Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب نیز هواس ها باید جمع باشد و نیروهای متعهد به اسلام را انتخاب کنیم گفت: همچنین باید دولتی وجود داشته باشد که جامعه اسلامی ایجاد شود. ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز جمعه در جمع مردم نمازگزار این شهرستان اظهار داشت: هفته شجره طیبه و مبارکه بسیج مستضعفین و کوشش و تلاش و رشد حلقه‌های صالحین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ظاهر کلمه سیاست در واقع یک واژه زشت تلقی می شود اما واژه سیاست در ذات خود قیام بر هر شیئی جهت اصلاح آن است و تقریبا متناسب با کلمه تدبیر است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این واژه بسیار وسیع است بیان کرد: اما به دلیل اینکه شیاطین در اهداف سوء از این واژه بسیار استفاده کرده اند این واژه تحت الشعاع قرار گرفته است.

عبادی با اشاره به اینکه دشمن همه گزینه ها را روی میز خود دارد و در دشمنی کارشناسی شده عمل می کند و سنگ تمام می گذارد تصریح کرد: همچنین دشمن برای اینکه جامعه ما را تخریب کند مقدماتی فراهم و راه نفوذ را پیدا می کند.

وی با بیان اینکه دشمن نفوذ خود را در مراکز تصمیم گیری ما و جایگاه های تصمیم سازی ما به نحوی القاء می کند خاطرنشان کرد: دشمن برای اینکه ملت ها را ضعیف و بر آنان سلطه یابد طرح هایی ایجاد می کند و بین ملت ها اختلاف ایجاد و جامعه را ضعیف کرده و بر آنان تسلط می یابد.

امام جمعه شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه باید متوجه سیاست های شیطنت آمیز دشمن باشیم یادآور شد: زیرا دشمن اتاق فکر و راه نفوذ دارد و با راه های مختلف انسان ها را خریداری می کند و انسان های منافق نیز تحت نفوذ بیگانگان قرار می گیرند که ما باید هواسمان به آنان باشد.

بصیرت ؛ علاج برنامه های دشمن

عبادی علاج برنامه های دشمن را بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: با بصیرت می‌شود رده‌های نفاق و دشمنان داخلی را از جبهه اهل ایمان جداسازی کرد چراکه هرچه بصیرت بیشتر باشد آسیب دشمن کمتر است.

وی با اشاره به تجمعات اخیر مردم در بحث افزایش قیمت بنزین افزود: در فتنه اخیر باید از مردم با فرهنگ خراسان جنوبی و برخی استان ها تشکر کرد، زیرا باوجود اعلام اعتراضات خود ضایعاتی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش نیروهای امنیتی گفت: اگر این بصیرت در سطح کشور نیز وجود داشت از ضایعات دشمن مصونیت می یافتیم.

عبادی بیان کرد: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی که سیاست الهی است این است که ما به عنوان اهل ایمان، ولایت و نفوذ غیر الهی را نپذیریم.

امام جمعه رشت: دولت آسیب‌های اقتصادی ناشی از افزایش قیمت بنزین را کنترل کندامام جمعه بندرعباس:صرفه جویی در مصرف بنزین به فرهنگ تبدیل شودمرجعیت دینی عراق: نهایی شدن قانون انتخابات بسترساز گذر از بحران کنونی است

مجلس  منافع ملت و انقلاب را در نظر بگیرد

وی با اشاره به در تجمعات اخیر باز هم مردم ما ضمن بیان اعتراضات خود اتحاد خود را به رخ دشمن می کشند خاطرنشان کرد: امید است فردا نیز مردم نظیر راهپیمایی 9 دی ماه پاسخ دشمن را در راهپیمایی بدهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ندانم کاری دولت و نیروی اجرایی و ناکارآمدی مجلس باعث این تجمعات شد اظهار داشت: اگر مجلس، مجلس باشد باید منافع ملت و انقلاب را در نظر بگیرد و ریل حرکت دولت را تعیین کند تا سرخود عمل نشود.

عبادی با تاکید بر اینکه همه ما یک خانواده هستیم و باید انصاف دهیم که در این نوع مسائل که پیش می آید همه ما مقصر هستیم بیان کرد: دولت ندانم کار یا مجلس ناکارآمد از آسمان نمی آید بلکه به وسیله مردم به وجود می آید.

وی با بیان اینکه شهدای زیادی دادیم تا این اختیارات به مردم واگذار شود یادآور شد: اما وقتی کسی را مردم تعیین کردند قانونا آن فرد در این سمت قرار می گیرد و مردم خود مسبب همه مسائل هستند.

انتخاب نیروهای متعهد به اسلام در گام دوم انقلاب 

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه درست است مردم خوب انقلاب کردند اما انتخاب خوبی نداشتند و این باعث می شود حق مردم ضایع شود گفت:در این راستا در گام دوم انقلاب که باید حقیقت انقلاب که آرمان ها و قانون اساسی است پیاده شود مردم فکر خود را جمع کنند و در بازسازی دولت اسلامی دولتی ایجاد کنند که بر اساس معیارهای اسلام و قانون اساسی باشد.

عبادی اظهار داشت: در طول 40 سالگی انقلاب ثابت شده است که هرکجا به انقلاب عمل کردیم نقش پیروزی داشتیم و هرکجا متکی به بیگانه شدیم شکست خوردیم.

وی با اشاره به اینکه درگام دوم انقلاب نیز هواس ها باید جمع باشد و نیروهای متعهد به اسلام را انتخاب کنیم تصریح کرد: همچنین باید دولتی وجود داشته باشد که جامعه اسلامی ایجاد شود.

نماینده‌ ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: باید هوشیار باشیم و در گام دوم انقلاب هوشیار و بیدار انتخاب کنیم و انتخابات ما به گونه ای باشد که دولت مربی جامعه باشد.

انتهای پیام/255/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است

به گزارش «نماینده»، سید شمس الدین حسینی ضمن تبیین الزامات تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: کلید اصلاح ساختار اقتصاد، بازگشت به سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است که البته یکبار این تصمیم در کشور مبنی بر اینکه باید از انحصار دولت خارج و به همان ترتیبات قانون اساسی عمل شود، اتخاذ شد.

«در قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ رهبر معظم انقلاب هشت هدف را مشخص کردند که عبارت‌اند از:

شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی

گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به‏منظور تأمین عدالت اجتماعی

ارتقای کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری

افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی

افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی

کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی

افزایش سطح عمومی اشتغال

تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوارها»

وی افزود: بعد از ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تصویب قانون اجرای آن در مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت‌ها برای حضور مردم و بخش غیردولتی در بخش اقتصاد کنار گذاشته شد اما محدودیت‌ها و معذوریت ها به قوت خود باقی ماند.

حسینی با بیان اینکه در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای باز شدن راه مشارکت مردم صورت گرفت، ادامه داد: مجلس دوازدهم و دولت باید محکم بر اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ تاکید کند.

وی درباره مشارکت مردم در جهش تولید و اقتصاد گفت: باید اقشار مختلف مردم بتوانند در حوزه های اقتصادی سرمایه گذاری کنند چراکه مقدمه تولید، سرمایه گذاری است.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه باید نظام تامین مالی درست داشته باشیم که قانون و زیرساخت های آن در مجلس یازدهم تصویب شده است، گفت: اگر به دنبال رشد اقتصادی و جهش تولید هستیم باید در پی افزایش سرمایه گذاری باشیم و برای این کار باید محیط کسب و کار فراهم شود.

حسینی یادآورشد: طی سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ رشد اقتصادی در کشور حدود نیم درصد اما رشد جمعیت ما بالای یک درصد بود بر همین اساس درآمد سرانه کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کمی وضعیت سرمایه گذاری و اقتصادی بهتر شده است اما در حد جوانه است، بار دیگر تاکید کرد: برای اینکه این جوانه تبدیل به یک نهال شود حداقل دو کار باید انجام شود که یکی صدور مجوزهای کسب و کار و دیگری تامین مالی و ایجاد زیرساخت های تولید است.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس اضافه کرد: بنابراین مجلس دوازدهم به جای اینکه دنبال تصویب قوانین جدید باشد باید قوانینی که در مجالس گذشته از جمله قانون رفع موانع تولید ، قانون تولید دانش بنیان ، قانون جهش مسکن تصویب شده را مورد تاکید قرار دهد تا اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • مقاومت بی‌نظیر مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • رهبر انقلاب: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارند
  • نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است