Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معاون شهرسازی شهرداری تهران از عدم صدور پروانه برای ساختمان‌های بلندمرتبه، خطرساز و پرجمعیت به روی پهنه‌های گسلی خبر داد.

عبدالرضا گلپایگانی در مورد ساخت و ساز بر روی گسل‌های پایتخت با بیان اینکه شورای‌عالی شهرسازی، ممنوعیت ساخت و ساز مراکز مهم را در پهنه‌های گسلی تصویب و برای اجرا به شهرداری‌ تهران ابلاغ کرده است، گفت: برهمین اساس شهرداری تهران نیز در صدور پروانه ساختمانی ممنوعیت ومحدودیت‌ها را لحاظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنا به مصوبه شورای‌عالی شهرسازی، ‌ صرفا ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه، خطرساز و پرجمعیت همچون مدرسه، دانشگاه و... بر روی پهنه‌های گسلی ممنوع است، گفت: برهمین اساس شهرداری نیز از صدور پروانه ساختمانی برای این نوع مراکز در پهنه‌های گسلی خودداری می‌کند؛ به عنوان مثال چندی پیش یکی از شهروندان برای ساخت مدرسه به شهرداری مراجعه کرد و فرآیندهای ساخت و ساز را طی کرده بود و حتی به مرحله تایید نقشه رسیده بود، اما تنها به این دلیل که زمین مورد نظر بر روی پهنه گسلی قرار داشت از صدور مجوز خودداری کردیم.

گلپایگانی با بیان اینکه شهرداری تهران به هیچ عنوان مجوز ساخت و ساز ساختمان‌های مهم، بلند و پرجمعیت در پهنه‌های گسلی را نمی‌دهد، گفت: اما ما با ساختمان‌های ساخته شده‌ای روبرو هستیم که از قبل ساخته شده و برای این نوع ساختمان‌ها نیز مطالعاتی در حال انجام است تا در وهله اول نسبت به شناسایی ساختمان‌های حساس و پرجمعیت که بر روی پهنه‌های گسلی فعال هستند اقدام کنیم و پس از آن براساس آن پیشنهاد اصلاحی،  مقاوم سازی و یا حتی تغییر نوع استفاده‌ ارائه شود که البته این اقدام مهم، زمانبر است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سرهنگ رضا همتی رئیس پلیس راهور کردستان اظهار کرد: از ساعت ۱۲ شب قبل اجرای مراسم توقف هرگونه وسائط نقلیه در مسیر برگزاری رژه ممنوع بوده و در صورت توقف با جرثقیل جابجا می گردند؛ از شهروندان درخواست نمود از پارک خودرو در مسیرهای اعلامی خودداری نمایند.

رئیس پلیس راهور کردستان در ادامه گفت: رانندگانی که از سمت میدان گاز و میدان شورا و شهرک پنج آذر قصد عزیمت به سمت مرکز شهر دارند، می‌توانند از کمربندی آبیدر، بلوار آزادگان، خیابان غفور، خیابان آبیدر و میدان مولوی کرد استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش تا پایان مراسم اعمال می‌شود، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در زمان اعمال محدودیت‌های ترافیکی همراهی خوبی را با پلیس داشته و رانندگان در زمان برگزاری مراسم از مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده کنند تا از بروز گره‌های ترافیکی در حواشی مسیرهای برگزاری مراسم رژه جلوگیری شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895659

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های خودرویی به مناسبت روز ارتش
  • محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در ساری
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود