Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:29:39 GMT

مردم؛ مهمترين بازوي حمايتي مراجع نظارتي

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۲۹۹

مردم؛ مهمترين بازوي حمايتي مراجع نظارتي

خبرگزاری آریا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: مردم و گزارش های مردمی از مهمترین بازوهای حمایتی سازمان تعزیرات و سایر مراجع نظارتی در کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، «محمدعلی اسفنانی» افزود: سامانه 135 ساز مان تعزیرات حکومتی بصورت شبانه روزی در حال دریافت گزارشات و شکایات مردمی است.
وی همچنین اظهارداشت: گزارشات مردمی بلافاصله به بخش گشت های سیار تعزیرات حکومتی ارجاع و عوامل مربوطه در کمترین زمان ممکن در محل حاضر و موضوع را مورد بررسی قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اگر مسئله گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و نظایر این باشد ضمن رسیدگی تخلف همزمان از سوی قاضی تعزیرات حکم نیز صادر می شود.
وی افزود: گشت های سازمان تعزیرات حکومتی با دقت و نظارت بیشتر بر بازار و قیمت کالا ها با هرگونه گرانفروشی برخورد خواهند کرد.
اسفنانی در ادامه از مردم خواست تا هرگونه گرانفروشی و افزایش غیرقانونی قیمت ها را به سامانه 135 شکایات سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
وی اظهارداشت: شکایات واصله به سامانه 135 تعزیرات حکومتی را در کمترین زمان ممکن رسیدگی و با متخلفان برخورد خواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: نقش مردم فقط در گزارش تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی و دیگر مراجع نظارتی نیست بلکه یکی از مهمترین نقش های که مردم می تواند ایفا کنندنخرید کالاهای گران و مراجعه به مراکزی که کالارا با قیمت های مناسب تری عرضه می کنند.
وی افزود: این اقدام تمام راهکار نیست بلکه یک نوع کمکی در کنار سایر تلاش هایی که برای مدیریت و کنترل بازار از سوی سایر مراجع نظارتی و کنترلی در حال انجام است.
اسفنانی بیان داشت: جدا از سازمان تعزیرات حکومتی کارشناسان و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق های اصناف، اتحادیه های صنفی و غیره هریک به نوبه خود اوضاع بازار را رصد، پایش و کنترل می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی توضیح داد: ذهنیت مردم اینکه شاید اغلب فروشندگان، صنوف و کسبه گرانفروش و متخلف هستند درحالیکه اینطورنیست و حتی گزارشات و آمار ها نیز چنین چیزی را نمی گوید.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران یادآورشد: تعداد متخلفان به نسبت افراد با انصاف و قانون مدار در سطح بازار بسیار کم است از اینرو ضرورت دارد اشخاص اقلام و مایحتاج خود را از فروشندگان با اصناف و قانون مدار تهیه کنند نه از افراد گرانفروش چرا که از قدیم گفته اند «سزای گرانفروش نخریدن است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مردم بازو حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو در استان خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یدالله ملکی با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت‌طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌منظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

 ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی از جمله اهداف طرح نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد