Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در ادامه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ و با حمله گسترده هوا گرد‌های مهاجم دشمن تمرین اسکرامبل پهپاد‌های رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش برای نخستین بار با موفقیت انجام شد. تاریخ انتشار: 09:32 - 01 آذر 1398 - کد خبر: ۵۶۹۸۶۱

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ در ادامه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ و با حمله گسترده هوا گرد‌های مهاجم دشمن تمرین اسکرامبل پهپاد‌های رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش برای نخستین بار با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۹۸ در این بخش از رزمایش پس از کشف و شناسایی هواگرد‌های مهاجم دشمن توسط سامانه‌های راداری، اطلاعات و شناسایی و دیده بانی بصری پدافند هوایی، برای نخستین بار عملیات اسکرامبل و رهگیری هواپایه با بهره‌گیری از پهپاد‌های رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش که قابلیت انجام حمله انتحاری به هواگرد مهاجم را دارد تمرین شد.

استفاده ار پهپاد بومی و بهینه سازی شده کرار برای انجام عملیات رهگیری هوایی نیاز به استفاده از هواپیما‌های رهگیر و شکاری با سرنشین را کاهش می‌دهد و باعث صرفه جویی و کاهش خطر پذیری استفاده از هواپیما‌های با سرنشین می‌شود.

در این مرحله از رزمایش همچنین عملیات درگیری با هواگرد‌های بدون سرنشین نیروی متخاصم با استفاده از سامانه‌های موشکی ارتفاع متوسط انجام شد.

بیشتر بخوانید:
تجهیزات جدید نیروی زمینی ارتش در رزمایش ذوالفقار ولایت مورد استفاده قرار گرفتند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رزمایش مدافعان آسمان ولایت پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن

آفتاب‌‌نیوز :

مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این ۲ بالگرد در آب‌های حدود ۲۷۰ کیلومتری شرق جزیره توریشیما در مجمع الجزایر ایزو و حین رزمایش شبانه در این منطقه سقوط کردند و به نظر می‌رسد با یکدیگر برخورد کرده باشند. جزایر ایزو در جنوب توکیو قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری کیودونیوز، این سقوط بر مجموعه سوانح مرگبار هواگرد‌های نیرو‌های دفاع شخصی ژاپن (SDF) در سال‌های اخیر افزوده و نگرانی عمومی را نسبت به ایمنی پرواز آن‌ها با وجود تلاش‌های دولت برای بالا بردن بسیار زیاد بودجه دفاعی بیشتر کرده است.

مینورو کیهارا ضمن اذعان به تکرر وقوع سوانح نیروی دفاع از خود ژاپن گفت: ما آموزش‌هایی برای اطمینان حاصل کردن از این‌که درس‌های حوادث گذشته فراموش نمی‌شوند، ارائه کردیم، اما این حادثه رخ داد و مایه تاسف است.

بالگرد‌های SH-۶۰ K که هر کدام حامل چهار خدمه بودند، به ترتیب در ساعات ۲۲:۳۸ و ۲۳:۰۴ به وقت محلی ارتباط خود را از دست دادند.

مینهورو کیهارا گفت احتمالا سیگنال اضطراری این ۲ بالگرد همزمان ارسال شده است.

وی افزود که ۲ دستگاه ضبط مکالمات پرواز «در مکانی بسیار نزدیک به هم» پیدا شده و اکنون تحت بررسی هستند.

به گفته دریادار ریو ساکای، رئیس ستاد MSDF، این ستاد تمامی رزمایش‌های بالگرد‌های SH-۶۰ K ساخت شرکت «صنایع سنگین میتسوبیشی» را پس از این حادثه متوقف کرد و برای بررسی آن کمیته‌ای تشکیل داد.

ریو ساکای در نشستی مطبوعاتی گفت که این ۲ بالگرد پس از برخاستن از ناوشکن‌های جداگانه‌ای که در نزدیکی محل حادثه مستقر شده بودند در حال رزمایش شناسایی و حمله به زیردریایی بودند.

وی با اشاره به این‌که هیچ گونه اختلالی در تجهیزات این دو بالگرد گزارش نشده است، گفت: عمق آب در نزدیکی محل سقوط حدود ۵ کیلومتر و ۵۰۰ متر است.

مینهورو کیهارا گفت علت این حادثه هنوز مشخص نیست، اما وزارت دفاع ژاپن تمام تلاش خود را برای جستجو و نجات مفقودان انجام خواهد داد.

حوادث مرگبار اخیر هواگرد‌های نیروی دفاع از خود ژاپن شامل سقوط یک بالگرد UH-۶۰ JA به دریا در استان اوکیناوا در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین – اردیبهشت ۱۴۰۲) است که منجر به کشته شدن ۱۰ سرنشین آن شد.

ژانویه ۲۰۲۲، یک جت جنگنده F-۱۵ نیروی دفاع از خود هوایی ژاپن در نزدیکی استان ایشیکاوا در دریای ژاپن سقوط کرد و ۲ خلبان آن کشته شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • (ویدیو) پیش بینی فایننشال‌تایمز از سرنوشت پدافند هوایی رژیم صهیونیستی
  • جزئیات انجام عملیات وعده صادق روی قوی‌ترین پایگاه هواییِ رژیم صهیونیستی | ویدئو
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • حمله هوایی اسرائیل به سوریه
  • سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا را دفع کرد