیم برای این کار هزینه کنیم، اما مشاهده نتایج مثبت طرح سبب شده دامداران خودشان برای اجرا تمایل داشته باشند.

 

تخله با بیان این که طرح اصلاخ نژاد گوسفندان از سال ۹۱ در استان آغاز شده است گفت: زل و دالاق که مهمترین نژاد گوسفندان بومی گلستان هستند در طرح دو قلوزایی با نژاد رومانف ترکیب می‌شوند.


او ادامه داد: افزایش زایش به میزان ۳ مرتبه در طی ۲ سال، افزایش بره زایی به میزان ۱۲۰ درصد و افزایش درآمد کشاورزان از مزایای این طرح است.با اجرای این طرح ارزش افزوده و بهره وری گله‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش می‌یابد، زیرا در ترکیب دالاق و رومانف گوسفند متولد شده بدون دنبه خواهد بود و گوشت بیشتری خواهد داشت.


گلستان با داشتن حدود ۲ میلیون دام سبک و تولید سالانه ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز، دهمین استان تولید کننده این ماده مهم پروتئینی در کشور است.


انتهای پیام / فا


با اجرای طرح اصلاح نژاد، افزایش دوقلوزایی در گله‌های گوسفند استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیتمون کجا بود؟

میم.ظرافتی/ الو... آقا این ماجرای فروش گوسفند با کارت ملی چیه؟

شما چی شنیدی مگه از این ماجرا؟

والا همه جا هست ...توی اینترنت هم آگهی هاش هست که فروش گوسفند به تعداد محدود، فقط با ارایه کارت ملی !

نه عزیز من شایعه اس ...آخه گوسفند بخوای بخری ، می خری دیگه این بگیر و ببند هارو نداره... اصلاً و اصولاً این روزا، چی رو با کارت ملی و ثبت نام می فروشن که گوسفند رو بفروشن.

خیلی چیزا رو، خودرو، دلار ، سکه و اینارو باید ثبت نام کنی، ثبت نامم که کارت ملی می خواد.

پدرجان اینا همین جور که گفتی خودرو و ارز و سکه هستن...گوسفند چه وجه مشترکی با اینایی که گفتی داره؟ چیش شبیه ایناس که فروشش باشه آخه؟

 شبیهن دیگه از خیلی جهات.

از کدوم جهات؟ لابد میخوای بگی خودرو چارتا چرخ داره، گوسفندم چاردست و پاست...

نه آقای  ظرافتی شوخی نکن ...خداوکیلی بالا رفتن قیمتاشون که شبیه همه... عرضه هم کمه براحتی گیر نمیان هیشکدوم باید ثبت نام کنی... گفتم شاید واسه همین گوسفند هم قراره با کارت ملی بفروشن.

پدرجان این خبر شایعه اس...مسئولین هم اعلام کردن مردم نگران هیچی نباشن چون گوسفند خیلی زیاد داریم ...

خب همین که یه مسئول گفته گوسفند زیاد داریم توی مملکت، نگران کننده نیست به نظر شما؟

طعنه می زنی الان؟ ما کی گفتیم گوسفند زیاد داریم توی مملکت؟ منظور این مسئول محترم هم توهین نبوده به کسی...منظورش اینه تعداد گوسفند مورد نیاز توی مملکت موجوده و بلکه بیشتر از نیاز گوسفند داریم.

من طعنه نزدم بخدا...همین آدمو نگران میکنه خب...معمولا وقتی مسئولین میگن یه چیزی زیاد داریم، فرداش نایاب میشه...بعدشم قیمتش تصاعدی میره بالا ...بعد هم مسئولینی که گفتن مردم نگران نباشن چون گوسفند زیاد داریم، میان میگن دلیل گرونی فلان چیز، کمبود نیست، صادراته...زیاد داشتیم،صادر کردیم، کم شد، گرون شد و از این حرفا.

آهان از اون لحاظ نگرانی شما؟
بله دقیقاً از همون لحاظ

نه نگران نباش احتمالاً اونقد هست که صادر هم بکنن باز قیمتش از اینی که هست بیشتر نشه.

آقای ظرافتی ممنون از شفاف سازیتون.

قربان شما...به قول اون مرحوم : شفاف سازی مون کجا بود؟

مجید تربت‌زاده

دیگر خبرها

  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • شفافیتمون کجا بود؟
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان