Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@19:51:25 GMT

سازمان هواشناسی: آلودگی هوا در 7 استان کشور

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۳۱۳

سازمان هواشناسی: آلودگی هوا در 7 استان کشور

سازمان هواشناسی کشور در مورد غلظت آلودگی هوا در هفت استان کشور طی هفته پیش‌رو (روزهای یکشنبه تا سه شنبه آینده) هشدار داد.

براساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، از روز یکشنبه سوم تا سه شنبه پنجم آذر، غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان های تهران، کرج، قزوین، اراک، تبریز، ارومیه و اصفهان افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای گروه های حساس خواهد بود. سازمان هواشناسی کشور تردد و توقف به ویژه برای کودکان، افراد مسن، بیماران تنفسی و قلبی را توصیه نکرده است. وضعیت آلودگی هوا تا سه شنبه ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلودگی هوا هواشناسی آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ یارش شدید در جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور بالاترین سطح هشدار نسبت به بارش شدید باران در پنج استان جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی ودریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف توصیه کرد.

به‌ گزارش ایسنا هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فیلم/سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان | در روزهای پایانی هفته به این استان ها سفر نکنید
  • آغاز باد و باران در برخی استان‌ها از سه شنبه
  • هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ یارش شدید در جنوب کشور
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق