Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمحمدی با بیان اینکه ظرف حداکثر هفته آینده تعیین تکلیف و سامان یافتن آسیب دیدگان زلزله و سیل مناطق میانه و سراب به سرانجام می رسد، گفت: البته این زمان به شرطی مقرر خواهد بود که شرایط اسکان دائم ساکنین روستاها احراز شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «محمدرضا پور محمدی» شب گذشته (پنجشنبه 30 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرحله اسکان اضطراری با مشارکت سازمان های ذیربط انجام گرفته است، گفت: می توان ادعا کرد اکثر آسیب دیدگان تعیین تکلیف شده اند و شاید حدود 90 درصد از آسیب دیدگان پذیرفته اند که 10 میلیون تومان کمک بلاعوض را دریافت و نزد خویشانشان زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای 15 درصد باقیمانده هم اتاقکهای طراحی شده بنیاد مسکن و کانکس های اهدایی تهیه و داده شده است، گفت: آن دسته از افرادی که در چادر زندگی می کنند یا 3 میلیون تومان اولیه را دریافت کرده اند و باید چادر را جمع کنند تا 7 میلیون تومان باقیمانده را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه چادر یا اسکان اضطرای به کسانی تحویل داده می شود که احراز سکونت آنها در میانه، سراب و مناطق آسیب دیده انجام شده باشد، گفت: وسایل گرمایشی به تعداد و اندازه کافی میان آسیب دیدگان تقسیم شده است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طبق آخرین آمار تاکنون 830 نفر کمک هزینه های اولیه را دریافت کرده اند، گفت: حدود 1000 نفر هم تعیین تکلیف شده اند و در روزهای آتی مبلغ کمک هزینه به حسابشان واریز می شود.

 

پورمحمدی در خصوص دام های بلاتکلیف مناطق آسیب دیده گفت: تا عصر 30 آبان حدود 30 جایگاه برای دام های بلاتکلیف طراحی و اجرا شده، متولی این طرح جهاد کشاورزی است.

 

وی با بیان اینکه ظرف حداکثر هفته آینده تعیین تکلیف و سامان یافتن آسیب دیدگان زلزله و سیل مناطق میانه و سراب به سرانجام می رسد، گفت: البته این زمان به شرطی مقرر خواهد بود که شرایط اسکان دائم ساکنین روستاها احراز شود وگرنه افرادی که ساکن آن مناطق نبوده مشمول این طرح نخواهند بود زیرا روستاهایی بوده که قبل از حادثه 14 خانوار داشته اند و پس از حادثه به 32 خانوار افزایش یافته اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد هفته بسیج کتاب هفته کتاب سهمیه بندی بنزین کتابخوانی اصفهان مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی تا دو هفته آینده
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران