Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@16:20:17 GMT

علم الهدی: بازداشت 400 نفر در ناآرامی های مشهد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۷۲۶

علم الهدی: بازداشت 400 نفر در ناآرامی های مشهد

امام جمعه مشهد گفت: حضور مردم در صحنه همواره توطئه دشمنان نظام را خنثی و آنان را مستاصل کرده‌ است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: آنچه دشمن را در همه فتنه‌ها مستاصل کرده، مردمی بودن نظام و حضور مردم به عنوان نیروهای بسیجی در صحنه است.

وی اظهار داشت: هرگاه جریان استکبار موازنه قدرت برای رویارویی با ایران را داشته در این موازنه دچار مشکل شده‌ است، شاید از نظر فناوری نظامی و تسلیحات توانسته در این موازنه قدرت برنامه‌ریزی داشته باشد اما از نظر نیروی انسانی و حضور مردمی ناامید بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسئولان نیز باید توجه داشته باشند حساب این کشور با همه کشورها فرق می‌کند، مردم جلوتر از تمام قدرت‌ها و مسئولان در عرصه‌های نظام حضور دارند و هر جا مردم حضور داشته مشکلات و بحران‌ها حل شده است.

آیت‌الله علم الهدی افزود: در برخی برنامه‌ها که مردم را نادیده می‌گیریم دچار مشکل می‌شویم، برخی فکر می‌کنند می‌توانند یک طرح را در کشور با نادیده‌ گرفتن مردم اجرا کنند.

وی با اشاره به اصلاح نرخ سوخت اظهار داشت: در سال ۸۹ نیز این تجربه را داشتیم، بنا به اقتضاعات اقتصادی نرخ بنزین سهمیه‌ای چهار برابر و بنزین آزاد هفت برابر افزایش یافت ولی از ابتدا مساله با مردم در میان گذاشته‌ شد و مردم در صحنه بودند لذا موضوع را مدیریت و اجر کردند ولی در تدبیر اخیر به دلیل غافلگیری مردم با اعتراضاتی روبرو شدیم.

وی گفت: حامل‌های انرژی متعلق به همه مردم است نه عده‌ خاص و عدالت نیست عده‌ای مستضعف زیر برف و باران منتظر اتوبوس باشند و عده‌ای دیگر هر لیتر بنزین را به قیمت نیم لیتر آب در خودروهای خارجی خود ریخته و از جلو مستضعفان عبور کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: از این رو در برنامه ششم توسعه مقرر شد دولت هر سال با افزایش تورم، یارانه را نیز افزایش دهد و منابع یارانه را از قیمت حامل های انرژی تامین کند.

وی اظهار داشت: چهار سال اینکار انجام نشد و دچار مشکل شدیم به طوریکه مصرف بنزین در روز به ۱۰۰ لیتر می‌رسید، تولید بنزین پاسخگو نبود و باید با پول مردم بنزین وارد می‌شد لذا دولت برنامه ریزی کرد و رهبر معظم انقلاب نیز از این طرح حمایت کردند.

وی گفت: مردم ایران بصیر و رشید هستند، لذا مسایل باید به مردم گفته شود، کشور ما مردمی است و مردم را باید به صحنه آورد تا با ابلاغ نیمه شب غافلگیر نشوند، مسئولان مردمی بودن نظام را فراموش نکنند چرا که به واسطه حضور مردمی در ۴۰ سال گذشته دشمن جرات نزدیک شدن به ما را نداشته‌ است.

آیت الله علم الهدی افزود: نباید برنامه ای اجرا شود که مردم دچار شوک شوند و دشمن نیز سوء استفاده کند ، در شرایط فعلی آمریکا در لبنان و عراق در حال توطئه است و لبنان و عراق را برای ما بر هم می‌ریزد لذا نباید زمینه فراهم شود که دشمن پیاده نظام خود را به داخل خیابان‌ها بیاورد.

وی اظهار داشت: در جریان اصلاح نرخ سوخت مردم مستضعف در حاشیه شهرها خواستند اعتراض کنند اما دشمن بر این موج سوار شد، بیمارستان آتش زدند و جنایات غیرقابل توجیه توسط پیاده نظام‌ دشمن رقم خورد.
وی گفت: البته در این شرایط مشهد وضعیت اختصاصی داشت، با عنایت حضرت امام رضا (ع) و هماهنگی نیروهای امنیتی ، قضایی و اجرایی و حضور همه مسئولان مشکل خاصی در این شهر نداشتیم.

امام جمعه مشهد افزود: همچنین مردم و بسیجیان در مساجد جمع شدند و در هر نقطه ای دشمن فراخوان می‌داد قبل از پیاده نظام دشمن در آنجا حضور داشتند، طبق گزارش وقتی عوامل دشمن نتوانستند در شهر آتش برپا کنند در بیابان الهیه آتش روشن کردند تا عکس و فیلم برای اربابان خود ارسال کنند اما نیروهای امنیتی همه آنها را دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: ۴۰۰ نفر به عنوان آشوبگر در مشهد دستگیر شدند اما ۹۰ درصد آنها که جوانان بی تجربه بودند همان شب آزاد شدند و مهره‌های دشمن شناسایی و بازداشت شدند و دشمن نتوانست بین نیروهای اجرایی و امنیتی و مردم فاصله ایجاد کند.

وی گفت: در فتنه اخیر با ۲ نوع اشرار روبرو هستیم، اشراری که اقدامات خرابکارانه انجام دادند و دسته دیگر اشراری که به بهانه گرانی بنزین، سایر اجناس را گران می‌فروشند، کجای بنزین به کالاهای اساسی مربوط است؟ این دسته ندانسته لشکر انگلیس، آمریکا و صهیونیست هستند.

آیت الله علم الهدی افزود: مسئولان و بویژه مدیران استانی باید با دقت، جدیت، مجاهده کامل و با همکاری نیروهای بسیجی جلو این اشرار را بگیرند و نگذارند معیشت بر فقرا و قشر آسیب پذیر تنگ شود، اگر این مراقبتها باشد گران شدن بنزین معیشت را تنگ نمی‌کند، این موضوع ضرورتی بود که باید اجرا می‌شد اما اگر به دست مردم اجرا می‌شد بی درد سر بود و برای دشمن تبدیل به پایگاه نمی‌شد.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز اظهار داشت: مردم با این حضور پرشور نشان دادند پای ولایت و نظام ایستاده‌اند.

بسیج قدرت کلاسیک نیست
آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج افزود: اندیشه امام راحل در تشکیل بسیج مورد توجه همه سیاستمداران دنیا قرار گرفت به طوریکه یک سیاستمدار آمریکایی اذعان کرد چند سال است امام در خاک آرمیده اما در داخل قبر بوسیله بسیج به نظام جمهوری اسلامی حکومت می‌کند.

وی با بیان اینکه زیربنای فکری امام راحل در تاسیس بسیج، سیره پیامبر اکرم (ص) بود، اظهار داشت: جریان مدیریت ولایت فقیه نیز الهام گرفته از سیره پیامبر (ص) است.

وی گفت: ۴۰ سال از عمر بسیج گذشته و امروز نقش آفرینی بسیج در عرصه انقلاب به جایی رسیده که در هر بحرانی برکات بسیج تجلی می‌یابد، بسیج قدرت کلاسیک نیست و مساله بسیج در نظام نماد حضور مردم در صحنه انقلاب در لباس و عنوان بسیجی است.

امام جمعه مشهد افزود: مساله بسیج در نظام تجربه‌ای است که به دنیا نشان داده مردم سالاری دینی، بالاترین نوع مردم سالاری است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: علم الهدی ناآرامی تجمع اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست رئیس و اعضای شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور با محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این دیدار محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای آموزش عالی در سال جدید، گزارشی از فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری ارائه کرد.

 

مردانی از جمله این فعالیت‌ها را برگزاری دو دوره جشنواره علمی شهید چمران  در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برشمرده و همچنین  از انتشار نشریات علمی این سازمان در راستای گفتمان انقلاب اسلامی سخن گفت.
تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ تهیه ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد که تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته است؛ برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری؛ از جمله دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید بود که مردانی به آن پرداخت.

 

تشکیل مرکز افکار سنجی نخبگان در چارچوب طرح اعتلای سازمان بسیج مستضعفین، با ۶ کارگروه تخصصی و انجام پیمایش‌های افکارسنجی نخبگان از دیگر اقدامات بسیج اساتید بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت.
وی همچنین به فعالیت‌های مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرده و از تشکیل ۶۱ گروه علمی از اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های بین‌المللی،  ترجمه کتابهای مختلف برای استفاده اساتید مسلمان جهان، برگزاری نشست های متعدد از جمله در حمایت از فلسطین مانند همایش جهان عاری از استکبار، اعلام فراخوانی برای تحریم علمی رژیم صهیونیستی و رونمایی از وبگاهی که در دانشگاه صنعتی اصفهان در این موضوع راه‌اندازی شده است، نام برد.

 

اقدام تبیینی با نشریه تحلیلی جهادگران تبیین، برگزاری همایش جهادگران تبیین طی ۳ مرحله نهضت روشنگری، اجرای ۲۰۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی توسط اساتید تبیین‌گر، ارائه تحلیل سیاسی و تبیین مواضع، برگزاری ۴۰۰۰ نشست تبیینی، راه‌اندازی ۱۲۲ کانال تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌سازی اساتید در فضای مجازی، ارائه بیانیه‌های سیاسی در مناسبت‌های مختلف و در بزنگاه‌ها، برگزاری نشست‌های مجازی از جمله نشست مجازی با ۳۰۰ دانشگاه سراسر کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزش ویژه جهادگران تبیین سراسر کشور، ارتباط مستمر با جهادگران تبیین و انجام نظرسنجی‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در سخنان مردانی بود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از وزیر علوم برای تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه‌ها و اظهار امیدواری برای تقویت این قرارگاه‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور، از شرکت حدود ۹۰۰۰ نفر در اردو‌های راهیان نور و راهیان فناوری و پیشرفت این سازمان و نیز برگزاری نشست‌های خانوادگی اساتید هر ماه یکبار در تهران بزرگ و سایر استان‌ها و برگزاری جلسات نشست هیات اندیشه ورزی بسیج اساتید و ارائه ۸۰ یادداشت سیاسی سخن گفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن ارائه توصیفی از اقدامات قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی با ۲۰ کارگروه تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی، بیان کرد: برای تحقق مردمی‌سازی حکمرانی بهترین کار حضور نهاد علم برای کمک به دولت است.
وی ادامه داد: بسیج اساتید با بکارگیری ظرفیت‌های اساتید متخصص در مسأله شناسی و با تکیه بر دانش تخصصی اساتید می‌تواند در این مسیر کمک مهمی برای ارتقای نظام حکمرانی باشد و لازم است این ظرفیت از سوی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس جمهور محترم انتقال داده شود.
مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور درموضوع تربیت و آموزش به تشکیل مرکز تربیت مربی بسیج اساتید اشاره کرد و از حضور اساتید در دوره‌هایی در مشهد مقدس و همچنین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری ۲۹۰۰ کارگاه با موضوعات علمی، فرهنگی سخن گفته و این اردو‌ها را حرکت جهادی بزرگی در موضوع گفتمان سازی دانست.
این استاد دانشگاه همچنین به برگزاری ۱۱ دوره توانمندسازی با حضور۱۶۵۰ استاد شرکت‌کننده سخن گفته و از وزیر علوم درخواست کرد دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی در ممیزی‌ها جهت ارتقای اساتید مورد تایید قرار گیرد.

تشکیل ۱۵۷۸ حلقه صادقیان استادی، برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان، ۱۸ جلسه وبیناری پیرامون سبک زندگی و مطالعات زن و خانواده، ۶۰ همایش در موضوع نقش زنان و خانواده، ارائه طرح‌های ملی در موضوع عفاف و حجاب، ارائه ۹۹ بیانیه سیاستی در حوزه مطالعات زنان، برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان، برگزاری جلسات متعدد عفاف و حجاب، انتشار بیانیه با امضای۱۳ هزار و ۲۴۵ نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از عملیات وعده صادق و حمایت از مردم مظلوم غزه از دیگر موارد مطرح شده توسط مردانی در نشست با وزیر علوم بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین به تاثیر بیانیه و نامه‌های اساتید دانشگاه و حضور میدانی اساتید تاکید کرده و از تشکیل شورای تخصصی، اندیشکده حکمرانی آموزش عالی، مجمع پیشکسوتان بازنشسته، تهیه طرح وحدت حوزه و دانشگاه، حضور نماینده‌ای از میان اساتید در اتاق فکر‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و امضای تفاهمنامه‌های همکاری با مرکزپژوهش‌های مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشخیص مصلحت نظام، وزارت صنعت معدن و تجارت و مدرسه عالی حکمرانی سخن گفت.

 

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است