Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@04:06:53 GMT

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۴۹۴

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت آغاز شد

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت صبح امروز آغاز شد.

به گزارش مشرق، رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ در سمنان با اعلام رمز «یا محمد رسول‌الله (ص)» توسط سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به یگان‌های عملیاتی حاضر آغاز شد.

ببینید فیلم/ جزئیات رزمایش متفاوت مدافعان آسمان ولایت۹۸ فیلم/ رزمایش پدافند هوایی در شرایط نزدیک به رزم عکس/ اولین روز رزمایش مشترک پدافند هوایی ۹۸

مراحل گسترش و استقرار سامانه های پدافندی حاضر در رزمایش با تاکید بر واکنش سریع نیرو های مدافع و توانایی جابجایی سریع سامانه های موشکی، راداری و توپخانه ای پس از انجام عملیات، برقراری ارتباط امن و چند لایه میان سامانه های پدافندی، ارتباط مناسب میان تجهیزات و نیرو های عمل کننده  و شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برای اتخاذ تصمیم دفاعی متناسب با تهدید، اقدامات مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل برای استتار و اختفای سامانه ها و تجهیزات و فریب دشمن از مهمترین اقدامات انجام شده در مرحله نخست این رزمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام پرواز های اطلاعاتی و شناسایی با سرنشین و بدون سرنشین در منطقه عمومی رزمایش، تهاجم هواپیماهای شکاری به منطقه رزمایش و انجام اقدام تاکتیکی و دفاعی هواپایه بر علیه هواگردهای مهاجم تحت هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

همچنین انجام عملیات سوختگیری هوایی بر فراز منطقه رزمایش با هدایت افسران کنترل شکاری پدافند هوایی، تمرین مراحل دفاع هوایی شامل کشف، شناسایی، رهگیری، درگیری و اصابت الکترونیکی سامانه های پدافند هوایی در این مرحله از رزمایش تمرین شد.

استقرار سامانه های فرماندهی و کنترل متحرک فکور، سامانه های راداری بومی معراج، فتح-۲، سامانه های تاکتیکی اطلاعات و شناسایی، سامانه های جنگ الکترونیک و شبکه دیده بانی بصری نیروی پدافند هوایی ارتش از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین سمنان ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش رزمایش مدافعان آسمان ولایت امیر موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

برخی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر می‌دهد و همزمان تصاویری از فعالیت پدافند هوایی اصفهان منتشر شده است.

به گزارش تابناک، برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

همچنین تصاویری از فعالیت سامانه‌های ضدهوایی اصفهان در فضای مجازی منتشر شده است. شماری از این تصاویر را می‌بینید.

تعداد بازدید : 3045 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480   برخی منابع از جمله فارس گزارش دادند، صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال غرب اصفهان شنیده شده و پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است.   همچنین در پی شنیده‌شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای بنام وادی رحمت، طبق پیگیری‌ها مشخص شد که پدافندهوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است. هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.       ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان   برخی‌ منابع از جمله الجزیره و ای بی سی نیوز از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران هستند، اما هنوز هیچ گزارش رسمی در این باره منتشر نشده است. حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی کشور با انتشار توییتی تاکید کرد: چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است. هنوز هیچ مستندانی از حمله وجود ندارد.    

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی تاکید کرد پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب  به حالت تعلیق درآمدند. این پروازها تا بدین لحظه لغو نشده است؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

دیگر خبرها

  • صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات
  • جزییات فعال شدن پدافند هوایی در اصفهان | زیرپرنده‌ها کی وارد آسمان اصفهان شدند؟
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان