Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: مرحله مقدماتی کشوری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه با ۳۵۷ متسابق در قالب ۴۲۸ نفر رشته برگزار شد و ۷۰ نفر به مرحله مقدمات کشوری راه یافتند. تاریخ انتشار: 13:58 - 01 آذر 1398 - کد خبر: ۵۶۹۹۳۳

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: مرحله مقدماتی کشوری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه با ۳۵۷ متسابق در قالب ۴۲۸ نفر رشته برگزار شد و ۷۰ نفر به مرحله مقدمات کشوری راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا عرشیان بیان داشت: مسابقات این مرحله شامل رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان (برادران)، مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی و خانواده آنان بوده است.

وی افزود: این مسابقات در سه رشته و در دو گروه خواهران و برادران، زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این دوره از متسابقین در رشته ها‌ی حفظ، قرائت، ترتیل، اذان (برادران)، باهم به رقابت پرداختند، اظهار داشت: نتایج آن پس از بررسی هیئت داوران، از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اعلام می‌شود.

عرشیان قران را کتاب انسات ساز و هدیه خدا به مردم ذکر کرد و گفت: قران نقشه راه بشریت به سوی تعالی و سعادت و خوشبختی است که باید از آن استفاده شود و در رکن رکن زندگی بشر، رسوخ نماید.

وی خاطرنشان کرد: قرآن دارای پیام حیات بخش برای انسان است و برگزاری این مسابقات و حضور کارکنان در آن موجبات ترویج فرهنگ قرآنی و انس هرچه بیشتر کارکنان و خانواده‌های آنان با این کتاب آسمانی خواهد شد

وی افزود: انس و مجالست با قرآن و پیروی از این مصحف تنها عامل رهایی بخش انسان از لغزش و خطا و وحدت آفرین برای جامعه و تعالی بخش برای مردم است.

بیشتر بخوانید: مرحله مقدماتی کشوری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه در کردستان برگزار شد

شایان ذکر است مسابقات قران استان یزد در رشته‌های کتبی درک مفاهیم و حفظ موضوعی به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار و پاسخنامه‌ها جهت تصحیح به صورت متمرکز به تهران ارسال گردید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان یزد قوه قضاییه مسابقات قرآنی دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار تیم‌های میکس تفنگ در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی

تیم‌های میکس تفنگ ایران در مسابقات جهانی تیراندازی و سهمیه المپیک برزیل در رده‌های پنجم و چهاردهم قرار گرفتند. 

به گزارش ایسنا، در سومین روز از مسابقات جهانی تیراندازی که آخرین مرحله مسابقات توزیع سهمیه المپیک پاریس نیز می‌باشد نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی ماده میکس تیمی تفنگ در خط آتش ایستادند.

تیم یک ایران با ترکیب نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام با امتیاز ۶۲۹.۹ در رده پنجم ایستاد و با ۰.۶ اختلاف نسبت به تیم چهارم از صعود به دیدار رده‌بندی بازماند. همچنین تیم ۲ ایران با ترکیب شرمینه چهل‌امیرانی و هادی غرباقی با امتیاز ۶۲۷ در رده چهاردهم قرار گرفت و هر دو تیم از رسیدن به فینال بازماندند.

تیم‌های فرانسه و نروژ به دیدار فینال و تیم‌های اسپانیا و سوئد به دیدار رده‌بندی راه یافتند. در ماده میکس تیمی سهمیه المپیک توزیع نمی‌شود.

فردا در ادامه مسابقات مرحله مقدماتی تفنگ مردان و زنان انجام خواهد شد. 

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور در برزیل برگزار می‌شود. در این مسابقات در هر ماده دو سهمیه توزیع می‌شود. 

ایران در این مسابقات ۱۵ نماینده دارد و نمایندگان ایران در تپانچه بادی مردان و زنان از رسیدن به فینال بازماندند. 

همچنین تیم‌های میکس بادی تفنگ و تپانچه نیز از رسیدن به فینال بازماندند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • برنامه روز چهارم مسابقات/ ۹ تیرانداز در خط آتش
  • پایان کار تیم‌های میکس تفنگ در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان