Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:58:00 GMT

ظرفيت توليد 30 هزارکارت سوخت در کشور

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۲۹۶

ظرفيت توليد 30 هزارکارت سوخت در کشور

خبرگزاری آریا- مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ظرفیت روزانه تولید کارت سوخت در کشور را 30 هزار فقره عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «شهرام رضایی» افزود: طبق معمول درخواست صدور کارت المثنی بصورت روزانه پنج هزار مورد بوده که شش برابر ورودی درخواست صدور کارت ظرفیت تولید در کشور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: بطورکلی از چند ماه قبل به کرار از مردم خواسته شده برای سوخت گیری خودروها از کارت سوخت شخصی خود استفاده و اگر کارت ندارند درخواست المثنی دهند.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: درخواست صدور کارت المثنی از سوی هموطنان پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در سطح کشور شدت گرفته به نحوی که روزانه 85 هزار درخواست در سامانه ثبت می شود.
وی افزود: این آمار و ارقام نشان می دهد باید ظرفیت تولید کارت سوخت را ارتقا داد تا بتوان روزی 50 هزار فقره کارت سوخت تولید و به دست مالکان وسائط نقلیه رساند هر چند زیرساخت ها به سادگی قابل افزایش نیست.
رضایی بیان داشت: فرآیند تولید کارت سوخت المثنی در شرایط عادی دو تا سه هفته است اما با این حجم درخواستی بدون شک فرآیند مزبور زمان بیشتری رابه خود اختصاص خواهد داد.
وی توضیح داد: سهمیه سوخت خودروهای شخصی به مدت شش ماه قابل ذخیره است.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند از ساعت آغاز اجرای طرح سهمیه بندی، سوخت آنان محفوظ و از این بابت نگران نباشند.
وی در ادامه افزود: طبق قانون هوای پاک موتورسیکلت های بالای 10 سال و خودرو های بالای 20 تا 25 سال فرسوده و اجازه تردد ندارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، رضایی با بیان اینکه قانون هوای پاک به وزارت نفت ابلاغ شده است، اظهارداشت: قانون مزبور اجازه صدور کار هوشمند سوخت را به این دسته از خودروها و موتورسیکلت ها نمی دهد.
وی یادآورشد: اگر اجازه دهند برای خودروها و موتورسیکلت های فرسوده کارت سوخت صادر شود وزارت نفت آمادگی دارد این کارت ها را به سرعت تولید و در اختیار مالکان قرار دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظرفیت سوخت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از ثبت هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید ملااسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور مجوزهای الکترونیکی در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، به مجوز الکترونیکی تبدیل شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند. بنابراین نیاز است دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از پنج دقیقه مجوزهای خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای خرداد ماه امسال ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، ممنوع بوده و با هوشمندشدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: 51 هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی از ابتدای سال 1401 تاکنون در این استان ثبت شده‌ است و تاکنون 24 هزار مجوز الکترونیکی در این مدت در استان صادر شده که بیشترین تعداد درخواست صدور مجوز ثبت شده در استان با هشت هزار و 100 مورد مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ملااسماعیلی عنوان کرد: چهار هزار و 600 مجوز به صورت ثبت محور و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها و برخط صادر شده‌است. سایر مجوزهای ثبت شده در مرحله انصراف بعد از صدور، انصراف قبل از صدور، تعلیق مجوز، در انتظار استعلام از دستگاه‌ها، در انتظار تأیید مدارک متقاضی، تکمیل مدارک توسط متقاضی و عدم صدور قرار دارند. 

وی بیان کرد: بر اساس اعلام مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار، شاخص پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز در استان مرکزی، در مقابل درخواست‌های صدور مجوز، 6.92 درصد و در میان استان‌های با وضعیت خوب (سبز) قرار دارد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دارندگان مجوزهای کاغذی و قدیمی می‌توانند با گوشی همراه خود و با ورود سه کد شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کد صنفی و کد پستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و بدون مراجعه حضوری به دستگاه‌های دولتی مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است