Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:59:46 GMT

گالری‌گردی معاون امور هنری وزیر فرهنگ

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۵۳۰

گالری‌گردی معاون امور هنری وزیر فرهنگ

سیدمجتبی حسینی و هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه از نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران در بوستان نوروز، همچنین از نمایشگاه خط‌نگاره‌های ابراهیم حقیقی در آرت سنتر بازدید کردند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدید از نمایشگاه‌های تجسمی، از نمایشگاه سی و سه ثانیه در بهشت محسن دایی‌نبی در گالری جاوید و نمایشگاه می‌دانی، نمی‌دانی کوروش قاضی‌مراد در گالری سهراب دیدن کرد و با هنرمندانِ حاضر در گالری به گفت و گو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهمین دوره از سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی

نهمین دوره از سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی  با اهداف ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی هنری و فرصت تبادل دانش و تجربه مجسمه سازی،گسترش و ارتقای آگاهی عمومی در عرصه مجسمه سازی بین المللی، احیای میراث تاریخی ایران در زمینه حجاری و سنگ تراشی، فراهم آوردن شرایط آفرینش اثر هنری توسط هنرمندان ایرانی و خارجی، گسترش فضای حمایتی برای هنرمندان مجسمه ساز و هنر مجسمه سازی شهری و بروز توانمندی های بالقوه مجسمه سازی در آموزش و تکاپوی اجتماعی فراخوان داد. این رویداد بزرگ هنری و بین المللی ۱۱ آبان در اراضی عباس‌آباد افتتاح شد.

تمام ضوابط و شرایط این دوره از سمپوزیوم در فراخوان نهم به صورت ملی و بین‌المللی منتشر و اطلاع رسانی شده و در پایان مهلت اعلام شده نیز با نظر هیئت داوران در بخش بین‌المللی از بین ۱۷۸ شرکت‌کننده که از ۵۸ کشور بودند، ۱۰ هنرمند مجسمه ساز انتخاب کردند. در بخش ملی نیز از بین ۹۶ هنرمند ایرانی ۵ اثر برای اجرا در سمپوزیوم انتخاب شدند. در این دوره نیز موضوع خاصی برای شرکت در سمپوزیوم مد نظر نبود، بنابراین تنوع خاصی را در نوع نگاه هنرمندان شاهد هستیم ضمن اینکه متریال کار نیز نظیر گذشته سنگ تراورتن است.

مهلت ارسال آثار به بخش دانشجویی سمپوزیوم تا ۱۶ مهرماه سال جاری تمدید شد و پس از پایان زمان اعلام شده، از بین آثار ارسالی حدود ۱۰ اثر از دانشجویان رشته مجسمه سازی برای اجرا در سمپوزیوم انتخاب شدند. در این دوره هنرمندانی از فرانسه، اسلوونی، تایوان، بلغارستان، چین، آرژانتین، بلاروس، هند، بولیوی و پرو حضور دارند. بخش کارگاهی نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران به مدت ۲۳ روز از۱۱ آبان تا ۴ آذر در منطقه گردشگری عباس آباد واقع در بلوار آرژانتین، جنب خیابان نلسون ماندلا و در مجاورت بوستان نوروز برگزار و همچنین ۵ آذر مراسم پایانی این رویداد با اعلام برگزیدگان و تقدیر از آنان برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی‌خط ابراهیم حقیقی

نمایشگاه نقاشی‌خط ابراهیم حقیقی تا ۲۹ آبان در آرت‌سنتر باغ برپاست. در گرافیک ایران هنرمندان محدودی بوده‌اند که دانش گرافیک و زیربنای اصول زیباشناسی آن را با هنرهای تجسمی پیوند زده و از مرزهای این هنر گذر کرده باشند. ابراهیم حقیقی از هنرمندانی است که به واسطه معرفت و دانش عمیق‌اش از هنرهای تجسمی و آزمودن خلاقۀ دستاوردهای بصری و احاطه و اشرافش بر «تصویر» این کار را امکان‌پذیر کرده است. این بار ابراهیم حقیقی در نمایش خط‌نگاره‌هایش آثاری لطیف تر و ملایم‌تر از کارهای یک دهه اخیرش را به نمایش گذاشته است: آن غوغای درونی و شورانگیزی خط، جایش را به لطافت رنگ و رازآمیزی خوشنویسی داده است.

در مجموعه اخیر که نمایش دستاوردهای هنرمند در هفتادسالگی است، گذر خاطرات و مخاطرات با همۀ تلخ و شیرین‌اش، پیش روی مخاطب است: تیله ها، عکس‌های کودکی هنرمند، تصویر مادر هنرمند و عکس‌هایی از آلبوم‌های خانوادگی و نمایش کلمات و جملاتی همچون «یاد باد آن روزگاران»، «به کجای این شب تیره»، «ابرهای همه‌عالم شب و روز….»، «من دلم سخت گرفته است...»، «وقتی که من بچه بودم...» تاکیدی بر این خاطرات پراکنده است. کارهای اخیر ابراهیم حقیقی در اینجا، بیشتر نقاشی هستند تا «نقاشی- خط» (و یا به قول او خط‌نگاره). زبان نقاشی های اخیر بی‌واسطه‌تر از گذشته‌اند و محملی برای القای احساس‌های متفاوت هنرمند شده‌اند. ایجاز در استفاده از عناصر بصری، ترکیب نوشته‌ها با رنگ و میل به ناخوانایی، انتزاع خوشنویسی و غلبه هیجانات رنگ بر مفهوم ادبیِ خط، تفکر هنرمند و تاکید او را بر ایده اصلی کارها یعنی «نمایش خاطره» نشان می‌دهد.

علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن خوشنویسان مراجعه کنند.

برچسب‌ها سید مجتبی حسینی نمایشگاه هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گالری گردی ابراهیم حقیقی هادی مظفری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید مجتبی حسینی نمایشگاه هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گالری گردی ابراهیم حقیقی سید مجتبی حسینی نمایشگاه هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گالری گردی ابراهیم حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه