Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@15:09:05 GMT

قیمت جهانی طلا به ۱۴۶۵ دلار و ۹ سنت رسید

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۷۸۸۱

قیمت جهانی طلا به ۱۴۶۵ دلار و ۹ سنت رسید

خبرگزاری میزان- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۹ سنت رسید. تاریخ انتشار: 12:40 - 01 آذر 1398 - کد خبر: ۵۶۹۹۰۹

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از رویترز، در حالی که تردید‌ها بر احتمال دستیابی آمریکا و چین به یک توافق تجاری محدود در سال جاری میلادی سایه افکنده است، قیمت طلا امروز اندکی تقویت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: انس جهانی گران شد

در حالی که امید‌ها به انعقاد توافق در امسال میلادی کمرنگ شده است، روزنامه وال استریت ژورنال در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از منابع مطلع نوشت، در ادامه تلاش‌ها برای انعقاد یک توافق محدود چین از مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا برای برگزار دور جدیدی از مذاکرات رو در رو در پکن دعوت کرده است.

نیکولاس فراپل، تحلیلگر بازار طلا در موسسه‌ای بی سی بولیون گفت: «در حال حاضر توافق تجاری بحث غالب در بازار است و بنابراین هر گونه خبری مثبت در مورد اختلاف تجاری امریکا و چین به وضوح تاثیری منفی بر قیمت طلا خواهد گذاشت و هرگونه تاخیر در حل اختلافات تجاری به نفع بازار طلا خواهد بود.»

فدرال رزرو آمریکا به منظور حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تاثیرات مخرب جنگ تجاری با چین، از ابتدای امسال تاکنون ۳ نوبت نرخ بهره را کاهش داده، اما فعلا این روند را متوقف ساخته است.

کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و سرمایه گذاران را به حضور در این بازار ترغیب می‌کند.

جنگ تعرفه‌ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شده تا بازار طلا که همواره به عنوان یک محل امن برای سرمایه گذاری در هنگام بروز وضعیت آشفته سیاسی و اقتصادی تلقی می‌شود رونق بگیرد و از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۴ درصد رشد کند. هم اکنون فلز زرد در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت سالانه از سال ۲۰۱۰ تاکنون قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طلا اخبار اقتصادی قیمت طلا اونس طلا بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟

امتداد - اتفاقات بازار سکه و دلار در ماه‌های اخیر بلااستثنا ریشه در تحولات بین المللی دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی موضوعی است که طی ماه‌های اخیر نگرانی‌هایی را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کرده است. علی رغم ثابت بودن متغیر‌های اقتصاد داخلی به نظر می‌رسد اتفاقات بازار سکه و دلار در ماه‌های اخیر بلااستثنا ریشه در تحولات بین المللی دارد.

ادامه دار شدن جنگ اوکراین سطح تنش‌های بین‌المللی را از مدت‌ها قبل در سطح بالایی نگه داشته بود، اما از مهرماه سال ۱۴۰۰ با وقوع عملیات طوفان‌الاقصی در فلسطین اشغالی که در ادامه با تنش‌های نظامی در دریای سرخ همراه شد، قیمت طلا را به سمت ارقام بالاتر از ۲۰۰۰ دلار سوق داد.

این اتفاقات و حوادث بعد از آن که اخیرا با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ کوبنده ایران ادامه یافت، تنش‌ها را وارد مرحله جدیدی کرد و در مجموع باعث شد ظرف کمتر از هفت ماه، اونس جهانی از حوالی ۱۸۲۰ دلار به رکورد بی‌سابقه ۲۴۴۸ دلار برسد که حاکی از افزایش ۶۲۸ دلاری طی این مدت است.

حتی حالا که تنش‌ها کمی کاهش یافته و اونس در حوالی ۲۳۵۰ دلار قرار دارد، با احتساب ارقام جدید، طلای جهانی طی ۷ ماه افزایش ۲۹.۵ درصدی را ثبت کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟