Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت، در خصوص اعلام طرح حمایت معیشتی دولت از خانواده‌ها و کمین کلاهبرداران در این زمینه اظهار داشت: پیامک‌هایی که در بستر تلفن‌های همراه به افراد ارسال می‌شود کاربران را به سایت‌های جعلی و مشخص‌شده‌ای هدایت می‌کند که از طرف مجرمین طراحی شده و به محض ورود افراد به درگاه‌های بانکی اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: کلاهبرداران در پوشش فیشینگ در موقعیت‌های مناسب به بهانه ثبت نام در طرح‌های مختلف هزینه اندکی مثل 2000 تومان را طلب می‌کنند؛ این مبلغ گرچه ناچیز است، اما هنگامی که شهروند وارد درگاه بانکی جعلی شده تا این مبلغ را واریز و در ادامه ثبت نام کند، کلاهبرداران با در اختیار گرفتن رمز دوم و اطلاعات حساب بانکی اشخاص، اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی می‌کنند.

سرهنگ کاظمی به طرح حمایت معیشتی دولت از خانواده‌ها اشاره و اعلام کرد: تا این لحظه هیچ کدام از سازمان‌های دولتی خبری مبنی بر ارسال پیامک و ثبت نام برای دریافت این طرح را اعلام نکرده‌اند؛ چراکه دولت اعلام کرده به اطلاعات خانواده‌ها دسترسی دارد و ارسال پیامک‌هایی با مضمون ثبت‌نام در این طرح مسلما کلاهبرداری است.

وی گفت: اگر برای دریافت طرحی نیاز به ثبت‌نام باشد، همواره سازمان‌های دولتی در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که افراد باید به دفاتر رسمی سازمان‌های فوق یا دفاتر خدمات الکترونیک دولت و یا پلیس 10+ مراجعه کنند؛ لذا به هر گونه پیامک و موضوعی که افراد را به سایت‌های مختلف رهنمون می‌کند، نباید هیچ اعتنایی کرد.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1323453

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری پلیس سهمیه بندی بنزین ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس بنزین دونالد ترامپ فوتبال اروپا ایران و آمریکا لیگ برتر نوزدهم آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند

بنا به این گزارش، علی فتحی آشتیانی روز سه شنبه در یک نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: قرار است سند سلامت روان بر اساس این دو پیش نویس و نیز اسناد بالادستی کشور تدوین نهایی شود.

وی ادامه داد: همچنین بزودی سیمای سلامت روانی جامعه نیز تدوین می شود تا خدمات متناسب با آن را به افراد جامعه ارایه کنیم.

تعرفه‌های روانشناسی جوابگوی مخارج نیست

وی در مورد تعرفه های روانشناسان گفت: تعرفه روانشناس برای کارشناسی ۳۲۱ هزار تومان و ۳۷۸ هزار تومان نیز برای دکترای روانشناسی در سالجاری برای ۴۵ دقیقه مشاوره تصویب شده و کسانی که سابقه بیش از ۱۵ ساله دارند مجازند به این تعرفه ها ۱۵ درصد اضافه کنند، ولی این ارقام جوابگو مخارج دفاتر روانشناسی نیست و باید فکری در این خصوص برای همکاران شود.

فتحی ادامه داد: تعرفه ها باید به گونه‌ای باشد که مردم هم توان پرداخت آن را داشته باشند که در اینجا گسترش صنعت بیمه اهمیت می‌یابد.

گزینش روانشناختی متقاضیان دریافت پروانه

وی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری مصاحبه برای متقاضیان دریافت پروانه به معنی گزینش این افراد از جهات مختلف است؟ تاکید کرد: این مصاحبه تنها روانشناختی و برای ارزیابی صلاحیت روانی افراد است؛ به هر حال روانشناسان نیز عضو این جامعه هستند و مثل همه مردم در معرض ابتلا به بیماری‌های روانی هستند بنابراین قرار است مصاحبه روانشناختی انجام شود، فرد را ببینیم و چند سوال کلیدی از او بپرسیم تا بتوانیم ارزیابی کلیدی و روانشناختی از فرد داشته باشیم. درواقع ما دنبال گزینش روانشناختی افراد هستیم.

فتحی اظهار داشت: در ۲۰ سال گذشته هشت هزار و ۸۵۵ پروانه روانشناسی در کشور صادر شده بود در حالی که در سال گذشته هشت هزار و ۴۱ نفر در آزمون صلاحیت حرفه ای پذیرفته شدند؛ ضمن آنکه مصاحبه عمومی، شخصیتی و سلامت روانی آنها در استانها برگزار می شود تا در صورت پذیرفته شدن پروانه تخصصی کسب کنند.

رییس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: انتخابات شورای استانی سازمان روانشناسی نیز بصورت الکترونیکی بعد از ۹ سال وقفه بهمن ماه سال گذشته برگزار شد و این شوراها در ۳۱ استان کشور تشکیل شدند و آغاز بکار کردند.

وی تصریح کرد: بسیاری از گرایش‌های روانشناسی و مشاوره شامل بیمه نمی‌شوند و این موضوع از چالش های مهم است، تا مردم از خدمات روانشناختی بهره مند شوند، زیرا این خدمات گران قیمت بوده و باید بیمه در این حوزه باید کمک کنند.

وی درباره صدور پروانه مراکز روانشناسی و مشاوره از درگاه ملی مجوزها گفت: روانشناسی و مشاوره از حساس ترین خدمات بوده و نباید این درگاه ۱۱ هزار و ۲۶ پروانه فعالیت را طی ۶ ماه در سال گذشته بدون هیچ گونه ارزیابی صادر می کرد.

به گفته فتحی، تیرماه امسال دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان برگزار می شود تا متقاضیان بتوانند پروانه تخصصی خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • پیامک گران شد
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود