Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - برخلاف بورس‌های آسیایی، شاخص‌ها در آمریکا و اروپا قرمزپوش شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شاخص‌های بورسی در معاملات روز جمعه، تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و مساله برگزیت قرار گرفتند. از سوی دیگر آمارهای گمرک ژاپن نشان می‌دهد که میزان صادرات این کشور در ماه گذشته به کمترین سطح خود در طول سه سال اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشریه وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع آگاه خود گزارش کرده است که احتمالا رسیدن به فاز نخست توافق تجاری بین چین و آمریکا به سال بعد کشیده خواهد شد. از سوی دیگر اما برخی مقامات چینی از تداوم تلاش‌ها برای حل‌وفصل اختلافات تجاری با آمریکا خبر داده اند.
جنگ تجاری بین آمریکا و چین که اکنون وارد یکمین سال خود می‌شود از ماه‌ها پیش به اصلی‌ترین عامل تعیین جهت شاخص‌های بورسی و بازارهای مالی در جهان تبدیل شده است. عملکرد بسیاری از اقتصادهای صادرات محور از جمله ژاپن، آلمان و حتی خود چین و آمریکا تحت تاثیر این عملکرد قرار گرفته است و برخی از نهادهای مهم جهانی نظیر صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نسبت پیامدهای سهمگین این جنگ بر روی اقتصاد جهانی هشدار داده‌اند.
گرگ مک کانا- کارشناس بازار در موسسه " مک کانا مکرو"- گفت: دیروز با شنیدن خبر احتمال کشیده شدن جنگ تجاری به سال‌آینده کاملا ناامید شدم اما به نظر می رسد طرف چینی هنوز دست از کار برنداشته است و در نتیجه همه ما باید کماکان امیدوار به پایان این جنگ تجاری باقی بمانیم.
در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با 0.2درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح 27هزار و 766.29 واحد بسته شد، شاخص "اس اند پی 500" با 0.16درصد کاهش تا سطح 3103.54واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش 0.24درصدی در سطح 8506.21واحدی بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با ریزش 0.33درصدی تا 7238.55واحد پایین رفت، شاخص "کک 40" بورس پاریس با ریزش 0.22درصدی در سطح 5888.21 واحد بسته شد و شاخص "دکس 30" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش 0.16درصدی و ایستادن در سطح 13هزار و 137.70واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس 35" 0.12درصد پایین رفت و به 9214.01 واحد رسید.
از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو ژاپن با افزایش 0.32درصدی تا سطح 23هزار و 112.87 واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش 0.19درصدی به 26هزار و 517.29 واحد رسید. در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با ریزش 0.97درصدی در سطح 3851.97 واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس 200" بورس سیدنی با 0.55درصد افزایش و ایستادن در سطح 6709.78واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.
در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.7درصد کاهش به 58.17 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش 0.64درصدی به ازای 63.56 دلار در هر بشکه مبادله شد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش 0.19درصدی به 1467.15دلار رسید. هر اونس نقره با افزایش 0.05درصدی به ازای 17.22دلار مبادله شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۷۸.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۰۹۹ میلیارد سهم بود که طی ۱۷۶,۷۷۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۳,۱۴۷.۱۷۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۶,۳۲۴,۶۸۰.۷۴۳ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 744678

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • شاخص بورس امروز ۲۸ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل بورس