Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:58:26 GMT

امام جمعه شیراز: گرانی با شعار کنترل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۷۶۳

امام جمعه شیراز: گرانی با شعار کنترل نمی‌شود

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: باید ساز و کار جلوگیری از رشد قیمت‌ها بعد از اصلاح نرخ بنزین صورت پذیرد و اگر جلوی تورم گرفته نشود مشکلاتی که در چند روز اخیر ایجاد شد، بار دیگر سر باز می‌کند.

وی اظهار داشت: مدیران نباید بدون دقت و کارشناسی حرفی بزنند که بعد مردم بگویند آن سخن دروغ بوده است و اینکه باید بررسی شود که چگونه ممکن است قیمت انرژی افزایش داشته باشد اما بهای کالا افزایش نیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله دژکام اضافه کرد: مردم از مجموعه مدیران و دولت نیز توقع دارند، همانگونه که وعده داده‌اند از گران شدن قیمت اجناس جلوگیری شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: قیمت بنزین و فرآورده‌های نفتی در کشورهایی مثل چین که وارد کننده انرژی هستند از کشور ما بیشتر است اما قیمت کالا و تولیدات صنعتی در این کشور ارزان‌تر تمام می‌شود و این موضوعی است که ایران نیز باید به دلیل آن پی ببرد و از تجربه کشور چین بهره‌مند شود.

وی گفت: دانشگاه، حوزه و بسیج باید به عرصه اقتصادی ورود کرده و متخصصان دانشگاهی، راهکار لازم را در این زمینه ارایه کنند و از سوی دیگر دسترسی به اندازه نیاز مردم به امکانات مادی نیز اصل مهم دیگری است که مدیران باید با جدیت آن را مدنظر قرار دهند.

آیت الله دژکام همچنین نظارت را امر مهمی دانست و اظهار داشت: باید دقت شود که برای جلوگیری از تورم و گرانی تنها کاهش سود تولید کننده و توزیع کننده در نظر گرفته نشود بلکه باید ضمن کنترل و اعمال نظارت، اگر سود ظالمانه است از آن کاسته شود ولی اگر سود متعارف است نباید به تولید کننده فشار وارد کرد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب، ۲ روز بعد از ایجاد ناامنی‌های اخیر با تولیدکننده‌ها و فعالان اقتصادی دیدار کردند که این نکته بسیار مهمی است که مدیران و مسئولان نیز باید به آن توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: هنگامی که من صحبت و نقدی را مطرح می کنم برخی تصور می‌کنند که گروکشی است در صورتی که اینگونه نیست و باید همه برای بهبود وضعیت اقتصادی کار و تلاش کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد: ما نباید منتظر رای آوردن یا رای نیاوردن ترامپ باشیم بلکه باید خودمان با تکیه بر توان داخلی، مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی، بسیج همگان برای رفع مشکلات اقتصادی را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: در عرصه جنگ اقتصادی هم باید همانند سایر حوزه‌ها پیروزی نهایی را کسب کنیم و با تحقق این مهم دیگر دشمنان این کشور چیزی برای تبلیغات نخواهند داشت.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: امنیت یکی از ارکان مهم جامعه است و در یک هفته گذشته، رخدادهایی در شهرها به وقوع پیوست که مردم بیشتر قدر امنیت را دانستند.

آیت الله دژکام افزود: در فقدان امنیت، مردم حتی اگر در منزل خود باشند زندگیشان گوارا نیست و بدون تردید امنیت نعمت بزرگی است که مایه لذت بردن مردم از زندگی می‌شود. 

وی با بیان اینکه امنیت باعث آرامش روحی و روانی انسانها می‌شود، اظهار داشت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با کسانی که امنیت را در چند روز اخیر بر هم زدنند برخورد کنند، نباید از کسانی که ظلم می‌کنند حمایت کرد بلکه باید جلوی آنها قاطعانه گرفته شود.

امام جمعه شیراز گفت: همگان باید تلاش کنند که ایران اسلامی همانگونه که جزو امن‌ ترین کشورهای جهان است همچنان نیز باقی بماند.

آیت الله دژکام همچنین از حضور مقتدرانه و همراه با نشاط انقلابی مردم شیراز در راهپیمایی دیروز (سی‌ام آبان 98) و تجدید بیعت با ولایت و آرمان‌های نظام قدردانی و بیان کرد: مردم در طول ۴۰ سال گذشته هر جا که احساس کردند، کیان نظام اسلامی ممکن است به خطر بیفتد به میدان آمدند و جلوی فساد و فتنه را گرفتند و دیروز هم با شرکت در این راهپیمایی اعلام کردند که همواره پای آرمان‌های انقلاب‌ اسلامی ایستاده‌اند.

وی از دستگاه‌های انتظامی، امنیتی شیراز و استان فارس نیز به دلیل پایان بخشیدن به ناامنی در روزهای اخیر و جلوگیری از سرایت و گسترش آن قدردانی کرد.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در روزهای گذشته علاوه بر زیان‌های شخصی وارد شده به افراد، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات شهری شیراز خسارت وارد شده است.

برچسب‌ها لطف الله دژکام تظاهرات اعتراضی سهمیه بندی بنزین شیراز نماز جمعه تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات اعتراضی سهمیه بندی بنزین شیراز نماز جمعه تورم تظاهرات اعتراضی سهمیه بندی بنزین شیراز نماز جمعه تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: در واقع سپاه موفق شد با ارائه قدرت خود، مقابل جریان استکبار بایستد و به اذعان کارشناسان و تحلیل بین‌المللی، اثبات کند ایران امروز با گذشته متفاوت است. وی ادامه داد: ایران نشان داد اگر قرار باشد یک روز وارد میدان شود، هیچ نقطه و مکانی از استکبار در منطقه باقی نخواهد ماند.
  امام جمعه مشهد تصریح کرد: این دستاورد در شرایطی تحقق یافت که نیروی سپاه از تسلیحات قدیمی خود استفاده کرد و اگر قرار بود از تجهیزات جدید استفاده کند، نقطه آبادی از اسرائیل باقی نمی ماند.
  وی عنوان کرد: پس از این عملیات مقامات آمریکایی که پیش از این بارها حمایت همه‌جانبه خود از اسرائیل را اعلام کرده بودند، بیان داشتند در مقابل پاسخ ایران حمله نظامی نخواهند داشت.
  آیت الله علم الهدی با اشاره به خطای تحلیلی برخی از رسانه های داخلی در خصوص عملیات سپاه گفت: برخی از رسانه ها و فضای مجازی، توفیق این عملیات را در تعداد کشته زیاد از دشمن، بالا بودن خسارات و مورد هدف قرار دادن اهداف خاص می دانستند که باید به آنها گفت هدف اصلی این عملیات نشان دادن قدرت به جریان استکباری است.
  امام جمعه مشهد گفت: استکبار به سردمداری آمریکا به دنبال براندازی اسلام است و در این مسیر از فرزندان نامشروع خویش از جمله اسرائیل بهره می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند
  • بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است
  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر
  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود
  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده ای از استطاعت خارج شدند