Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:33:49 GMT

مردم بروجرد در وقایع اخیر عاقلانه رفتار کردند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۴۵۸

مردم بروجرد در وقایع اخیر عاقلانه رفتار کردند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد گفت: افزایش سه برابری قیمت بنزین بصورت ناگهانی و یک دفعه، کار حساب شده و صحیحی نبود وباید بندریج انجام می شد تا فشار زیادی بر مردم وارد نشود.

وی گفت: اشکال بارز دیگری که بر طرح افزایش قیمت بنزین وارد شد این است که این افزایش قیمت و نحوه اجرای باید از مدت ها قبل برای مردم فضا سازی می شد و برای آنها توضیح وتشریح می شد که قرار است این طرح اجرا شود نه اینکه به یکباره مردم در جایگاه های عرضه بنزین با افزایش قیمت سه برابری مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه قیمت بنزین در بسیاری از کشورها چندین برابر قیمت بنزین در ایران است گفت: قیمت یک لیتر بنزین در عراق هفت هزار تومان، ترکیه 14 هزار تومان، قطر پنج هزار و 400 تومان، پاکستان هشت هزار تومان، افغانستان هفت هزار و 200 تومان و در ایران تازه به سه هزار تومان رسیده است با قبول اینکه درامد این کشورها بیشتر از ماست ولی طرح افزایش قیمت بنزین باید به تدریج صورت می گرفت.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین باید از چندین سال قبل انجام می شد، طبیعی است که در این شرایط به مردم فشار می آید و اعتراض حق آنهاست اما عده ای از این شرایط سواستفاده کردند و لابه لای اعتراض مردمی به اغتشاش و آشوبگری پرداختند.

امام جمعه بروجرد گفت: یکی دیگر از اشکالات وارده به این طرح ، این است که سهمیه 60 لیتری برای یک خودور در یک ماه واقعا کم است و نکته دیگر اینکه خودورهای فرسوده و بالای 15 سال باید فکری به حال آنها می شد؛ خودروها میلیاردی چه نیازی به کارت سوخت دارند این حق فقرا است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه آنچه بعنوان کمک معیشتی و یارانه به مردم داده می شود نمی تواند کارساز باشد گفت: باید برنامه ریزی هایی می شد تا وام هایی بصورت قرض الحسنه در راستای اشتغال و تولید و ثروت در اختیار مردم داده می شد زیرا این مبلغ نمی تواند دردی را درمان کند.

وی  با محکوم کردن بیانیه حمایت از اشرار گفت: زمانیکه پاسدار جوان، افسر نیروی انتظامی توسط این اشرار کشته شدند و اموال عمومی تخریب شد و منابع و ثروت  مردم مورد حمله آنها قرار گرفت آیا باید سکوت کرد؟! آیا باید برای آنها صلوات فرستاد؟!

وی گفت: وقتی اشرار به هستی ما حمله می کنند با هیچ منطقی نمی توان و نباید از آنها حمایت کرد.

حجت الاسلام حسینی با تقدیر از درایت مردم بروجرد که با فهم بالای خود وارد اغتشاش نشدند گفت: این نشانه رفتار عاقلانه مردم است که در عین حال که اعتراض هم داشته باشند ولی عاقلانه رفتار کردند همچنین  از مسئولین تشکر می شود که اجازه فعالیت به اشرار در بروجرد داده نشد.

وی گفت: از مسئولین می خواهم مبارزه با گرانی ها تداوم داشته باشد و به این چند روز اکتفا نشود و از دولت نیز می خواهیم که مبارزه با فساد مالی و گرانی ها به جد ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها بروجرد نماز جمعه لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد نماز جمعه لرستان بروجرد نماز جمعه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، تصمیم گرفته است در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد در پی تماس های مکرر از سوی رسانه های فرانسوی که علاقمند بوده اند در باره موضع سفارت در خصوص پرنده قضایی باز شده علیه فردی که در تاریخ جمعه ۱۹ آوریل ۱۴۰۳، با به تن کردن یک جلیقه انفجاری غیر واقعی، به یکباره وارد بخش کنسولی سفارت ایران شده و برای چند ساعت باعث بوجود آمدن فضایی از ارعاب شد و با توجه به سن نامبرده و شکنندگی وضعیت روحی روانی و جسمانی وی و با توجه به این که وی عامل آتش زدن بخش کنسولی سفارت در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بوده است، سفارت بر این اعتقاد است که این فرد ایرانی الاصل، به رغم اقدام جنایی اش، شخصا قربانی فضای ایران هراسی بوجود آمده و ترویج شده از سوی افراد، گروه ها و لابی های ضد ایرانی است و در نتیجه ، منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، سفارت تصمیم گرفته است در این پرونده در دست بررسی ، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

سفارت امیدوار است این تصمیم - که نشان میدهد نمایندگی های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان، قبل از هر چیز، و صرف نظر از باورهای ایرانیان، به عنوان " کانون " های واقعی خانوادگی برای همه ایرانیان، می باشد- به این فرد اجازه خواهد داد خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟