Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفارهرندی درباره اقدامات دولت درباره سهمیه بندی بنزین گفت: در وضعیت فعلی حتی خود دولتمردان هم حاضر نیستند دفاع کنند و وقتی گفته می‌شود بیاید توضیح دهید می‌گوید من در جریان نیستم!

به گزارش مشرق، محمد حسین صفارهرندی درباره تجربه اجرای طرح مدیریت سوخت در گذشته گفت: آن زمان قبل از اجرای طرح کلیت قضیه را همه می‌دانستند و از مدت‌ها قبل منتظر اجرای چنین تصمیمی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظرم آن چیزی که بیشتر از هر اتفاق دیگری برای مردم و بعضاً برای دست‌اندرکاران غیرقابل قبول جلوه کرد «کتمان‌کردن» موضوع توسط مسئولان دولتی و اجرایی بود و این کتمان‌کردن مدام صورت می‌گرفت. در حالی که توقع این بود بدون افشای زمان دقیق اجرای طرح، اصل ماجرا برای مردم توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید پس از واقعه به روایت ضرغامی

عضو کابینه دولت نهم با اشاره به سابقه اجرای چنین طرح‌هایی تصریح کرد: هم تجربه موفق و هم تجربه ناموفقی در دولت‌های پیشین داشتیم، بنابراین شایسته بود مردم را بیشتر از این‌ها، در جریان می‌گذاشتند. در این صورت مردم هم همراهی می‌کردند.

صفارهرندی ادامه داد: همانطور که اعلام شده واریز مبالغی به حساب مردم آغاز شده است، بهتر بود این مبالغ قبل از اجرای طرح به حساب خانوارها واریز می‌شد که اگر چنین بود می‌توانست در ترقیق این رنج موثر واقع شود.

صفارهرندی در بخشی دیگری از سخنانش با رجوع به خاطراتش درباره اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت در دولت نهم تصریح کرد: رئیس جمهور وقت بنا داشت، چنین طرحی را به تنهایی و با تکیه صرف بر دولت انجام دهد، اما رهبر معظم انقلاب فرمودند این کار صرفا مختص دولت نیست و باید کل نظام پای کار بیاید، مجلس و قوه قضائیه را هم دخیل کنید؛ از این بالاتر صاحب‌نظران در حوزه دانشگاه هم توجیه شوند و حتی اپوزوسیون دولت هم در جریان ماجرا قرار بگیرند» یعنی حتی مخالفان فکری دولت آن‌ها هم باید توجیه شوند. اتفاقا این روش موثر واقع شد و زمانی که طرح به مرحله اجرا درآمد هیچ کس مخالفتی با آن نکرد حتی اپوزیسون دولت.

وی در ادامه کسانی که اهل پیگیری‌های تحقیقی هستند را ارجاع داد به مصاحبه‌ای که همان ایام محمد شریعتمداری، وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکی از روزنامه‌ها انجام داده بود، و تصریح کرد: آن زمان خبرنگار تلاش کرد از آقای شریعتمداری یک جمله بگیرد که این کاری که شده  طرح هدفمندی  کار غلطی است؟ ایشان می‌گوید نه کار خوب بود. خبرنگار که تیرش به سنگ می‌خورد مجدد می‌پرسد، اگر این اختیاراتی که این دولت دارد زمان شما هم بود همین کار را می‌کردید آقای شریعتمداری منصفانه می‌گوید معلوم نبود، این کار را می‌کردیم و در نهایت می‌گوید خوب کاری می‌کنند، خوب اجرا می‌کنند، ممکن است که من هم اشکالی داشته باشم، ولی دارد خوب اجرا می‌شود.

صفارهرندی گفت: اثر هماهنگی کامل تمام عیار منطبق بر رهنمودهای حضرت آقا این است که اپوزیسیون دولت هم تائید می‌کند و حتی حاضر است در قبل حرف خودش مقاومت کند در حالی که در وضعیت فعلی حتی خود دولتمردان هم حاضر نیستند دفاع کنند؛ و وقتی گفته می‌شود بیاید توضیح دهید می‌گوید من در جریان نیستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: علی رغم اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت تصمیم سران قوا و یک مرجع قانونی بود، باید هم اجرایی شود، ولی آیا حق نداریم بگوییم چرا اینقدر بد اجرا شد؟ می‌توانستید بهتر عمل کنید، اما چرا اینقدر بد؟!

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین صفار هرندی سهمیه بندی بنزین گرانی بنزین دولت مجلس اپوزوسیون احمدی نژاد مجمع تشخیص مصلحت نظام احمدی نژاد دولت نهم محمد شریعتمداری بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟ /رئیسی شجاعانه بگوید آقای ساداتی نژاد چرا حذف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره سکوت دولت سیزدهم در ماجرای پرونده فساد چای دبش گفت: «سایه همان تفکر و مسیر احمدی‌نژاد یعنی سرپوش گذاشتن بر خطاهای همراهان بر این دولت نیز هست. اگر آقای احمدی‌نژاد با مشایی و بقایی برخورد می‌کرد، امروز ما این را نداشتیم.»

وی ادامه داد: «کاش آقای رئیسی شجاعانه می‌گفت که آقای ساداتی‌نژاد را برای ایجاد چه مشکلاتی در وزارت کشاورزی برکنار و حذف کرد. چرا حکم دادگاه آقای ساداتی‌نژاد بخشیده می‌شود؟ چرا نتیجه دادگاهش را مکتوم می‌گذارید؟ آقای رئیسی بد متوجه شده است و می‌خواهد بگوید در دولت من اصلاً فساد اتفاق نمی‌افتد؛ مگر می‌شود؟ مگر اینجا مدینه فاضله است؟ برای مردم این مهم است که بگویند آقای صدیقی خلاف کرد، محاکمه‌اش کردیم و نتیجه‌اش هم این شد. هیچ‌کس انتظار ندارد که هیچ اختلاسی و دزدی اتفاق نیفتد. انتظار مردم همان عبارتی است که حضرت آقا در شب مبارک ماه رمضان فرمودند: «عدالت».»

این نماینده سابق مجلس گفت: «عدالت چه موقعی اتفاق می‌افتد؟ زمانی که یک فردی خلاف کرد، می‌خواهد صدیقی باشد، می‌خواهد ساداتی‌نژاد باشد، می‌خواهد حسنقلی باشد، حاکمیت با او برخورد کند. البته اینجا ما از آقای اژه ای خیلی انتظار داریم.»

جعفرزاده افزود: «آقای رئیسی اگر می‌خواهد دچار سرنوشت احمدی‌نژاد نشود که می‌شود، باید هیچ اغماضی نکند. برایش همه یکسان باشند و اصلاً هم نگران نباشد. هر کسی تخلف کرد، محاکمه‌اش کند. می‌خواهد دامادش باشد، برادر همسرش باشد، وزیرش باشد، هر کسی که باشد با وی برخورد کند. آن موقع آقای رئیسی محبوب می‌شود ولی اگر این کار را نکند، نتیجه‌اش همین خواهد شد که خواهیم دید.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897429

دیگر خبرها

  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • انهدام تیم سقط جنین در کرمان
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟ /رئیسی شجاعانه بگوید آقای ساداتی نژاد چرا حذف شد