Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@18:55:00 GMT

سگ‌ گردانی، سوغات تفکر منحط غربی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۷۰۸۰

سگ‌ گردانی، سوغات تفکر منحط غربی

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: نیروی انتظامی مکلف به برخورد با پدیده سگ گردانی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "مجید رسول‌زاده فرساد" با تشریح ماده 522 قانون مجازات اسلامی و 334 قانون مدنی گفت: برابر این مواد قانونی در صورتی که سگ‌ گردانی در معابر و اماکن عمومی منجر به سلب امنیت و آرامش عمومی، تهدید سلامت و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شود، جرم تلقی شده و مالک حیوان، ضامن خسارات جانی و مالی وارده به افراد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه سگ‌ گردانی یکی از معضلات و نابهنجاری‌هایی است که این روزها به مد و تفاخر تبدیل‌ شده است افزود: حمل و در آغوش گرفتن حیوانات و یا سرگرم شدن به آنها در حین رانندگی تخلف محسوب شده و علاوه بر اعمال قانون، جریمه دو میلیون ریالی برای راننده خودرو را در پی خواهد داشت.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه نگهداری سگ درون منازل مسکونی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تناقض است بیان داشت: نگهداری‌ حیوانات در آپارتمان، در صورتی که موجب ایجاد مزاحمت برای همسایگان شود، بر اساس ماده 690 جرم محسوب شده و همسایه‌ها می‌توانند از فرد متخلف شکایت کنند.

سرهنگ رسول‌زاده، جایگاه خانواده و ارتباط دوستانه اعضاء خانواده را بسیار مهم برشمرد و با انتقاد از فرهنگ غربی و سردی روابط خانوادگی در برخی از کشورهای صنعتی اظهار داشت: وقتی روابط میان اعضاء یک خانواده سرد باشد و صمیمیتی بین آنها وجود نداشته باشد، آن خانواده در معرض ابتلا به آسیب‌های اجتماعی مختلفی قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به روابط نامشروع، مصرف موادمخدر، اعتیاد به فضای مجازی و ده‌ها آسیب دیگر اشاره کرد.

این مقام انتظامی افزود: سگ گردانی با شرع مقدس اسلام و فرهنگ ایرانی نیز همخوانی ندارد و چه بسا انجام این عمل زمینه گسترش آلودگی، بیماری، ایجاد وحشت و آزار و اذیت دیگر شهروندان به ویژه کودکان را فراهم می‌کند.

وی با اعلام اینکه شکایت‌های متعددی در خصوص حمله سگ به عابران، گاز گرفتگی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان به پلیس گزارش شده بیان داشت: نیروی انتظامی به عنوان مسؤول تأمین امنیت، نظم و آسایش شهروندان مکلف است با پدیده سگ گردانی در خیابان‌ها، معابر، اماکن عمومی و یا حمل آشکار آن در خودرو، برخورد کند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان به نص صریح قانون در مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری اشاره داشت و گفت: بنا بر نص صریح قانون در مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری، سگ گردانی جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی به اقتضای تکالیف ضابطین در مواجهه با جرائم مشهود و نامشهود، ملزم به برخورد و معرفی متخلفان به مراجع قضائی است.

 

بیشتر بخوانید: مهمترین رکن سازنده هویت در کودکان ؛ خانواده است مفاخر سرمایه‌های یک جامعه‌اند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خانواده سوغات کودکان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مهدی لعل بار گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ستاد مردمی بیل گردانی شهر نیم‌ور، همچون سال‌های گذشته، نمایش کشاورزی، نمایش لایروبی و رژه بیل‌دار‌ها و بیل گردانی از بخش‌های مراسم سال جاری خواهد بود.

او ادامه داد: به‌منظور ترغیب نسل جوان و پشتوانه‌سازی بیل گردانی برای سال‌های آتی، مسابقات بیل گردانی در سطح نونهالان و نوجوانان برگزار خواهد شد و نفرات اول تا سوم این مسابقات نیز در مراسم امسال بیل گردانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: علاوه بر ستاد مردمی بیل گردانی، شهرداری، شورای اسلامی شهر نیم‌ور و میراث‌فرهنگی در پاسداشت این مراسم باستانی همکاری و مشارکت دارند.

لعل بار عنوان کرد: این مراسم در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است و این مراسم هر سال با هدف احیاء ورزش پهلوانی سنتی در اواخر فروردین و یا اوائل اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم