Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@21:15:56 GMT

تعداد سهمیه‌های تکواندوی ایران برای المپیک

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۷۱۴۷

تعداد سهمیه‌های تکواندوی ایران برای المپیک

مرحله نهایی رقابتهای گرندپری سال ۲۰۱۹ در حالی به میزبانی مسکو برگزار خواهد شد که تکواندوکاران برتر دنیا به دنبال قطعی کردن سهمیه های خود برای حضور در بازیهای المپیک توکیو هستند.

به گزارش مشرق، ۱۲۸ تکواندوکار از ۴۲ کشور طی روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه روی «شی هاپ چانگ» پهن شده در مسکو به مصاف هم می روند تا در نهایت مسافران توکیو از سیستم رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی جواز سفر به دیار آفتاب تابان را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقاتی که به دلیل حضور بهترین های دنیا بدون شک در بالاترین سطح فنی برگزار خواهد شد. 

در این دوره همه قهرمانان جهان و المپیک حضور دارند و تقریبا هیچ چهره شاخصی غیبت ندارد و همین موضوع کار را برای آنها که روی مرز سهمیه هستند دوچندان سخت کرده است. در پایان این رقابتها از هر وزن ۵ نفر برتر بر اساس رنکینگ المپیکی و در کل ۴۰ نفر بلیط سفر به توکیو را دریافت خواهند کرد. از رده بندی گرنداسلم نیز نفرات اول اوزان مختلف جواز حضور در المپیک را دریافت می کنند که در برخی اوزان به دلیل حضور نفر اول رنکینگ گرنداسلم در بین ۵ نفر برتر رنکینگ المپیکی، این امکان وجود دارد که نفر ششم نیز با بخت و اقبال بالا راهی توکیو شود. 

بازمانده ها به مسابقات قاره ای می روند
بعد از بسته شدن سیستم رنکینگ، تکواندوکارانی که موفق به کسب سهمیه نشده اند می بایست به رقابتهای انتخابی قاره ای رفته و در آنجا برای دریافت مجوز سفر به توکیو مبارزه کنند. از مسابقات قاره ای هر کشور می تواند دو سهمیه در بخش دختران و دو سهمیه در بخش پسران کسب کند. این قانون البته یک تبصره دارد، اگر کشوری از سیستم رنکینگ دو سهمیه و بیشتر از آن کسب کرده باشد، اجازه حضور در رقابتهای قاره ای را ندارد. این موضوع ارتباطی به جنسیت ندارد. به عنوان مثال اگر تکواندوکاران کشورمان بعد از مرحله نهایی رقابتهای انتخابی سه سهمیه خود را در بخش مردان قطعی کنند، باید برای دو سهمیه دختران به رقابتهای قاره ای وارد شوند. اگر دو سهمیه دریافت کنند، بازهم اجازه حضور در بخش مردان مسابقات قاره ای را ندارند، ولی اگر تنها یک سهمیه دریافت کنند، می توانند برای کسب یک سهمیه باقی مانده نماینده خود را به مسابقات قاره ای اعزام کنند. 

چند تکواندوکار در توکیو مبارزه می کنند
در مجموع مسابقات تکواندو در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور ۱۲۸ تکواندوکار برگزار خواهد شد. ۴۰ تکواندوکار از سیستم رنکینک المپیکی، ۸ تکواندوکار از رنکینگ گرنداسلم، ۷۲ تکواندوکار از مسابقات قاره ای(آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا هر کدام ۱۶ سهمیه و اقیانوسیه ۸ سهمیه) ۴ نفر سهمیه کشور میزبان و ۴ سهمیه هم فدراسیون جهانی  یا همان کارت سفید، تقسیم بندی این ۱۲۸ نفر را تشکیل می دهند. 

بیشتر بخوانید:

اسامی عجیب و غریب تیم‌های ورزشی در ایران

دختران به دنبال سهمیه در «ووشی»
فدراسیون تکواندو کشورمان برای کسب سهمیه در بخش دختران از همان ابتدا و همانند دوره های گذشته تمرکز خود را بر روی مسابقات قاره ای قرار داده است. در همین بخش نیز باید دو نفر اصلی با دقت نظر بسیا زیادی و با آنالیز دقیق کشورهای رقیب انتخاب شوند. به عنوان مثال کره جنوبی با قطعی کردن سه سهمیه خود، در مسابقات قاره ای حضور ندارد. چینی ها نیز که در ووشی میزبان رقابتهای انتخابی المپیک هستند، دو سهمیه خود را قطعی کرده اند و در این رقابتها نماینده ای نخواهند داشت. کادر فنی تیم ملی بانوان باید با استفاده از این دست آمار و اطلاعات در اوزانی که بیشترین شانس را داریم تکواندوکاران خود را انتخاب کنند. 

به نظر می رسد در پایان مسابقات مسکو و با مشخص شدن تکواندوکارانی که از قاره آسیا کسب سهمیه کرده اند، بانوان خیلی زود نفرات خود را انتخاب کرده و با تمرینات فشرده برای حضوری موفق در «ووشی»  آماده شوند. بانوان تکواندو می توانند با تدارک و برنامه ریزی دقیق برای اولین بار دو سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند. 

خیال آسوده آرمین
در بخش مردان تیم ملی ایران شانس سه کسب سهمیه را از طریق سیستم رنکینگ داراست. البته تحقق این هدف به اما و اگرهایی وابسته است.

آرمین هادی پور در وزن ۵۸- کیلوگرم با امتیاز ۳۴۰.۸۱ نفر چهارم رنکینگ است و تا حدود زیادی سهمیه خود را قطعی کرده است. نفر پنجم «آرماتانوف» روسی است که خوشبختانه در رقابتهای قهرمانی اروپا باخت و موفق به کسب مدال نشد. «دلاکولیا» از ایتالیا که در «باری« موفق به کسب مدال طلا و امیدوار به کسب سهمیه شد. با توجه به مدال برنزی «تروتسا»ی اسپانیایی از مسابقات قهرمانی اروپا و فاصله امتیازات نفرات سوم تا پنجم این وزن و همچنین حذف یکی از دو کره ای  که رده های اول و دوم را در اختیار دارند، هادی پور بدون استرس می تواند مبارزه کرده و به مدال برسد. چرا که هر اتفاقی در این وزن بیفتد، او سهمیه خواهد گرفت. 

کار سخت میرهاشم 
میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم دیگر نماینده ایران است که بخت بالایی برای کسب سهمیه دارد.در این وزن «دائه هوون لی» از کره جنوبی، «بردلی سیندن» از انگلستان و «ژائو» از چین به عنوان نفرات اول تا سوم جدول امتیازات رنکینگ المپیکی با اختلاف امتیاز بالا حضور خود در المپیک را قطعی کرده اند. اما فاصله اندک امتیازات نفرات بعدی از جمله، میرهاشم به همراه «ابوقاش» از اردن، «جواد آچاب» از بلژیک، «خوایر پرز» از اسپانیا، «هوانگ» از چین تایپه، «پوینتس» از برزیل، «برسیک» از کرواسی و حتی «دنیسنکو» روسی این شانس را دارند که برای سهمیه های باقی مانده این وزن تلاش کنند. 

طبق قرعه سروش احمدی در بالای جدول این وزن ابتدا با «جواد آچاب» و سپس با برنده «محمد کتبی» از بلژیک و «احمد ابوقاش» از اردن دیدار می کند. احمدی در صورت برتری در این دو مبارزه می تواند در صعود میرهاشم حسینی دیگر نماینده کشورمان به بازیهای المپیک تاثیر زیادی داشته باشد. میرهاشم هم در قسمت پایین جدول دور نخست با  «الکسی دنیسنکو»  و سپس با برنده مبارزه «کریستین منشن» از انگلستان و «ژائو» از چین مبارزه می کند. در واقع سهمیه حسینی به دو  نکته مهم، یکی صعود خودش و دومی صعود سروش به نیمه نهایی بستگی دارد. هرچند معتقدیم که با مبارزاتی که از این تکواندوکار شاخص کشورمان در سه مرحله قبلی رقابتهای گرندپری شاهد بودیم، او کار را به اما و اگر نسپرده و با پیروزی مقابل رقبا و صعود به دیدار نهایی با اقتدار و به عنوان یکی از مدعیان کسب مدال راهی توکیو خواهد شد. 

سجاد و این دو مبارزه مهم
سجاد مردانی سنگین وزن با تجربه تکواندوکار ایران که در ریو ۲۰۱۶ نیز سرگروه تیم ملی کشورمان بود، دیگر مدعی ایرانی کسب سهمه است. در وزن ۸۰+ کیلوگرم «ولادیسلاو لارین» از روسیه و «کیو دون این» از کره جنوبی به عنوان نفرات اول و دوم رنکینگ سهمیه خود را قطعی کرده اند. «ماهاما چو» از انگلیس که در رقابتهای قاره ای موفق به کسب نتیجه لازم نشد، «ایسوف» از نیجر، نماینده کشورمان، «بچمنن» از آلمان و  «ایوان کنراد» با مدال های نقره و برنز قهرمانی اروپا به همراه « ابراهیم دیسبایف» از قزاقستان و «رادیک عیسی اف» از آذربایجان به همراه «مایکون ایسکئورا» از برزیل شانس کسب سهمیه های باقی مانده این وزن را دارند. نماینده ایران  دور نخست با «کارلوس سانسورس» از برزیل دیدار می کند و سپس به مصاف برنده  مبارزه «رافائل آلبا» از کوبا و «ماهاما چو» از انگلستان  می رود.برتری در این دو دیدار بلیط سجاد را برای حضور در دومین المپیک رزرو خواهد کرد. 

تیم ملی را حمایت کنیم
تکواندو ایران روزهای حساسی را پیش رو دارد. معتقدیم اعضای تیم ملی می توانند در ادامه روند رو به رشد و مبارزات خوبی که در تورنمنت های گذشته به نمایش گذاشتند، در مسکو هم به نتیجه لازم دست پیدا کنند.  به نظر می رسد حمایت پیشکسوتان و قهرمانان از ملی پوشان می تواند به کسب نتیجه لازم در مسکو ختم شود. تیم ملی مشکلاتی در تشکیلات ساختاری سازمان تیم های ملی و بخش های فنی دارد که بعد از رقابتهای مرحله نهایی گرندپری با کارشناسان و پیشکسوتان این بخش بیشتر در این خصوص بحث خواهیم کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین تکواندو گرندپری المپیک 2020 ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، هادی ساعی ادامه داد: مهمترین هدف گذاری ما در سال ۱۴۰۲ کسب سهمیه المپیک بود و برنامه ریزی ها در همین راستا صورت گرفت، خدا شکر پایان شیرینی برای آن رقم زده و موفق شدیم در روزهای پایانی سال سهمیه‌های حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کامل کنیم. در مجموع دو بخش بانوان و آقایان چهار سهمیه کامل را کسب کردیم. ضمن اینکه برای اولین بار در تاریخ حضور ورزش تکواندو در این رویداد مهم دو سهمیه در بخش بانوان به دست آوردیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم داشت که در سال جدید در بین فدراسیون‌هایی باشیم که در المپیک به مدال رسیده و مردم ایران را خوشحال کنیم.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران ادامه داد: فکر می‌کنم در بین همه فدراسیون‌ها، تکواندو بیشترین اعزام‌ها را داشت. ۱۴۰۲ سال سخت و پرافیکی برای تکواندو بود که با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با موفقیت به سرانجام رسید. به لحاظ مالی در تنگنا قرار داشتیم که مسئولان ورزش کشور بخصوص وزیر محترم با دستورات و پیگیری‌های خود خیلی از مشکلات را رفع کرد و به نوعی مسیر پیش رو را برای رسیدن به اهداف از پیش طراحی شده هموار کرد.

رییس فدراسیون تکواندو افزود: حاصل تلاش نمایندگان تکواندو ایران در ۲۱ رویداد جهانی، آسیایی، گرنداسلم، گرندپری و … در رده‌های سنی مختلف کسب نزدیک به ۱۷۰ مدال طلا، نقره و برنز بود. مدال طلای ناهید کیانی در مسابقات قهرمانی جهان و قرار گرفتن تیم ملی بانوان روی سکوی پنجم جهان از بهترین نتایجی بود که سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ تکواندو ایران رقم خورد. برگزاری چهار رویداد بین المللی در بالاترین سطح کمی و کیفی، دوره‌های آموزشی، آزمون‌ها، لیگ‌های مختلف در هر دو گروه بانوان و آقایان از برنامه‌هایی بود که به خوبی برگزار شد و همانطور که عرض کردم با حمایت و پشتیبانی خوبی که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ورزش تکواندو صورت گرفت، موفق شدیم برنامه‌های خود را که در مسیر تحقق کسب سهمیه‌های المپیک طراحی شده بود اجرا کنیم. امیدوارم این حمایت‌ها در سال ۱۴۰۳ که سال المپیک است و بیش از گذشته به آن نیاز داریم تداوم داشته باشد.

ساعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام تمرکز فدراسیون روی موفقیت در بازی‌های المپیک قرار دارد. برای تکواندوکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند و آنها که می‌توانند در این مسیر به تکواندو ایران کمک کنند برنامه ریزی کرده‌ایم و گام به گام پیش می‌رویم. البته مسابقات قهرمانی آسیا را نیز اردیبهشت ماه و پیش از المپیک داریم. مسابقات نوجوانان جهان، گرندپری و گرندسلم هم خواهیم داشت.

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام اظهار داشت: این رقابت‌ها در فاصله زمانی مناسب تا بازی‌های المپیک برگزار می‌شود و اغلب کشورها برای آخرین ارزیابی‌ها از نفرات المپیکی تیم ملی خود را ارنج می‌کنند. ما هم در همین راستا پیش می‌رویم. در کنار تیم‌های ملی یک تیم پشتیبان و به نوعی آنالیز داریم که تمامی مسابقات را زیر نظر داشته و رقبا و حتی تکواندوکاران خودمان را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. این تیم هست که امتیازات و رنکینگ‌ها را بررسی کرده و در نهایت نظر مشورتی خود را در اختیار کادر فنی و کمیته فنی قرار می‌دهد تا در آنجا تصمیم گیری شود که کدام یک از ملی پوشان شرایط حضور در مسابقات ویتنام را دارند و یا مبارزه در مسابقات آسیایی به کدام یک کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: جوانان بسیار خوبی را در اختیار داریم که توانایی بالایی برای کسب موفقیت دارند. اما شرایط المپیک‌ها متفاوت با رقابت‌های دیگری است که نمی‌توان در مورد نتایج صحبتی کرد اما با وجود جوانان مستعد و پر انرژی تمام تلاش خود را برای شاد کردن مردم به کار خواهیم گرفت. غیر از کیانی، سه تکواندوکار دیگر تجربه حضور در المپیک را نداشته‌اند. با این شرایط در میدان‌های بزرگ به خوبی جواب اعتماد کادر فنی و فدراسیون را داده‌اند.

دیگر خبرها

  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است