Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۳۶ متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده شیدا در شهرستان بن تغییر کاربری شده بود که با پیگیری حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یک نفر متخلف در جریان این تصرف به دستگاه قضا معرفی شد و در نهایت به رفع تصرف و اعاده به وضع سابق اراضی ملی و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

احمدی، حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت مدیریت استان را از اولویت‌های این دستگاه بیان و اضافه کرد: این حفاظت و حراست با تلاش و پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود.

منطقه حفاظت شده شیدا با وسعت ۲۳ هزار و ۸۳۲ هکتار در استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان قرار دارد که نزدیک‌ترین شهر همجوار آن، شهر بن در ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف

محکومیت متخلف تصرف اراضی ملی در بن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند گفت: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

او افزود: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان