Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در هفت ماهه امسال ۱۲ نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشت. تاریخ انتشار: 13:59 - 01 آذر 1398 - کد خبر: ۵۶۹۶۴۳ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی عباسی در تشریح آمار هفت ماهه سال جاری در پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در هفت ماهه امسال ۱۰ مرد و ما بقی زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر اساس این گزارش بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شهرستان ساری، کلاردشت و نور هر کدام با ۳ مورد بیشترین و شهرستان‌های محمود آباد با ۲ مورد و بابلسر با یک مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی اظهار کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان مازندران، فروردین با ۵ مورد بیشترین ماه و اردیبهشت و خرداد هر کدام با ۳ و مهر ماه با یک فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گازمونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گازمونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

وی اضافه کرد: گفتنی است در سال گذشته (۹۷) تعداد ۴۱ نفر (۳۲ مرد و ما بقی زن) در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.   بیشتر بخوانید: ۳۹۷ نفر در هفت ماهه امسال بر اثر تصادفات رانندگی در مازندران جان باختند
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پزشکی قانونی استان مازندران پزشکی قانونی استان مازندران مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گازگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران