Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@17:08:25 GMT

جدیدترین موضع گیری روسها درباره ابوبکر البغدادی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۷۴۷۹

جدیدترین موضع گیری روسها درباره ابوبکر البغدادی

معاون وزیر خارجه روسیه در امور مبارزه با تروریسم اعلام کرد: ارتش روسیه هیچ اطلاعات موثقی درباره قتل ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در عملیاتی که نیروهای ویژه آمریکا انجام دادند، ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «اولیگ سرمولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور مبارزه با تروریسم اعلام کرد: ارتش روسیه هیچ اطلاعات موثقی درباره قتل ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در عملیاتی که نیروهای ویژه آمریکا انجام دادند، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید پنتاگون: داعش از عملیات ترکیه در سوریه نفع می‌برد نقش عراق در قتل «ابوبکر البغدادی» چه بود؟

وی افزود: درباره آنچه از توان روسیه برای تایید قتل سرکرده داعش گفته می شود، وزارت دفاع روسیه در اینباره موضع گیری کرده است. نزد نظامیان ما که در میدان حضور دارند هیچ اطلاعاتی موثقی درباره ماهیت و نتایج عملیات مذکور درباره مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نیست.

شایان ذکر است که با وجود آنکه گروه تروریستی داعش مرگ «ابوبکر البغدادی» رهبر خود در جریان حمله آمریکا را تایید کرده است و واشنگتن نیز تبلیغات گسترده‌ای را برای خارق العاده نشان دادن اقدام خود در سوریه به راه انداخته است اما مقامات و صاحبنظران روس علاوه بر اینکه باور ندارند آمریکایی‌ها راست می‌گویند به این نکته اشاره دارند که اگر هم ادعای آمریکایی ها درست باشد باز هم به واقعیت موجود یعنی تداوم جنگ با داعش پایان نداده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین ابوبکر البغدادی روسیه ایالات متحده آمریکا گروه تروریستی داعش ارتش روسیه امریکا اسپوتنیک وزارت دفاع روسیه تروریسم واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا بدون فرش قرمز و حضور مقام‌های عالی رتبه وارد چین شد. رئیس کمیته حزب کمونیست در شانگ‌های و یکی از اعضای دفتر سیاسی، عالی رتبه‌ترین مقامی بود که از بلینکن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پکن در مورد مسائلی از جمله حمایت این کشور از روسیه و ظرفیت مازاد صنعتی، با تهدید تحریم‌های جدید آمریکا در جریان این سفر، وارد چین شده است.

بلینکن در سفر سه روزه خود ابتدا در شانگ‌های رفته و سپس در پکن توقف خواهد کرد تا با دانشجویان صحبت کند و در یک بازی بسکتبال شرکت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، بلینکن تلاش خواهد کرد تا مقامات چینی را متقاعد کند تجارتی را که به رغم محدودیت‌های غربی اعمال شده پس از حمله روسیه به اوکراین، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه را قادر به بازسازی کرده است، متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: همچنین ادعا‌های ارضی پکن در مورد تایوان و دریای چین جنوبی در دستور کار قرار دارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پکن را «بیگانه هراس» خواند و قول داد که تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند و تحقیقاتی را در مورد صنعت کشتی سازی این کشور آسیایی آغاز کرد.

قبل از دیدار بلینکن، رسانه‌های دولتی چین تناقض در تلاش برای تثبیت روابط و در عین حال تشدید رقابت تجاری را مطرح کردند.

گلوبال تایمز، نوشت: «چرا طرف آمریکایی یک دیدار عادی را به چیزی که به نظر می‌رسد یک اولتیماتوم است تبدیل می‌کند؟ در این تفسیر هشدار داده شده است: «اگر این مشکل حل نشود، مانند راه رفتن در شب با چشم بسته است و به راحتی منجر به اشتباه و حتی خطر می‌شود».

بلینکن تنها چند ساعت پس از تصویب یک بسته کمک اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان توسط سنا وارد چین شده است.

بلومبرگ می‌گوید هیأت ایالات متحده به دنبال این خواهد بود که سیاست‌های خود را به طور واضح به پکن ابلاغ کند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. سفر بلینکن همچنین همزمان با برگزاری مانور‌های نظامی آمریکا و فیلیپین در نزدیکی دریای جنوبی چین و تایوان است.

بعید است که مقامات ایالات متحده از این نشست‌ها با پیشرفت‌های مشخص یا قابل ارائه خارج شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها