Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@16:21:33 GMT

راننده تاکسی که کتابخوان برتر شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۸۰۷

راننده تاکسی که کتابخوان برتر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا حسینی از پنج سال پیش عضو کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) بانه شده و هر هفته سه جلد کتاب به امانت می‌گیرد و روزانه بیش از دو ساعت مطالعه دارد که همین سبب شد امسال به عنوان کتابخوان برتر شهرستان بانه معرفی شود.

این کتابخوان نمونه  اظهار کرد: شب‌ها به صورت مداوم دو ساعت کتاب می‌خوانم و در طول روز هم از هر فرصت کوتاهی در هنگام کار برای مطالعه استفاده می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد حسینی که تا پایه اول دبیرستان درس خوانده است، افزود: در همه موضوع‌ها مطالعه دارم اما بیشتر به رُمان و ادبیات داستانی علاقه‌مندم و در زمان اوقات فراغت برای ادامه ماجرای کتاب و خواندن آن تشویق می‌شوم.

وی با بیان اینکه مطالعه بخش مهمی از برنامه روزانه ام است، گفت: از پنج سال پیش عضو کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) هستم و هر هفته سه کتاب به امانت گرفته و آنها را می‌خوانم و از مطالعه آنها لذت می‌برم.

حسینی ادامه داد: خواهر و بردارم که تحصیلات دانشگاهی دارند عضو کتابخانه هستند و با همکاری آنها سالانه حدود ۱۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف را می‌خوانم گاهی با همفکری هم کتابی را برای مطالعه انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: با وجود علاقه فراوان به ادامه تحصیل به دلیل مشکلات خاص نتوانستم تحصیلاتم را دنبال کنم اما همواره تلاش کردم از مطالعه و دانش روز عقب نمانم و به همه جوانان توصیه می‌کنم فرصت خود را هدر ندهند و از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنند چرا که کتاب بهترین دوست ساکت انسان است.

این راننده تاکسی تاکید کرد: شغلم هیچگاه مانع از مطالعه نشده و در هنگامی که منتظر مسافر هستم همچنان از فرصت استفاده کرده و کتاب می‌خوانم.

۲۱۹ عضو کتابخانه‌های عمومی بانه بیش از ۳۵ سال سن دارند

رئیس کتابخانه های عمومی بانه گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان چهار هزار و ۱۰۰ نفر هستند که ۲۱۹ نفر آنها بالای ۳۵ سال سن دارند ولی از اعضای فعال ما هستند.

علی حیدر آقایی افزود: ۱۳۵ نفر از اعضای کتابخانه عمومی بانه ۳۵ تا ۴۰ سال و ۸۴ نفر نیز ۴۰ سال به بالا سن دارند اما بیشترین اعضای کتابخانه‌ها کودکان و نوجوانان هستند.

وی به مهمترین اقدامات انجام شده در هفته کتاب اشاره کرد و اضافه کرد: امسال با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲ نویسنده مشهور محمد حامدی و محمد رئوف توکلی در هفته کتاب تجلیل شد و بسته های فرهنگی در راستای معرفی کتابخانه عمومی شهرستان در تعدادی از مدارس توزیع شد.

آقایی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی نشست های معرفی با عنوان نشست کتابخوان مدرسه و کتابخانه‌ برگزار شد و مسابقات مکتوب کتابخوانی استانی ویژه آثار رهبری، نشست مادران قصه گو و نشست نمایشنامه خوانی نیز در این هفته برگزار شد.

وی اظهار داشت: از  ۱۰ نفر به عنوان مروجین کتابخوانی در هفته کتاب تجلیل شد که یکی از مروجین امام جمعه روستای انجینه ابراهیم شمالی در بخش نمشیر است که در روستای نقطه صفر مرزی با کمترین امکانات اقدام به راه اندازی کتابخانه در مسجد روستا کرده و جوانان و نوجوانان را به کتابخوانی تشویش می‌کند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بانه گفت: سیدمحمد حسنی راننده کتابخوان نیز از اعضای فعال کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) است که از پنج سال پیش عضو شده و با وجود تحصیلات پایین و شرایط سنی و شغل اش هر هفته ۳ بار به کتابخانه برای امانت گر فتن کتاب مراجعه می‌کند.

وی افزود: این عضو فعال کتابخانه امسال به عنوان کتابخوان برتر شهرستان معرفی شد و در همین راستا قرار است در تاکسی‌های حمل و نقل درون شهری عمومی با همکار سازمان تاکسیرانی برای مسافرین کتابخانه کوچکی ایجاد شود.

شهرستان بانه پنج کتابخانه عمومی دارد که کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) در سال ۱۳۴۹ تاسیس و ساختمان آن در سال ۱۳۶۴ احداث شد،  کتابخانه شهید نصرالهی در سال ۱۳۷۹ در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی تاسیس شد، در شهرهای آرمرده کتابخانه عمومی شهید درویشی، در کانی سور کتابخانه عمومی شهید رسولی و در بوئین کتابخانه بعثت فعال است، کتابخانه‌های عمومی بانه چهار هزار و ۱۰۰ عضو دارند که کودکان و نوجوانان بیشترین اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کد خبر 464638 برچسب‌ها استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین موضوعات مقام معظم رهبری دانست و افزود :  سرانه مطالعات پایین است  و این نیازمند یک حرکت جدیست و این را می طلبد که هر اداره ای یک پیشخوان کتاب  داشته باشد .

   محمد نوبخت نیا  استفاده از ظرفیت  فضای مجازی برای تبیین  اقدامات صورت گرفته را  فرصت دانست و تصریح کرد : شما با اطلاع رسانی دقیق و کامل باعث گفتن عملکرد دولت نیستید  بلکه فراتر از آن عملکرد و ارزش های نظام را بالا  می برید و در این امر مهم باید قدم های اساسی برداشته شود .

فرماندار شهرستان نقده ، نگهداری را مهمتر از خرید دانست و افزود : امانت داری باعث جذب و بهتر شدن فضای کتابخانه ها خواهد شد   و برای  دیدار با نویسندگان  مقرر گردید در سال جاری  جلسه ای صورت گیرد .

 

مسئول کتابخانه های شهرستان نقده با اشاره به وضعیت کتابخانه ها افزود : نسبت به سال گذشته دو گلوگاه امانت و عضویت داریم که باعث ۲۵ درصدی افزایش عضویت شده ایم و هم اکنون دو هزار و۲۰۰ عضویت داریم  و امانت نیز بالا رفته است .

 بیرامی  در خصوص جذب اعتبارات با کمک و پیگیری های فرماندار افزود :  از ۷۰۰میلیون تومان اعتبار تقلیل شده   با رایزنی های صورت گرفته توانستیم  ۳۰۰ میلیون جذب کنیم ، که تا به امروز ۵۰ میلیون تومان تحقق یافته است و از نیم درصد شهرداریها توانستیم  ۵۰ میلیون تومان از نقده و ۱۵ میلیون تومان از محمدیار برای اولین بار جذب کنیم که همه به کمک های فرمانداری محقق شده و این در حالیست که سالهای قبل درصد ناچیزی می توانستیم جذب کنیم .

وی در ادامه گفت : همچنین نزدیک ۷۰۰ میلیون تومان  با رایزنی ها جذب شده  امروز توانستیم  کتابخانه شهید علمی را تجهیز کنیم  که با کمی کسری بودجه  مواجهیم و مقرر شده توسط خانم معصومی مدیر کل کتابخانه های استان  تامین شود.

بیرامی با تشکر از دولت به دلیل  رفع مشکلات این کتابخانه و احیای مجدد آن که از سال ۹۳ رسما تعطیل شده بود در سال ۱۴۰۰ مجددا شروع و احیا شده که آغاز بکار کرده است .

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز
  • بازگرداندن ۳ میلیارد طلا توسط راننده تاکسی آران و بیدگلی