Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@21:18:02 GMT

آشوبگران از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۵۷۲

آشوبگران از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند

ایسنا/اصفهان امروز همزمان با سراسر کشور، نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهرستان های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه یک صدا اعمال تخریبی اعتشاشگران را محکوم و بر حمایت از قشر ضعیف جامعه تاکید کردند.

به گزارش  ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه نطنز، اظهار کرد: آشوبگران یا همان داعشی های وطنی از اعتراضات به حق و مسالمت آمیز مردم سو استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتراض به مشکلات و رفع آنها و یا توجیه مردم توسط مسئولان حق مشروع هر ملتی است و ملت ما هم خواهان همین حرف بود، ولی عده ای اوباش از این فرصت سو استفاده کردند.

امام جمعه نطنز گفت: وقتی بنزین گران شود همه چیز به تبع آن گران خواهد شد که مردم هم نگران همین موضوع هستند، اما نکته مهم این است که این تصمیم دولت است و باید به ان احترام گذاشت.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده ایران یعنی استکبار، اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی منطقه قصد داشتند تا اعتراضات مسالمت آمیز را به یک فتنه تبدیل کنند و نا امنی را در ایران رواج دهند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: ایران هسته مقاومت و عراق و لبنان هم بال های آن هستند که دشمنان ابتدا بال های مقاومت را هدف قرار دادند و هدف بعدی هسته مقاومت یعنی ایران بود.

وی گفت: اما با بصیرت ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری این فتنه هم خنثی شد و ایران اسلامی مثل همیشه در اوج اقتدار خواهد بود.

بسیجی برای خدا وارد عرصه می شود

همچنین امام جمعه خمینی شهر در خطبه های این شهر، گفت: بسیجی شدن یک آرمان قرآنی است و خداوند در آیات زیادی دستور به تشکیل بسیج داده است. ۵ آذر امام راحل(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد. بسیج یک دستور قرآنی است و آیات زیادی دستور به تشکیل بسیج داده است.

حجت الاسلام سید محمد موسوی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید بسیج شوند گفت: بسیجی شدن یک آرمان قرآنی است. امام راحل می فرمایند "اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان از آن دور خواهد شد."

وی تفکر بسیجی را نجات بخش کشور دانست و گفت: اولین شاخصه بسیج، اخلاص است. بسیجی برای خدا وارد عرصه شده است. شاخصه دوم حضور در میادین سخت و هر جایی که نظام اسلامی نیاز به کمک دارد، است.

امام جمعه خمینی شهر به دوران های مختلف کشور و حضور بسیجیان اشاره کرد و افزود: همین بسیجیان بودند که بساط فتنه را بر چیدند. بسیجی یعنی کسی که برای خدا قدم بر می دارد. شهادت طلبی، بصیرت و ولایت مداری از شاخصه های دیگر بسیجی است.

وی به نشست با وزیر بهداشت و درمان در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: این هفته مطالبات مردم در مورد تجهیزات بیمارستان ها، نظام ارجاع و تعمیر و ساخت خانه های بهداشت شهرستان را با حضور نماینده خدمت وزیر اعلام کردیم. اگر به این شهرستان توجه شود نظام سلامت آن ارتقا می یابد. 

موسوی در مورد آشوب های اخیر نیز گفت: تحرکات مشکوکی در ۱۰ استان دیده شد. بعدا دیدیم که تجمعات سازمان یافته ای که مجهز به سلاح گرم و سرد هست وارد اعتراضات مردمی شد و متاسفانه ۲هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شد. آشوبگران در صدد حمله به عسلویه بودند و بنادر و فروشگاهها و ... را می خواستند تخریب کنند. هدف آنها این بود که نظام اسلامی تسلیم دشمن شود.  اما به هدفشان نرسیدند چون مردم ما با بصیرت، مجالی به آشوبگران ندادند. 

دولت قیمت ها را رصد و کنترل کند

همچنین امام جمعه چادگان گفت: شخصا رییس دولت جلسه بگذارد و فرصت را بر سو استفاده گران در قیمت کالاها ببندد.

حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی، افزود: بسیجی باید مشخصه های یک فرد انقلابی را داشته باشد و در هر شرایطی بصیر باشد.

وی خطاب به مردم در خصوص گرانی بنزین و اتفاقات اخیر افزود: اکثرا انتظار داشتند رهبری این تصمیم را خنثی یا ابطال کنند اما در عمل شاهد چیز دیگری شدند.

امام جمعه چادگان  گفت:پس از سخنان رهبری معظم خط مردم از فتنه گران جدا شد و در دفاع از نظام و ولی فقیه هوشمندانه عمل کردند.

بنی جمالی مصرف بنزین و تصمیم اخیر را داری دو بعد داخلی و شکل اجرا دانست و خاطرنشان کرد: اینکه در کشور ما مصرف سوخت بسیار بالا هست شکی در آن نیست، اما در اجرا باید به گونه ای عمل شود که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود.

وی خطاب به دولتمران گفت:هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده کپسول های CNG کمیاب شده است و این وظیفه دولت است که  زیرساخت های سوخت جایگزین را برای مردم ایجاد کند.

پس از نماز جمعه، مردم چادگان به همراه مسئولان به برگزاری راهپیمایی برائت خود را از اغتشاش گران و آشوبگران به نمایش گذاشتند و شعار وحدت و یکدلی سر دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: حمله ایران به رژیم صهیونیستی باعث رسواسازی آنها شد و آنها را به هم ریخت.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل تاکنون خود را ابرقدرت و قهرمان منطقه می‌دانست و سابقه ندارد کشوری به آن موشک بزند؛ برای اولین بار کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را موشک باران کرد و باعث رسوایی او و همپیمانانش شد.

مولوی ساداتی افزود: این کار هم باعث خوشحالی مسلمانان دنیا و هم باعث خوشحالی غیر مسلمانان و آزادیخواهان جهان شد؛ در خبرها و سایت ها این امر کاملا مشهود بود.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: انتقام ایران از اسرائیل با شکوه و کوبنده بود و باعث خوشحالی دل مردم جنگ زده غزه و تقویت روحیه آنان شد.

وی ابراز داشت: امیدواریم این اقدام درس عبرتی باشد برای جنایتکاران و آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند؛ مدافع واقعی حقوق بشر جمهوری اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: قدرت سپاه پاسداران قدرت اسلام و یک قدرت ایمانی و الهی است که خداوند متعال به آنها داده است؛ امیدواریم این حمله آغازی برای زوال و نابودی این رژیم ظالم و دشمن انسانیت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود