Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که باتوجه به سهمیه بندی بنزین شاهد افزایش 15 تا 20درصدی مسافران وسایل حمل ونقل عمومی هستیم.
محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در ابتدای کار برآورد می‌شد که ب سهمیه‌بندی بنزین بیش از  15 تا 20در صد افزایش مسافر خواهیم داشت که این موضوع مشهود است و باید گفت افزایش نرخ سوخت تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل عمومی تهران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به دلیل سردی هوا، معمولا مردم از  مترو  و اتوبوس استقبال بیشتری می‌کنند گفت: با اینکه تمام ناوگان  حمل و نقل عمومی را برای سرویس دهی بهتر و سریع  فعال کردیم اما دقت داشته باشید که با توجه به سهمیه بندی بنزین، استقبال مردم از مترو و اتوبوس بیشتر است و این در حالیست که شهرداری تهران توان افزایش ناوگان را ندارد.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فکر اساسی به حال مترو کرد؛ چرا که در حال حاضر بیش از هزار واگن در مترو فعال است  که حدود 30 درصدشان نیز باید اورهال شوند گفت:  اما اجبارا باید از این قطارها استفاده کنیم که ممکن است در حین سرویس دهی دچار حادثه یا خرابی شوند و دقت داشته باشید که اگر یک واگن یا یک قطار مترو نتواند به درستی کار کند، کل سرویس دهی خط  و حتی شبکه مترو را دچار اختلال می‌کند.
وی با اشاره به مشکلات سیستم اتوبوسرانی نیز با بیان اینکه تعداد ناوگان اتوبوس رانی تهران، طی ده سال گذشته از بیش از 7000 دستگاه است گفت: اما به جای  آنکه مطابق برنامه ناوگان اتوبوسرانی 30 درصد افزایش یابد تعداد اتوبوس‌ها به کمتر از 6000 دستگاه رسیده  که عمر اتوبوس‌ها نیز از پنج سال به 11 سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از 300 مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می شود.
هاشمی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود ناوگان در سیستم مترو و اتوبوس گفت: مدیریت شهری در حالی با افزایش حدوده 15 تا 20 درصدی مسافران در پی سهمیه بندی بنزین روبرو است که ناوگان فرسوده ‌اش توان لازم را ندارد و به همین دلیل از دولت خواستیم که به شهرداری تهران نگاه ویژه ای داشته باشد و آنها نیز قول بررسی دادند چراکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بخشی از درآمدهای بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود. برچسب ها: محسن هاشمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است

همرمان با شب‌های قدر ، درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) بر روی عموم شهروندان باز خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه‌ای از باز بودن درب‌های اصلی این آرامستان در شب‌های قدر جهت حضور زائرین در گلزار مطهر شهدا و یا در کنار مزار درگذشتگان در قطعات عمومی خبر داد.

افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر

همچنین رضا محمدنژاد افزود: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت 2 بامداد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است