Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آقای حسینی یکی از کشاورز‌های نمونه استان یزد است که  ۱۰ سالی از این راه امرار معاش می‌کند.

او می‌گوید: از سال ۱۳۸۹ وارد شغل کشاورزی شدم و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام برداشتم و با توجه به مسئله کم آبی در استان با استفاده از استخر ذخیره آبی که برای کشاورزی وجود داشت کار پرورش ماهی را در کنار مزارع کشاورزی شروع کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشاورز یزدی با بیان اینکه پرورش ماهی در مزرعه خود زمینه اشتغال بیش از ۳۰ کارگر  را فراهم کرده است، افزود: این ایده و کار، علاوه بر افزایش درآمد ناشی از پرورش ماهی، بازدهی کشاورزی را نیز افزایش داده است.

حسینی در ادامه به سختی‌ها و شواری‌های متحمل شده در این مسیر اشاره کرد و گفت: سختی‌های زیادی بر سر راه وجود داشت که خوشبختانه بعضی از آن‌ها را باکمک مسئولان دور زدیم، اما بعضی‌مشکلات همچنان پابرجا هستند.

این کشاورز یزدی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان موانع موجود برطرف شود تا سایر کشاورزان استان نیز بتوانند با آرامش خیال وارد این عرصه شوند.

انتهای پبام/ غ

کشاورزی که ارده کرد و فعل توانستن صرف شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد

اصلاح فواصل بهداشتی کسب وکار‌های کشاورزی امروز موضوع مورد بحث برنامه بالاتر بود که در این برنامه سعید کرمی نماینده سازمان دامپزشکی ومحبوبه محمد زمانی مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی  حضور پیدا کردند.

در این برنامه سعید کرمی نماینده سازمان دامپزشکی گفت: در بحث کنترل بیماری‌های دامی و انسانی سه راهکار از جمله پیشگیری، کنترل و رفع بیماری وجود دارد.

کرمی بیان کرد: در بحث بهداشت مجموعه و مرزعه قرنطینه، ورود و خروج  لوازم و واکسیناسیون بسیار مهم است یکی از مهم‌ترین عوامل و راهکار‌ها کاهش تراکم است و به گونه‌ای این اقدام سیاست مبارزه زنی به شمار می‌رود چراکه از عامل و انتشار و تکثیر ویروس جلوگیری می‌کنیم.

نماینده سازمان دامپزشکی اظهار کرد: در تمامی دنیا در مبحث پیشگیری از محدوده کاهش تراکم استفاده کرده اند و الزام فاصله بین واحد‌های پرورش دام به عنوان رکن اساسی در این بخش به شمار می‌رود.

کرمی تاکید کرد: تجارب گذشته و اتفاق‌های هم که در سال‌های گذشته رخ داده و تجربه بشری هم در حوزه الزامات بین المللی هم حاکی از آن است که در بحث تولید و صادرات چه در حوزه طیور وچه در سایر بخش‌ها تابع شرایط و ضوابط بین امللی بوده است و برای تمامی کشور‌های صادر کننده دام وطیور بحث رعایت فاصله حداقلی الزامی بوده است.

وی بیان کرد:  آیین نامه مربوط به اصلاح  فواصل بهداشتی و تجدید نظر در آن توسط دامپزشکی انجامش ده و به هئیت دولت رفته است و ما به عنوان دستگاه فنی مربوطه آن را اجرا کرده ایم، اما هنوز این اصلاح آیین نامه توسط هیئت دولت تصویب و به اجرا نرسیده است.

در ادامه این برنامه محبوبه محمد زمانی مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت:  صدور مجوز یکی از بخش‌های مهم در حوزه جهادکشاورزی به شمار می‌رود چراکه ممکن است بسیاری از دامپزشکی‌ها و بخش‌های پرورش دام و طیور به دلیل آنکه نتوانسته است مجوز دریافت کنند فعالیت خود را شروع نکرده و حتی تعدادی از آنها هم تعطیل شده است.

او بیان کرد: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  

وی افزود: این ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست معادل ۳۰ درصد از درخواست‌های ارائه شده در حوزه جهاد کشاورزی بوده که به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ارسال شده است.

محمد زمانی بیان کرد: رعایت فاصله همواره به عنوان دم دست‌ترین و آسان‌ترین راهکار برای جلوگیری و یا پیشگیری از بروز بیماری به شمار می‌رود در صورتی که هم اکنون با شروع تکنولوژی و علم و بهداشت و همچنین تزریق واکسن‌های مختلف می‌توان از بروز بیماری در این بخش جلوگیری کرد.

او بیان کرد: اکثر درخواست‌های مثل دام سبک و سنگین و بسیاری از درخواست‌ها نیاز به سخت گیری‌های آیین نامه فواصل بهداشتی ندارد.

او گفت: نباید بین واحد گلخانه با دامپروی وجود داشته باشد در حالی که امروز بین 150 متر است که نباید این فواصل بهداشتی و سختگیری در این بخش وجود داشته باشد.

در ادامه این برنامه افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: طی سال‌های اخیر ظرفیت‌های زیادی از دام سبک را از دست داده ایم و در حال حاضر نیاز داریم این ظرفیت‌ها را بازگردانیم و با توجه به آنکه  مسئله حساسیت گوشت قرمز وجود دارد و ما در این بخش نیاز به یک جهش داریم بنابراین باید در حوزه دام آن بخش‌های که حساسیت زا نیست و امکان آن وجود دارد که فواصل را کم کنیم  و ظرفیت‌ها افزایش یابد.

وی بیان کرد:  مجتمع‌های زیاد پروار بندی داریم که  فاصله آنها تن‌ها یک تیغه است و در مجتمع‌های دام شیری  از جمله مجتمع فشا فویه است و الحمدلله سازمان دامپزشکی و اشراف خوبی در مسئله بیماری‌ها اعمال کرده است بنابراین می‌تواند  با توجه به مدیریت خوب و افزایش فراغ بال و کاهش حساسیت‌ها در برخی از مراکز زمینه را برای ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است