Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:28:07 GMT

ناوگان مسافربری به سامانه پیمایش مجهز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۴۲۴

ناوگان مسافربری به سامانه پیمایش مجهز می‌شوند

ایسنا/اردبیل مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ناوگان مسافربری استان اردبیل همچون ناوگان حمل و نقل به سامانه پیمایش مجهز می‌شود تا براساس عملکرد بنزین سهمیه‌ای به آنها اختصاص یابد.

 علی رحمتی در جلسه ستاد تنظیم بازار در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل یک هزار و 200 دستگاه ناوگان مسافربری وجود دارد که 561 دستگاه سواری، 180 دستگاه مینی‌بوس و 480 دستگاه اتوبوس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به استقرار 17 شرکت حمل و نقل مسافری در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: 250 دستگاه ناوگان سواری استان تک گانه و مابقی تبدیل به دوگانه سوز شده‌اند که از طریق پنج شرکت فعال در اردبیل، سه شرکت در خلخال، سه شرکت در مشگین‌شهر، سه شرکت در پارس‌آباد، سه شرکت در گرمی و دو شرکت نیز در بیله‌سوار به مردم ارائه خدمات می‌کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در یک هفته اخیر و با افزایش قیمت بنزین جلساتی را با انجمن‌های صنفی و نمایندگان خودروهای مسافربری داشتیم و تمام جوانب امر را مورد بررسی قرار دادیم تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شده و ممنوعیت افزایش قیمت کرایه‌ها را اعمال کنیم.
رحمتی به سهمیه 750 لیتری ناوگان عمومی تک گانه و 450 لیتری دوگانه سوز اشاره کرد و گفت: این سهمیه دو ماهه اعمال خواهد شد تا ایرادات و اشکالات رفع و در این مدت سعی بر این خواهد بود تا ناوگان مسافربری نیز همچون باری به سامانه پیمایش مجهز شود.
وی در مورد شناسایی ناوگان شخصی فعال در مناطق روستایی و اختصاص سهمیه سوخت برای صاحبان این خودروها خبر داد و اضافه کرد: هرچند سازمان راهداری هرگونه حمل و نقل مسافر توسط خودروهی شخصی را ممنوع کرده اما در مناطق روستایی همچون مسیر اردبیل – هیر، اردبیل – ثمرین راه حلی جز فعالیت این خودورها نداریم که قرار است سهمیه ویژه برای این خودورها اختصاص یابد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: افزایش قیمت کرایه بر مبنای بالا رفتن نرخ سوخت بین پنج تا 10 درصد خواهد بود که ما در همه مسیرها براساس کیلومتر میزان مصرف سوخت را با احتساب مابه‌التفاوت قیمت بنزین در چند روز اخیر محاسبه کرده و به صورت دقیق به مسئولان امر اعلام کردیم.
رحمتی بیان کرد: ناوگان سواری و اتوبوس ما عمر 10 ساله دارند اما عمر متوسط ناوگان مینی بوس ما 28 سال است که با توجه به افزایش تقاضا برای نصب مخزن و دوگانه‌سوز کردن خودروها از طریق مراکز معاینه فنی این امر مورد توجه جدی است.
وی گفت: هرچند در حال حاضر در برابر افزایش کرایه‌ها مقاومت می‌کنیم اما در آینده اعمال نرخ جدید اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و ظرف روزهای آینده ما پیشنهادات خودمان را در ارتباط با ساماندهی ناوگان عمومی و تامین سهمیه بنزین آنها ارائه خواهیم کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ناوگان مسافربري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سامانه روستا بازار در اردبیل رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل عصر چهارشنبه در مراسم راه‌اندازی این سامانه، اظهار داشت: بخش عظیمی از تولیدات استان مربوط به روستاییان و عشایر است که با راه‌اندازی این سامانه تلاش شده تا فروش و عرضه محصولات کشاورزان در حوزه‌های مختلف رونق بیشتری بگیرد.

شاهپور آذروند تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شده و 80 نوع صنایع دستی توسط کشاورزان و عشایر عرضه می‌شود که در قالب سامانه روستا بازار امکان ارائه و عرضه آنها به شکل مطلوب فراهم است.

وی گفت: عمده روستاییان و عشایر در بازاریابی و فروش محصول با مشکلاتی روبه‌رو هستند که با بهره‌گیری از ظرفیت روستا بازار و سامانه الکترونیکی تلاش بر این است تا فروش محصولات شکل روان‌تری به خود گرفته و امکان عرضه متنوع محصولات و فروش آنها به صورت آنلاین فراهم آید.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که امکان خرید و فروش آسان محصولات بدون واسطه فراهم آمده و روستاییان و عشایر توانمند می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

آذروند در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 850 روستا و مناطق عشایری در استان با متصل شدن به این سامانه می‌توانند خدمات رایگانی را به روستاییان و عشایر ارائه کنند تا آنها محصولات تولید شده خود را اعم از زراعی، باغی، دامی، صنایع دستی و سایر محصولات هنری و فرهنگی به هموطنان عرضه کنند.

وی به برگزاری یازدهمین جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی در بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: فردا و پس فردا این جشنواره بین‌المللی با حضور 10 استان عشایرنشین کشور و سه کشور خارجی برگزار می‌شود تا برای دومین سال شاهد میزبانی بیله‌سوار از جشنواره عشایر کشورهای مختلف باشیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اضافه کرد: در این جشنواره سعی شده تا توانمندی‌های عشایر به ویژه تولیدات، آداب و رسوم، سایر ظرفیت‌های عشایر شاهسون و سایر عشایر ساکن در کشورمان و کشورهای همسایه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و امکان عرضه محصولات متنوع نیز فراهم آید.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض