Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-با افزایش سن، پوست اطراف چشم ما می‌تواند سنگین شده و بیافتد و منجر به دیدی ناقص یاحالت چهره‌ای خسته و ناراحت شود.بلفاروپلاستی یاعمل زیبایی پلک می‌تواند به اصلاح این مشکلات و همچنین رفع پف زیر چشم وجوان‌تر شدن چهره‌ تان کمک کند!

آیا می‌توانم کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی باشم؟

بهترین کاندیدا برای عمل بلفاروپلاستی، افراد سالمی هستند که پوست اضافی در بالای پلک دارند که چین طبیعی پلک بالا را پوشانده است یا بینایی آن‌ها را مختل شده است، پلک‌های بالا یا پایینشان پف کرده‌اند و یا پوست چروک خورده یاحلقه‌هایی تیره (گودی) در زیر چشم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جراحی چگونه انجام می‌گیرد؟

بلفاروپلاستی را می‌توان رویپلک‌های فوقانی، پلک‌های پایین یا هر دو انجام داد تا ظاهری سرحال‌تر یا جوان‌تری رابه فرد ببخشد. در حین جراحی پلک بالا، برش‌هایی در چین طبیعی پلک ایجادشده و پوست اضافه، ماهیچه و چربی اضافی برداشته می‌شود. در حین جراحی پلک پایین، برش معمولاً درست زیرمژه‌ها ایجاد می‌شود و پوست و چربی اضافی برداشته شده و عضله پلک پایین سفت می‌شود. برای بستن تمام برش‌های ایجاد شده در این عمل، از بخیه‌های بسیار ریز و ظریفی استفاده می‌شود. جراحی پلک پایینرا می‌توان از داخل پلک پایین نیز انجام داد.

پس از جراحی چه انتظاری باید داشت؟

به نقل از متخصصان کلینیک تخصصی زیبایی رازی بعد از انجام هرگونه عمل در اطراف پلک چشم‌ها، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای به دست آوردن بهترین نتیجه و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی انجام دهید.

بعد از جراحی پلک‌ها، ممکن است حداقل برای دو هفته تورم و کبودی(سیاهی دور چشم) را تجربه کنید، البته این مورد می‌تواند تا دو ماه ادامه داشته باشد. ممکن است در ساعات اولیه بعد از عمل، کمی ترشح یا خونریزی در محل عمل دیده شود که باید به خودی خود برطرف شود. اگر خونریزی ادامه یا افزایش یابد، حتماً به کلینیک یا پزشکتان تماس بگیرید. با قطع شدن بی‌حسی موضعی، پلک‌ها احساس سفت شدن می‌کنند.

اگرچه درد بعد از عمل معمولاً خفیف است، اما اگر احساس درد و ناراحتی کردید، داروهای مسکن خفیفی مانند پاراستامول مصرف کنید. ممکن است گاهی اوقات درد تیرکشنده یا خارش زخم احساس کنید– این مورد در هنگام بهبودی محل عمل طبیعی است. معمولاً پماد آنتی بیوتیکی برای استعمال پس از عمل تجویزمی‌شود. این پماد را باید با دست‌های تمیز و دو بار در روز به مدت (معمولاً) هفت روز استعمال کرد. این کار به جلوگیری از بروز عفونت کمک و بهبود زخم کمک می کند. بخیه‌ها معمولاً در طی چند هفته خود به خود جذب می‌شوند اما در صورت ایجاد سوزش می‌توانید زودتر آن‌ها را بکشید. دوره‌ی بهبودی بعد از این عملیک روند تدریجی است و جای زخم تا سه ماه به رنگ صورتی باقی می‌ماند و پس از آن محو و بی‌رنگ خواهد شد. ناحیه‌ی اطراف زخم ممکن است برای چند هفته یاچند ماه بی‌حس باشد. یک نوبت مراجعه به پزشک برای بعد از عمل برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

بایدها

یک پد چشمی اغلب بعد از عمل روی چشم قرار می‌گیرد. این پد معمولاً با یک نوار یا باند روی چشم محکم می‌شود و چشم بایددر زیراین پد بسته باشد. اگر چشم را در زیر پد باز کنید، ممکن است باعث خراش روی سطح چشم شود، بنابراین سعی کنید وقتی پد روی چشمتان است، چشمتان را بسته نگه دارید. شاید نیاز باشدکه طبق دستورالعمل‌های داده شده پس از عمل، این پد را برای چند ساعت و یا تا روز بعد روی چشمتان قرار دهید. برداشتن این پد ساده است و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که نواری را که پد را نگه داشته است به آرامیبه عقب برگردانید. اگر در زیر پد، پوسته‌هایی مشاهده کردید، زخم را با استفاده از آب جوشیده‌ی گرم با استفاده از یک تکه پنبه تمیز کنید تا پوسته‌ها پاک شود و سپس آن محل را خشک کنید. از صابون استفاده نکنید. بعد از آن، یک لایه از پماد را روی ناحیه بمالید (بعد از عمل جراحی، پمادی به شما داده می‌شود که در منزل استفاده کنید). پک‌های خنک‌کننده‌ای که روی زخم استعمال می‌شوند، در کاهش تورم و کبودی بسیار مفید هستند. بنا برتوصیه پزشک، می‌توانید پک یا کیسه‌های خنک‌کننده‌ای (می‌تواند شامل پارچه پشمی سرد / نخود یخ‌زده پیچیده شده در پارچه / تکه‌های یخ ریخته شده در کیسه‌ی پلاستیکی و پیچانده شده در پارچه ی پشمی باشد) روی محل قرار دهید. 

نبایدها

چند روز بعد از عمل جراحیاز ورزش شدید، خم شدن یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید زیرا اینکارهامی‌توانند باعث خونریزی شوند. اگرچه می‌توانید دوش بگیرید، اما از رسیدن صابون به محل زخم‌ها خودداری کنید. پس از آن، محل زخم‌ها را خشک کرده و لایه‌ای از پماد بمالید. پلک یا ناحیه عمل جراحی را مالش ندهید زیرا بخیه‌ها بسیارظریف هستند و ممکن است باز شوند.

آیا بعد از عمل بلفاروپلاستی، جای زخم معلوم و مشخصی باقی می‌ماند؟

اکثر اوقات بعد از اتمام دوره‌ی بهبودی، هیچ جای زخم معلوم و مشخصی باقی نمی‌ماند. تمام برش‌های هنگام جراحی در چینو خطوط طبیعی پوست ایجاد می‌شوند. اگر جای زخمی باقی مانده باشد، بسیار نامحسوس است و معمولاً کسی متوجه آن نمی‌شود.

نتایج عمل بلفاروپلاستی تا چه مدت دوام خواهند داشت؟

نتایج عمل بلفاروپلاستیدوام و ماندگاری بالایی دارند. در واقع، تعداد بسیار کمی از افراد به انجام مجدد این عمل نیاز پیدا می‌کنند. با این حال، با ادامه‌ی روند طبیعی بالا رفتن سن، نتایج عمل ممکن است به‌ مرور زمان اندکی تغییر کنند.

چقدر طول می‌کشد تا به ظاهر اصلی خودمان برسیم؟

در اکثر بیماران، بعد از حدود دو یا سه هفته،ظاهر اصلی خود بیمار شروع به نمایان شدن می‌کند. برخی از بیماران سریع‌تر از سایرین بهبود می‌یابند، زیرا بدن افراد به یکدیگر فرق می‌کند. 

آیا بعد از عمل بلفاروپلاستی، می‌توانم از لنزهای تماس استفاده کنم؟

حداقل دو هفته پس از عمل باید صبر کنیدتا بتوانید مجدداً از لنز استفاده کنید، زیراباید بگذارید تا چشمانتان بهبود یابد.

منبع: برنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد


به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولین استانی، آب سد نهب جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا رها سازی شد.

ستوده افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و همچنین افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب محدودیت منابع آبی شده لذا سازگاری با کم آبی در کنار مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار شاست.

وی افزود: انتظار می‌رود کشاورزان منطقه با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و همچنین رعایت الگوی مصرف، شرکت آب منطقه‌ای قزوین را در مدیریت و توزیع عادلانه منابع آبی یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: سد نهب با هدف بهبود آبیاری ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست در تلفیق با منابع آب زیرزمینی، تغذیه مصنوعی آبخوان، تأمین حق آبه محیط زیست و کنترل سیلاب‌های فصلی رودخانه احداث شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تقسیم آب سد نهب برای اراضی پایین دست براساس تقسیم نامه موجود و حق آبه های قدیمی انجام پذیرفته و بدنبال آن هستیم تا با همکاری کلیه بهره برداران و با توجه به میزان آب ذخیره شده در سد، با رعایت عدالت و انصاف آن را توزیع نمائیم.

ستوده در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه گفت: عملیات اجرایی سد نهب در سال گذشته پایان یافته و این سد آماده بهره برداری می‌باشد همچنین کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این شبکه نیز تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

شایان ذکر است در این مرحله ۱۲ میلیون متر مکعب آب با دبی کل ۵.۵ متر مکعب در ثانیه به مدت ۲۲ روز در مسیر کانال اصلی شبکه آبیاری و بستر رودخانه خررود رها سازی خواهد شد.

کد خبر 6079124

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • مزایای بلفاروپلاستی پلک پایین
  • مزایا و معایب خام‌خواری را بدانیم
  • مزایا و معیاب خام‌خواری را بدانیم
  • حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ های سکته ای شود
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته شود
  • نکاتی که در هنگام خرید چادر برزنتی باید بدانیم؟
  • چرا باید نگرانی های پاکستان را به عنوان همسایه، درک و درخور توجه بدانیم