Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان می‌گوید که براساس نتایج تحقیقات میدانی و پژوهشی صورت گرفته درسطح کشور، 53 درصد خانواده‌ها از جمله در این استان نسبت به انواع مواد مخدر صنعتی هیچگونه آگاهی ندارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمودرضا روحانی‌فر روز چهارشنبه در مراسم افتتاح متمرکز طرح یاریگران زندگی درمدارس گلستان که به صورت نمادین در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت که بسیاری از خانواده‌ها پس از گذشت چند سال از ابتلای فرزندشان به مواد مخدر صنعتی، تازه متوجه اعتیاد وی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مقوله آموزش و فرهنگ سازی نسبت به آشنایی با انواع مواد مخدر بویژه نوع صنعتی و راهکارهای پیشگیری از این هیولای مرگ در بین گروه‌های مختلف جامعه، خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، اضافه کرد که اجرای طرح ملی یاریگران زندگی در مدارس نیز با همین هدف آغاز شده است.
روحانی‌فر با رد این باور غلط در بین برخی افراد جامعه که موادمخدر صنعتی اعتیاد آور نیست، تصریح کرد: بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، موادمخدر صنعتی هفت برابر موادمخدر سنتی تاثیر مخرب دارد که بایستی خانواده‌ها و نسل آینده را نسبت به این موضوع آگاه کرد.
وی ادامه داد که پاک شدن از اثرات مخرب مواد مخدر صنعتی بسیار سخت و تقریبا نشدنی است و خانواده‌ها بایستی نسبت به این موضوع توجه و حساسیت داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان همچنین با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در راس آن موادمخدر از اولویت‌های نظام و دولت است، گفت که موادمخدر ام‌الفساد است و بسیاری از جرایم از جمله خودکشی، طلاق، فقر، فرزند و همسرآزاری و سرقت ناشی از آن است.
روحانی‌فر افزود: هم اکنون 70 درصد زندانیان استان گلستان به نحوی از انحا در ارتباط با موادمخدر در زندان به سر می‌برند که نشان از گستردگی و فراوانی پیامدهای این آسیب اجتماعی است.
به گزارش ایرنا، طرح ملی یاریگران زندگی باهدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از امروز در 471 مدرسه استان گلستان با مشارکت 101 هزار نفر از دانش آموزان آغاز شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خانواده ایرانی موادمخدر صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!