Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@10:40:18 GMT

سی‌ان‌ان:استیضاح ترامپ قوت گرفته

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۵۸۸

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده دموکرات‌های آمریکا به استیضاح رئیس‌جمهور این کشور نزدیک‌تر شده‌اند. ناطقان: یک رسانه آمریکایی گزارش داده دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند اقدام کاخ سفید در جلوگیری از ادای شهادت مقام‌های کاخ سفید در جلسات استماع کمیته اطلاعاتی این مجلس آنها را مأیوس نکرده و آنها فعالانه در حال آماده شدن برای پیشبرد مرحله بعدی استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چندین منبع در حزب دموکرات به «سی‌ان‌ان» می‌گویند پیش‌بینی می‌کنند در ماه دسامبر تقویم پرمشغله‌ای داشته باشند. اعضای حزب دموکرات ممکن است روز جشن کریسمس در صحن عمومی مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ رأی‌گیری کنند.

طبق این گزارش، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به همراه دو کمیته دیگر در حال تدوین گزارشی محتوی یافته‌های به دست آمده در مرحله تحقیقات درباره استیضاح ترامپ هستند. این گزارش ممکن است به عنوان مبنایی برای آغاز روند استیضاح مورد استفاده قرار گیرد.

نمایندگان دموکرات هنوز در حال بررسی درباره بندهای قانونی هستند که می‌توانند با استناد به آنها استیضاح ترامپ را آغاز کنند. سی‌ان‌ان نوشته این بندها ممکن است بر اتهاماتی نظیر سوءاستفاده از قدرت، ممانعت در اجرای عدالت، ممانعت در کار کنگره و رشوه متمرکز باشند.

 

استیضاح رئیس‌جمهور در آمریکا روندی پیچیده دارد. رئیس‌جمهور را به دلیل ارتکاب هر جرم معمولی نمی‌توان استیضاح کرد و طبق بند ۴ ماده ۲ قانون اساسی آمریکا این کار فقط در صورتی مجاز است که او طبق ادله متفن مرتکب  جرائم سنگینی مانند «خیانت، ارتشا و سایر تخلفات و جرائم مربوط به افراد عالی‌رتبه» شده باشد.

فرایند کار، از مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد.

در ادامه، مجلس نمایندگان در صورت موافقت با استیضاح از مجلس سنا می‌خواهد دادگاه تشکیل دهد و متهم را محاکمه کند. محکومیت قطعی رئیس‌جمهور که عزل او را در پی خواهد داشت مستلزم آن است که دو سوم سناتورها به این موضوع رأی مثبت دهند و موافق آن باشند.

 نمایندگان دموکرات پیش از این، با علم به اینکه در در مجلس سنا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است از آرای کافی برای عزل ترامپ برخوردار نیستند، درباره آغاز استیضاح علیه ترمپ تردید داشتند. آنها به ویژه نگران این بودند که تبرئه ترامپ در سنا آن هم در آستانه آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا می‌تواند خطایی فاحش باشد که ممکن است پیروزی او در این انتخابات را ضمانت کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: استیضاح ، ترامپ ، سی ان ان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: استیضاح ترامپ سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در سرتاسر هند چند هفته‌ای است که رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس نمایندگان موج می‌زند.
از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نامزد‌های احزاب مخالف به شهر‌های مختلف می‌روند تا آرای مردم را به نفع خود جلب کنند.
در هفته‌های اخیر هر ادعا و کنشی از سوی ائتلاف حاکم موسوم به ان دی‌ای (NDA) با پاسخ و واکنشی از سوی ائتلاف مخالف آنها یعنی آی ان دی آی‌ای (I.N.D.I.A) روبرو می‌شد یا بالعکس.
احزاب مختلف با صدور بیانیه‌ها و منشور‌های انتخاباتی به مردم وعده می‌دهند که در صورت پیروزی در انتخابات، رفاه را برای شهروندان هندی به ارمغان می‌آورند.
راهول گاندی از رهبران سرشناس مخالف دولت مرکزی هند، حزب حاکم را به تضعیف، تبدیل و یا و تعویض قانون اساسی متهم کرد و مدعی شد هدف حزب ما یعنی حزب کنگره و احزاب مخالف دولت، حفظ قانون اساسی و دموکراسی در کشور است.
نخست وزیر هند در واکنش به این ادعای مخالفان، آنرا بی‌مبنا خواند و مدعی شد که حزب حاکم حافظ قانون اساسی هند است.
حزب حاکم و احزاب هم ائتلافی اش مدعی
تصاحب ۴۰۰ صندلی از ۵۴۵ صندلی مجلس نمایندگان در انتخابات پیش رو هستند.
احزاب مخالف، این هدف را تخیلی و بلند پروانه توصیف کردند.
از جمعه ۳۱ فروردین انتخابات مجلس نمایندگان هند شروع می‌شود.
۴۲ روز طول می‌کشد تا رای ۹۶۹ میلیون نفر از واجدان شرایط جمع‌آوری شود.
۱۲ خرداد انتخابات به پایان می‌رسد و سه روز بعد یعنی پانزدهم، پیروز انتخابات مشخص می‌شود.

 

 

اظهارات:
پریانکا گاندی: دبیر کل حزب کنگره
نارندرا مودی: نخست وزیر هند

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند